Kvartálne výsledky
S ohlasovaním kvartálnych výsledkov pokračujeme aj v tomto týždni, pričom nás čakajú, okrem iných, výsledky firiem ako Walt Disney, Uber, Arm, Warner Bros. Discovery či Palantir. Poďme sa teda spoločne pozrieť na prvého menovaného. Spoločnosť s viac ako 150-ročnou históriou si prechádza ťažším obdobím.
Mediálny gigant Walt Disney už niekoľko rokov robí zmeny vo svojich tematických parkoch. Jedná sa najmä o modernizáciu v oblasti animatroniky a robotiky, taktiež sa neustále snaží pridávať nové atrakcie. Manažment zábavného podniku, ktorý koncom roka pod tlakom aktivistických investorov obnovil dividendu, oznámil plány investovať 60 miliárd USD do svojich tematických parkov v nasledujúcich 10 rokoch. O spoločnosti sme relatívne nedávno spracovali aj analýzu, ktorú si môžete prečítať nižšie:
Ako si priekopník zábavy viedol v rámci druhého kvartálu 2024? Akcie Walt Disney klesli o -6,2 % v rozšírenom obchodovaní, keďže prekvapivý zisk v jeho streamovacej divízii bol zatienený poklesom v tradičnom televíznom biznise a slabými tržbami z premiérových filmov.
Najdôležitejšie čísla
Firma zaznamenala tržby za 2. kvartál 2024 na úrovni 22,08 miliardy USD, čo je o 1,2 % viac ako v minulom roku, pričom analytici odhadovali 22,11 miliardy USD. Prevádzkový zisk vzrástol o takmer 18 % na 3,84 miliardy USD, pričom prevádzková zisková marža vzrástla na 17,4 %, oproti 15 % v minulom roku. Priemerný konsenzus na Wall Street pritom počítal s prevádzkovým ziskom na úrovni 3,51 miliardy USD a maržou na úrovni 15,9 %.
Celková čistá strata spoločnosti, kde sa ale počíta aj výkonnosť firiem, v ktorých má Disney podiely, dosiahla 0,02 miliardy USD. Bez týchto podielov by čistý zisk predstavoval 216 miliónov USD. Strata na akciu tak dosiahla 0,01 USD, pričom v minulom roku Disney ohlásil EPS na úrovni 0,69 centov. Voľný cash flow však vzrástol o 21,7 % a dosiahol takmer 2,5 miliardy USD.
Walt Disney v dôsledku viacerých problémov, ktorým čelil zmenil to, akým štýlom delí svoje podnikanie z dvoch segmentov do troch. Tými sú:
- Entertainment (zábava)
- Sports (športy)
- Experiences (zážitky)
Tržby zo segmentu zábavy medziročne klesli o 5 % na 9,79 miliardy USD. Analytici na Wall Street pritom odhadovali tržby z tohto segmentu na úrovni 10,31 miliardy USD. Disney zaznamenal menej predplatiteľov, ako sa očakávalo, a pokles medzinárodných pridružených poplatkov v dôsledku poklesu zmluvných sadzieb. Pokles príjmov z reklamy v dôsledku „nižšej priemernej sledovanosti“ bol taktiež jedným z faktorov faktorom. Tržby za obsah, licencie a ďalšie príjmy, klesli v štvrťroku o 40 % na 1,39 miliardy USD, keďže Disney nemal v tomto štvrťroku žiadne filmové trháky.
Tržby zo segmentu športu medziročne vzrástli o 2 % na 4,31 miliardy USD, analytici pritom odhadovali tržby na úrovni 4,33 miliardy USD.
Segment zážitkov v spoločnosti tvorí podsegment zábavných parkov a podsegment spotrebiteľských (fanúšikovských) produktov. Celkový obrat z tohto segmentu vzrástol o takmer 10 % na 8,39 miliardy USD. Tržby z tematických parkov vzrástli o 10,7 % na 7,48 miliardy USD, čo prekonalo očakávania analytikov vo výške 7,3 miliardy USD. Príjmy z parkov a zážitkov v USA vzrástli o 7 % a medzinárodné tržby vzrástli o 29 %, vďaka zvýšenej návštevnosti a vyšším cenám v hongkonskom Disneyland Resort.
Najdôležitejšie novinky
Podobne ako iné mediálne spoločnosti, aj Disney sa snažil prispôsobiť migrácii spotrebiteľov z káblovej televízie na stream. Wall Street si od spoločnosti sľubuje, že jeho streamovacia prevádzka sa stane ziskovou do septembra. Divízia doteraz trpela stratami od debutu Disney+ v roku 2019, čo bol dôležitý krok spoločnosti s cieľom konkurovať Netflixu.
Priamy spotrebiteľský zábavný segment, do ktorého patria služby Disney+ a Hulu, hlásil prevádzkový zisk 47 miliónov USD za obdobie január až marec, v porovnaní so stratou 587 miliónov USD o rok skôr. Spoločné streamovacie odvetvie spolu s ESPN+ však stratilo 18 miliónov USD. Divízia minulý rok stratila 659 miliónov USD. Tradičné televízne tržby klesli o 8 % na 2,77 miliardy USD a prevádzkový zisk klesol o 22 % oproti minulému roku.
Okrem iného, CEO spoločnosti, oznámil aj investíciu na nasledujúcich 10 rokov vo výške 60 miliárd USD do tematických parkov a oznámil plány na samostatnú streamovaciu aplikáciu ESPN. Disney+ pridalo viac ako 6 miliónov zákazníkov (celkovo 117,6 miliónov) počas štvrťroka a priemerné tržby na jedného používateľa sa mimo Indie zvýšili o 44 centov. V Indii totiž Disney ponúka nižšie ceny.
Disney teraz očakáva, že upravený zisk na akciu vzrastie tento fiškálny rok o 25 %, oproti predchádzajúcemu odhadu 20 %. Zmena je pripisovaná silným výsledkom v tematických parkoch a zlepšeniam v streamovacom biznise. Manažment očakáva, že jej streamovacia divízia sa stane ziskovou v poslednom štvrťroku svojho fiškálneho roka, a mala by byť „významným motorom budúceho rastu spoločnosti“, uviedol CFO spoločnosti Hugh Johnston.
Predstavitelia firmy majú v pláne začať sa aktívne zaoberať zdieľaním hesiel tento letný semester. Netflix, jeden z najväčších hráčov na trhu so streamovaním, urobil podobné rozhodnutie minulý rok. Získal viac nových platiacich zákazníkov, ako sa očakávalo, ale vedenie spoločnosti oznámilo, že v roku 2025 prestane úplne zverejňovať počty predplatiteľov.
Akcie Walt Disney
Akcie firmy za posledných 12 mesiacov vzrástli o +13,1 % a v súčasnosti sa obchodujú na hodnote 116,5 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 71,5 násobok zisku na akciu (P/E), 22,7 očakávaného zisku na akciu (Forward P/E) a 16,6 násobok EV/EBITDA. Trhová kapitalizácia spoločnosti je 213,6 miliardy USD. Súčasný dividendový výnos predstavuje 0,64 %.
Ďalšie výsledky z tejto kvartálnej sezóny
Zisk Palantiru vzrástol o takmer 500 %, akcie odpisujú 10 %
Farmaceutický gigant Novo Nordisk zlepšuje výhľad
Apple: Najväčší buyback v histórií USA a zvýšenie dividendy
Amazon s najväčším rastom tržieb z cloudu za viac ako rok
Najhodnotnejšia biofarmaceutická firma na svete, Eli Lilly, hlási silný dopyt
PayPal zvyšuje marže aj výhľad, akcie rastú o 5 %
Producent Indiana Jones či Krsného otca, Paramount Global, odvolal generálneho riaditeľa
Ako sa darilo ropným gigantom v prvom kvartáli tohto roku?
Majiteľ značiek Dove či Rexona, Unilever, hlási návrat spotrebiteľov
Intel výrazne zaostáva, akcie v tomto roku klesli o tretinu
Google s historicky prvou dividendou, zvyšuje tiež buyback o 70 miliárd USD
Najhodnotnejšia firma na svete Microsoft prekonáva odhady, cloud zrýchľuje
Meta odpisuje 15 %, Zuckerberg: „múdri akcionári ostanú“
Boeing hlási prvý pokles tržieb za viac ako 2 roky, poráža však očakávania
Visa prekonáva očakávania, spotrebitelia míňajú aj napriek vysokej inflácií
Tesla s prvým poklesom tržieb v histórii, zisk klesol o polovicu
SAP myslí na budúcnosť, budovanie AI a prevádzková efektivita
Netflix s najlepším začiatkom roka od 2020, akcie však padajú o 6 %
TSMC: zlepšenie výhľadu a rast marcových tržieb najlepší za 2 roky, bude to stačiť?
Najhodnotnejší módny dom na svete LVMH so solídnymi predajmi
Výsledky ASML sklamaním, európsky klenot sľubuje oživenie v druhej polovici roka
Americké banky odštartovali výsledkovú sezónu, Wall Street ožíva
Ďalšie kvartálne výsledky v krátkych správach a na našich sociálnych sieťach
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.
Upozorňujeme:
- CFD sú komplexné nástroje a prichádzajú s vysokým rizikom rýchlej straty peňazí v dôsledku pákového efektu.
- 76 % účtov retailových investorov stráca peniaze pri obchodovaní s CFD s týmto poskytovateľom.
- Mali by ste zvážiť, či rozumiete fungovaniu CFD a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko straty svojich peňazí.