Koniec zdieľaniu hesiel

Včera spoločnosť Netflix zverejnila príspevok s novinkami, kde potvrdila, že zaviedla zákaz zdieľania účtu v USA. Nejde o nič prekvapivé, pretože už počas posledných kvartálnych výsledkov avizovala, že k tomuto kroku čoskoro pristúpi. Potvrdila tiež, že budú nasledovať ďalšie regióny, ako Spojené kráľovstvo, Francúzsko, Nemecko, Mexiko, Brazília, Singapur a Austrália. Slovensko sa menovite v zozname krajín, kde sa zákaz zdieľania účtu (hesla) uplatňuje zatiaľ nespomína, ide však iba o otázku času.

„Účet Netflix je určený pre jednu domácnosť,“ oznámili predstavitelia spoločnosti. „Každý, kto žije v tejto domácnosti, môže používať Netflix, nech je kdekoľvek, doma, na cestách, na dovolenke a využívať nové funkcie, ako je prenos profilu a správa prístupu a zariadení.“

Netflix tak rozšíril zásah, ktorý začal začiatkom februára v testovacích krajinách ako Čile, Kostariky a Peru aj na krajiny ako Kanada, Nový Zéland, Portugalsko a Španielsko.

Akú majú možnosť používatelia?

Používatelia, ktorí svoj účet zdieľajú aj s ľudmi mimo vlastnú domácnosť, majú viacero možností, ako ďalej postupovať. Môžu si založiť nový účet, na ktorý je možné migrovať starý profil s celou históriou sledovania, alebo si za zdieľanie účtu priplatiť. V USA takýto príplatok predstavuje približne 7,40 €, vo Veľkej Británii 5,70 €, za čo Netflix umožní sledovať obsah 1 osobe navyše. Počet „extra členov“ sa však pre každé predplatné líši – pre najnižší balíček predplatného nie je možné pridať žiadnu ďalšiu osobu navyše, pri strednom balíku je to 1 osoba, pri najvyššom je možné „priplatiť“ si 2 osoby, ktoré môžu obsah sledovať mimo jednej adresy.

Je to celé o číslach

Zdieľanie hesiel sa stávlao pre Netflix čoraz väčším problémom, čo malo za následok stratu príjmov v stovkách miliónov USD. Podľa správ spoločnosti až 100 miliónov domácností alebo 43 % používateľov Netflixu zdieľalo svoj účet. Tomu je teraz koniec.

Netflix sa pre tento krok rozhodol, pretože v posledných rokoch bojuje s pomalším rastom používateľov, ktorí majú stále viac možností. Svoje streamovacie služby totiž propagujú aj ďalší hráči ako HBO Max, Disney+, Paramount+, Sky, Apple TV, Amazon Prime Video a ďalší. Rozruch spravila najmä firma Warner Bros. Discovery stojaca za HBO Max. V dôsledku toho hľadá americký pinionier nové možnosti rastu a preto sa rozhodol pre spustenie lacnejšej reklamnej verzie a zákazu zdieľania účtu mimo domácnosť.

Nedávno Netflix informoval, že jeho reklamná verzia má už 5 miliónov aktívnych používateľov, pričom ju spustila iba v novembri 2022. Ohľadom spustenia reklamnej verzie sú optimistickí aj analytici. Tí odhadujú, že Netflix vďaka tomuto kroku zarobí miliardy USD. Mediálny gigant si tak chce ukusnúť svoju časť z online reklamného koláča, ktorému dominuje Meta a Google.

Okrem vyššie spomenutých iniciatív sa Netflix stále viac zameriava i na presadenie v hernom odvetví. V súčasnosti streamovacia služba ponúka vyše 50 hier a vo vývoji ich má aktuálne až takmer ďalších 100, pričom desiatky z nich uzrú svetlo sveta už tento rok. Netflix oznámil, že plánuje spustiť približne 40 ďalších videohier počas roku 2023.

Akcie Netflix


Akcie Netflix od začiatku roka vzrástli o +20,7 % a za posledných 12 mesiacov vzrástli o +89,3 %. V súčasnosti sa akcie firmy obchodujú za 355,99 USD, resp. za 38,3 násobok zisku na akciu (P/E); 49 násobok prevádzkového cash flowu na akciu (P/OCF) a 8,2 násobok EV/EBITDADividendový výnos je v súčasnosti 2,29 %.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
xtb
Predchádzajúci článokInvestori hľadajú úkryt mimo USA kvôli hroziacej recesii
Ďalší článokSnowflake už druhýkrát znížil odhad rastu, akcie sa prudko prepadajú
Patrik pracuje ako vedúci projektu akcie.sk a tiež redaktor tohto investičného portálu. Špecializuje sa najmä na makroekonómiu a čiastočne akciového trhu. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno