Koniec zdieľaniu hesiel
Včera spoločnosť Netflix zverejnila príspevok s novinkami, kde potvrdila, že zaviedla zákaz zdieľania účtu v USA. Nejde o nič prekvapivé, pretože už počas posledných kvartálnych výsledkov avizovala, že k tomuto kroku čoskoro pristúpi. Potvrdila tiež, že budú nasledovať ďalšie regióny, ako Spojené kráľovstvo, Francúzsko, Nemecko, Mexiko, Brazília, Singapur a Austrália. Slovensko sa menovite v zozname krajín, kde sa zákaz zdieľania účtu (hesla) uplatňuje zatiaľ nespomína, ide však iba o otázku času.
„Účet Netflix je určený pre jednu domácnosť,“ oznámili predstavitelia spoločnosti. „Každý, kto žije v tejto domácnosti, môže používať Netflix, nech je kdekoľvek, doma, na cestách, na dovolenke a využívať nové funkcie, ako je prenos profilu a správa prístupu a zariadení.“
Netflix tak rozšíril zásah, ktorý začal začiatkom februára v testovacích krajinách ako Čile, Kostariky a Peru aj na krajiny ako Kanada, Nový Zéland, Portugalsko a Španielsko.
Akú majú možnosť používatelia?
Používatelia, ktorí svoj účet zdieľajú aj s ľudmi mimo vlastnú domácnosť, majú viacero možností, ako ďalej postupovať. Môžu si založiť nový účet, na ktorý je možné migrovať starý profil s celou históriou sledovania, alebo si za zdieľanie účtu priplatiť. V USA takýto príplatok predstavuje približne 7,40 €, vo Veľkej Británii 5,70 €, za čo Netflix umožní sledovať obsah 1 osobe navyše. Počet „extra členov“ sa však pre každé predplatné líši – pre najnižší balíček predplatného nie je možné pridať žiadnu ďalšiu osobu navyše, pri strednom balíku je to 1 osoba, pri najvyššom je možné „priplatiť“ si 2 osoby, ktoré môžu obsah sledovať mimo jednej adresy.
Je to celé o číslach
Zdieľanie hesiel sa stávlao pre Netflix čoraz väčším problémom, čo malo za následok stratu príjmov v stovkách miliónov USD. Podľa správ spoločnosti až 100 miliónov domácností alebo 43 % používateľov Netflixu zdieľalo svoj účet. Tomu je teraz koniec.
Netflix sa pre tento krok rozhodol, pretože v posledných rokoch bojuje s pomalším rastom používateľov, ktorí majú stále viac možností. Svoje streamovacie služby totiž propagujú aj ďalší hráči ako HBO Max, Disney+, Paramount+, Sky, Apple TV, Amazon Prime Video a ďalší. Rozruch spravila najmä firma Warner Bros. Discovery stojaca za HBO Max. V dôsledku toho hľadá americký pinionier nové možnosti rastu a preto sa rozhodol pre spustenie lacnejšej reklamnej verzie a zákazu zdieľania účtu mimo domácnosť.
Nedávno Netflix informoval, že jeho reklamná verzia má už 5 miliónov aktívnych používateľov, pričom ju spustila iba v novembri 2022. Ohľadom spustenia reklamnej verzie sú optimistickí aj analytici. Tí odhadujú, že Netflix vďaka tomuto kroku zarobí miliardy USD. Mediálny gigant si tak chce ukusnúť svoju časť z online reklamného koláča, ktorému dominuje Meta a Google.
Okrem vyššie spomenutých iniciatív sa Netflix stále viac zameriava i na presadenie v hernom odvetví. V súčasnosti streamovacia služba ponúka vyše 50 hier a vo vývoji ich má aktuálne až takmer ďalších 100, pričom desiatky z nich uzrú svetlo sveta už tento rok. Netflix oznámil, že plánuje spustiť približne 40 ďalších videohier počas roku 2023.
Akcie Netflix
Akcie Netflix od začiatku roka vzrástli o +20,7 % a za posledných 12 mesiacov vzrástli o +89,3 %. V súčasnosti sa akcie firmy obchodujú za 355,99 USD, resp. za 38,3 násobok zisku na akciu (P/E); 49 násobok prevádzkového cash flowu na akciu (P/OCF) a 8,2 násobok EV/EBITDA. Dividendový výnos je v súčasnosti 2,29 %.
Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.
Upozorňujeme:
– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové