Kvartálne výsledky

Kvartálna sezóna nám začína a budeme sa Vám snažiť priniesť výsledky tých najzaujímavejších spoločností z celého sveta. Koncom minulého týždňa americké banky odštartovali výsledkovú sezónu. Tento týždeň ohlasuje výsledky niekoľko svetoznámych spoločností, medzi ktorými sú aj výrobcovia oblečenia a tie najznámejšie módne domy na svete. Ako sa darilo firmám v prvom kvartáli 2024 už oznámili také esá v tomto odvetví ako Adidas, Brunello Cucinelli či LVMH. Práve predaje najhodnotnejšieho módneho domu na svete si rozoberieme v tomto článku.

Najhodnotnejšia francúzska verejne obchodovaná spoločnosť zažila zaujímavý minulý rok 2023. LVMH sa v apríli 2023 stala prvou európskou spoločnosťou, ktorá prekonala trhovú hodnotu 500 miliárd USD, ale pokles ceny akcií za posledných šesť mesiacov umožnil zatieniť pozíciu najväčšej európskej spoločnosti dánskym farmaceutickým gigantom Novo Nordisk.

Luxusný sektor sa dlho javil ako sektor, ktorého sa vyššie úrokové sadzby nedotknú. Dôkazom bola aj LVMH, kým totiž akciový trh v minulých rokoch padal, akcie firmy sa obchodovali na historickým maximách. V druhej polovici minulého roka ale začali prichádzať z tohto odvetvia zmiešané signály. Tie prichádzali z európskeho, ale najmä čínskeho trhu, kde predaje zaostávali za očakávaniami v dôsledku inflačných tlakov na disponibilné príjmy zákazníkov. O tejto téme sme Vás už informovali, viac si môžete prečítať v článku nižšie:

Aj napriek tomu najväčšia svetová luxusná skupina, ktorá vlastní spoločnosti Louis Vuitton, Moët & Chandon a Hennessy, oznámila tržby za celý rok vo výške 86,2 miliardy EUR, čo predstavuje medziročný rast o 13 %. Manažment tiež oznámil zvyšovanie dividendy a akcie sa tak pomaly dostávajú na historické úrovne z minulého roka. Od začiatku roka si módna skupina pripísala +13,4 % a oznámila sľubné predaje za prvý kvartál 2024, v čase keď je sektor zmietaný neistotou zo strany čínskych spotrebiteľov. V reakcií na ohlásené výsledky si akcie pripísali ďalších +4,9 %.

Najdôležitejšie čísla

Firma zaznamenala v prvom štvrťroku 2024 tržby vo výške 20,7 miliardy EUR. Organický rast tržieb dosiahol 3 %. LVMH mal dobrý začiatok roka napriek neistému geopolitickému a ekonomickému prostrediu. Európa a Spojené štáty dosiahli v tomto štvrťroku rast na základe konštantnej meny. Japonsko zaznamenalo dvojciferný rast príjmov a zvyšok Ázie odrážal silný rast výdavkov čínskych zákazníkov v Európe a Japonsku.

Najhodnotnejší módny dom na svete LVMH so solídnymi predajmi

LVHM uviedol, že porovnateľné predaje v Ázii, s výnimkou Japonska, klesli o 6 % v prvých troch mesiacoch roka, zatiaľ čo tržby v Spojených štátoch a Európe vzrástli o 2 %. Predaje v Japonsku sa zvýšili o 32 %, čo podporil slabý jen. Prepad tržieb v Číne bol očakávaný, keďže viaceré módne značky načrtli že ich zákazníci sa zdržiavajú veľkých nákupov v dôsledku rastúcich cien a vysokých úrokových sadzieb.

„Trhové prostredie je náročné, najmä v Číne, a LVMH sa s ním dokázal vyrovnať v súlade s očakávaniami,“ povedal Mario Ortelli z luxusnej poradenskej firmy Ortelli & Co. Podľa segmentov sa najviac darilo maloobchodu, ktorý si pripísal organický rast 11 %. Naopak za opačný koniec ťahali luxusné vína a liehoviny, tržby z tohto segmentu klesli o 16 %. Pokles bol zaznamenaný aj v segmente hodiniek a šperkov (-5 %). Pod tento segment patria značky ako: Chaumet, Tiffany & Co., Tag Heuer, Zenith, Bulgari, Fred, Repossi či Hublot.

Najhodnotnejší módny dom na svete LVMH so solídnymi predajmi

Najdôležitejšie novinky

Najväčšia luxusná skupina, ktorú ovláda rodina najbohatšieho muža na svete Bernarda Arnaulta, uviedla, že organický rast bol v prostredí geopolitických tlakov nečakane pozitívny. Firma sa podľa manažmentu bude snažiť pokračovať vo svojej stratégií zameranej na rozvoj svojich značiek, poháňanú trvalou politikou inovácií a investícií, ako aj neustálym úsilím o kvalitu svojich produktov, ich vhodnosti a ich distribúcie.

Manažment tiež ohlásil, že sa spoločnosť bude spoliehať na talent a motiváciu svojich tímov, rozmanitosť svojich podnikov a dobrú geografickú rovnováhu svojich príjmov, aby v roku 2024 ďalej posilnila svoju globálnu vedúcu pozíciu v oblasti luxusného tovaru. LVMH je prvým módnym gigantom, ktorý reportoval svoje výsledky v tomto roku. Zatiaľ sa zdá, že slabší dopyt v Číne by nemusel byť až tak drastický pre luxusný sektor, avšak počkajme si na výsledky ďalších luxusných firiem.

Akcie LVMH


Akcie firmy od začiatku roka vzrástli o +13,1 % a za posledných 12 mesiacov klesli o -6,4 % a v súčasnosti sa obchodujú na hodnote 817,8 EUR. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 20,4 očakávaného zisku na akciu (Forward P/E). Trhová kapitalizácia spoločnosti je 434,9 miliardy USD. Dividendový výnos je v súčasnosti na úrovni 1,59 %.


Ďalšie výsledky z tejto kvartálnej sezóny

Výsledky ASML sklamaním, európsky klenot sľubuje oživenie v druhej polovici roka
Americké banky odštartovali výsledkovú sezónu, Wall Street ožíva
Ďalšie kvartálne výsledky v krátkych správach a na našich sociálnych sieť

Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
ZDROJBloomberg, FinanceYahoo
Predchádzajúci článokVýsledky ASML sklamaním, európsky klenot sľubuje oživenie v druhej polovici roka
Ďalší článokTSMC: zlepšenie výhľadu a rast marcových tržieb najlepší za 2 roky, bude to stačiť?
Patrik pracuje ako vedúci projektu akcie.sk a tiež redaktor tohto investičného portálu. Špecializuje sa najmä na oblasť komodít a makroekonómiu, čiastočne akciového trhu. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno