Kvartálne výsledky

Čínska vláda sa v minulom roku rozhodla pre regulačný boj proti internetovým gigantom, ktorý zneužívali svoje postavenie na trhu, rozdávala pokuty, zamedzovala vstupu firiem na zahraničné burzy, atď. Spolu s obchodnou vojnou, bublinou na trhu nehnuteľností a politikou nulovej tolerancie voči Covidu-19 sa začala zadrhávať celá ekonomika. Koncom minulého roka a začiatkom tohto roka však nabrala čínska politika iný smer. Politika nulovej tolerancie voči Covidu-19 bola zrušená a regulácia sa zjemnila. To oživilo spotrebiteľský dopyt a vrátilo dôveru investorov v čínske akcie, ktoré odštartovali nový rok rastom.

V tomto týždni ale akcie čínskych technologických gigantov sa prepadli, pretože oživenie ekonomiky podnecuje strach z cenovej vojny. Medzitým čínsky internetový predajca zverejnil svoje výsledky za decembrový kvartál. Spoločnosť vykázala len slabý rast tržieb, ale výrazne zvýšenie zisku, keďže spotrebiteľský dopyt sa oživuje len pomaly a Alibaba pristúpila k uťahovaniu opaskov. Obe čísla prekonali odhady analytikov.

Najdôležitejšie čísla

Výnosy: Alibaba zaznamenala výnosy vo výške 247,76 MLD. yuanov ($35,92 MLD.), čo predstavuje medziročný nárast o +2,1 %, pričom analytici očakávali tržby na úrovni 245,19 MLD. yuanov.

Čistý zisk: Čistý zisk Alibaby sa v porovnaní s predchádzajúcim rokom zvýšil o +69 % z 26,52 na 46,8 MLD. yuanov ($6,8 MLD.), resp. na $2,60 na akciu. Upravený zisk (non-GAAP) dosiahol hodnotu 49,93 MLD. yuanov ($2,79 na akciu), čo predstavuje nárast o +12 %.

Cashflow: Voľný cash flow vzrástol o +15 % z 71,02 na 81,51 MLD. yuanov ($11,82 MLD.).

„Dosiahli sme solídny štvrťrok napriek slabšiemu dopytu, problémom v dodávateľských reťazcoch a logistickým prerušeniam v dôsledku vplyvu opatrení COVID-19,“ povedal Daniel Zhang, predseda a generálny riaditeľ Alibaba Group. „Pri pohľade do budúcnosti očakávame pokračujúce oživenie spotrebiteľského sentimentu a ekonomickej aktivity. Zameriavame sa na podporu rastu našich zákazníkov v konkurenčnom prostredí a na vytváranie udržateľnej a dlhodobej hodnoty pre našich akcionárov.

alibaba

Najdôležitejšie novinky

Pomalé oživovanie čínskej ekonomiky sa zatiaľ do čísel Alibaby nepremietli. Hlavný segment spoločnosti – internetový predaj zaznamenal medziročný pokles tržieb v 3. štvrťroku v rade, tentokrát o 1 %. Príjmy z cloud computingu, zvyčajne jednej z najrýchlejšie rastúcich divízií podniku, vzrástli len o neuspokojivé 3 % na 20,2 miliardy juanov.

Pozitívnou správou je výrazné zníženie strát z medzinárodného obchodu. Vo svojo fiškálnom 3. štvrťroku firma znížila stratu o takmer 75 % a čoskoro by mohla dosiahnuť ziskovosť. Podnikaniu Alibaby sme sa bližšie venovali v našej analýze. Rast zisku Alibaby je spojený predovšetkým s obmedzením medzinárodných operácií a prepustením takmer 20 tisíc zamestnancov.

Niektorí investori sa obávajú, že oživenie spotrebiteľského dpoytu bude naďalej pomalé a že hlavní konkurenti Alibaby budú spomaľovať ďalší rast Alibaby. Spoločnosti JD.com, Pinduduo, ByteDance a Meituan sa rozhodli dotovať svoje podnikanie s cieľom získať podiel na trhu, čo ale môže mať za dôsledok nižšie ziskové marže a tiež získvanie zákazníkov Alibaby vďaka zľavám.

Vedúci predstavitelia odmietli obavy, že Alibaba sa pripojí k cenovej vojne a snahe získavania podielu na trhu. Namiesto toho argumentujú, že zásadné technologické zmeny, ako je dopyt po vysokovýkonných výpočtových systémoch pre AI, podporia jej konečný výsledok. Manažment potvrdil, že pracuje na integrácii generatívnej AI, technológie podobnej ChatGPT, ktorá upútala globálnu pozornosť, do rôznych služieb.

„Cenové dotácie nie sú ničím novým – každých pár dní niekto príde s nápadom, ako získať viac príležitostí,“ povedal analytikom počas konferenčného hovoru generálny riaditeľ Daniel Zhang. „Ale ak sa pozriete s jasnými očami do histórie, žiadnemu hráčovi sa nepodarilo dosiahnuť takýto obrat spoliehaním sa na dotácie. Vyžaduje si to technologickú inováciu.“

Akcie Alibaba


Akcie Alibaba od začiatku roka stúpli o +6,9 % na $94,16, avšak za posledné 2 roky stratili -60 % trhovej hodnoty. Pri súčasnej cene sa akcie firmy obchodujú za 10,9 násobok budúcoročného odhadovaného zisku na akciu (Foraward P/E); 10,8 násobok voľného cash flowu na akciu (P/FCF) a 13,9 násobok EV/EBITDA.

Ďalšie štvrťročné výsledky z tejto kvartálnej sezóny:

Akcie Airbnb vzrástli v tomto roku už o 57 %, firma ťaží zo silného dopytu po cestovaní
Krok vedľa s Kanye Westom výjde Adidas veľmi draho, akcionárov už vyšiel
Medzinárodný obchod spomaľuje, hlási Maersk, ktorý očakáva štvornásobný pokles zisku
Zuckerberg avizuje rok efektivity a ohlasuje buyback za 40 miliárd USD, akcie Meta stúpajú o 20 %
Výsledky spoločností LVMH a H&M ukázali, že luxus môže prečkať krízy lepšie
SAP plánuje predať podiel v Qualtrics a zrušiť 3 000 pracovných miest
Akcie Tesly stúpajú o 5% po prekonaní analytických očakávaní, Musk upokojuje investorov
Procter & Gamble stratí kvôli silnému USD a inflácii 3,7 miliardy USD (VIDEO)
Netflix pridáva výrazne viac predplatiteľov ako čakal, akcie rastú o 7 % (VIDEO)
Ďalšie výsledky možno nájsť v našich krátkych správach a na sociálnych sieťach

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
Predchádzajúci článokKyberbezpečnostná spoločnosť Darktrace v problémoch – falšovala účtovníctvo?
Ďalší článokDonedávna raketovo rastúci Wayfair stratil v roku 2022 pätinu zákazníkov a akcie takmer 90% hodnoty
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno