Veľká fúzia na obzore

Predstavitelia spoločnosti Tapestry oznámili plány na kúpu konkurenčnej spoločnosti Capri Holdings za 8,5 miliardy USD alebo 57 dolárov za akciu. To znamená, že značky Capri ako: Versace, Jimmy Choo a Michael Kors, sa pridajú k existujúcemu portfóliu luxusných značiek Tapestry, ktoré tvoria Coach, Kate Spade a Stuart Weitzman.

Cieľom tejto fúzie je rozšíriť globálny dosah módnej spoločnosti so sídlom v USA, uviedla generálna riaditeľka Tapestry Joanne Crevoiserat. Očakáva sa, že fúzia sa uzavrie v roku 2024. Organizácia sa tak chce presadiť aj na európskom trhu, keď značky ako Louis Vitton či Kering ukázali, že luxus nemá hraníc. To dokazoval aj fakt, že v prvom polroku boli európske akcie v poklese, Inditex však trhal rekordy. Ale Tapestry, ktorá prináša viac značiek podobného kalibru, vyvolala zmiešanú reakciu smerom z Wall Street. Akcie ku štvrtkovému uzavretiu trhu klesli takmer o 16 %, zatiaľ čo akcie Capri Holdings vyleteli o 55 %.

Podľa Pauline Brown, bývalej predsedníčky LVMH pre Severnú Ameriku a autorky knihy „Aesthetic Intelligence“ nemusí byť dohoda zo strany Tapestry šikovným krokom. „Keď premýšľam o šiestich značkách, ktoré sú v kombinácii Capri-Tapisry, neexistuje žiadna, ktorú by som definovala ako silovú značku,“. Brown na margo dohody dodala, že Tapestry zaplatila „adekvátny násobok spoločnosti, o ktorej si jednoducho nemyslím, že bola taká zdravá.“

Zlúčená spoločnosť Tapestry vygenerovala v predchádzajúcom fiškálnom roku celosvetové ročné tržby viac ako 12 miliárd USD. To je porovnateľné s približne 87 miliardami USD pre LVMH v minulom roku a zhruba 23 miliardami USD pre iného európskeho rivala Kering. Ten nedávno kúpil výrobcu parfumov Creed za 3,8 miliardy EUR a v tom istom mesiaci taktiež oznámil, že kúpuje 30 % podiel v spoločnosti Valentino za 1,7 miliardy EUR. Nezaháľa ani LVMH, ktorý začiatkom tohto roka oznámil, že kúpi výrobcu šperkov Platinum Invest, aby pomohol produkcii Tiffany.

Obe spoločnosti rástli prostredníctvom akvizícií

V roku 2017 Tapestry, vtedy známa ako Coach, kúpila výrobcu kabeliek Kate Spade za 2,4 miliardy USD. V tom istom roku Capri, predtým známy ako Michael Kors, získal britského obuvníka Jimmyho Choo za 1,2 miliardy USD. O rok neskôr Capri kúpilo Versaceho za 2,2 miliardy USD. „Rozširujeme a diverzifikujeme našu zákaznícku základňu, čím prehlbujeme náš prístup k luxusným spotrebiteľom a trhovým segmentom,“ uviedla generálna riaditeľka spoločnosti Tapestry Joanne Crevoiserat.

image 14

Akvizícia Capri by tiež mohla znamenať oživenie v uzatváraní dohôd v luxusnom odvetví USA, zatiaľ čo európske veľké spoločnosti získali špičkové značky. Odhaduje sa, že transakcia prinesie úspory vo výške viac ako 200 miliónov USD do troch rokov od uzavretia.

Počas kvartálnych výsledkoch Capri zaznamenalo pokles celkových tržieb za prvý štvrťrok o 9,6 % na 1,23 miliardy USD, ale prekonalo očakávania analytikov vo výške 1,20 miliardy USD. Jej upravený zisk dosiahol 74 centov na akciu, čo tiež prekonalo odhady 71 centov. Spoločnosť dodala, že kvôli ohlásenej transakcii v súčasnosti nemieni poskytnúť žiadne finančné usmernenia a stiahla svoju predtým zverejnenú prognózu.

Akcie Tapestry


Akcie Tapestry v tomto roku klesli o -6,7 % a za posledných 12 mesiacov stúpli o +4,5 %. V súčasnosti sa jedna akcia obchoduje za 34,67 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 12,1 násobok ročného zisku na akciu (P/E); 12,8 násobok ročného voľného cash flowu na akciu (P/FCF) a 7,3 násobok EV/EBITDADividendový výnos spoločnosti predstavuje 3,46 %.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
xtb
ZDROJFinanceYahoo, Gurufocus
Predchádzajúci článokWeWork v obrovských problémoch, bojuje s likviditou
Ďalší článokCelkový počet predplatiteľov streamovacieho giganta Disney výrazne za očakávaniami
Patrik pracuje ako analytik a tiež redaktor investičného portálu akcie.sk. Špecializuje sa najmä na makroekonómiu a akciové trhy. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno