Nio opäť problémoch

Výrobca elektrických vozidiel Nio po nedávnom oznámení, že plánuje zintenzívniť svoju expanziu do Európy, je nútený znížiť počiatočné ceny všetkých svojich modelov v Číne. Toto opatrenie spoločnosť realizovala iba niekoľko dní po tom, čo ohlásil štvrťročnú stratu, ktorá bola horšia ako sa očakávalo.

Tento krok spája Nio s ostatnými automobilkami v Číne, najväčšom svetovým trhom EV, v cenovej vojne s cieľom získať viac zákazníkov. Čínska vláda minulý týždeň začala kampaň na podporu nákupu áut a prijatie čistých áut, najmä vo vidieckych oblastiach, po tom, čo sa rast predaja EV a plug-in hybridov v posledných mesiacoch spomalil na 41 % zo 120 % v predchádzajúcom roku.

„O tejto úprave sa interne diskutovalo už dlho,“ uviedol generálny riaditeľ William Li. „Bolo veľa vecí, ktoré treba zvážiť. Teraz je ten najvhodnejší čas znížiť ceny.“ Li tiež doplnil, že zmeny cien sa prejavia okamžite. Zníženie cien bude mať logicky dopad na marže a to môže znamenať ďalší odlev jej investorov. Nižšie ceny vozidiel si vyžiadali svoju daň aj v prípade Tesly, veľkého konkurenta v oblasti elektromobily, kde výsledkom bol výrazný pokles zisku a cash flow.

Predaj Nio klesol v apríli a máji pod 13 000 vozidiel z 31 041 v januári až marci. Predstavitelia organizácie, ktorej cieľom je tento rok predať 250 000 elektromobilov, uviedli, že jej čistá strata v prvom štvrťroku sa zvýšila na 4,74 miliardy juanov z deficitu 1,78 miliardy juanov v minulom roku. Li, ktorý založil Nio v roku 2014, v apríli povedal, že spoločnosť sa nezapojí do cenovej vojny, okolnosti ho však prinútili zmeniť názor.

Firma tiež odkladá niektoré investície, vrátane investícií do výskumu a vývoja, a bude defenzívnejší aj v rámci spomínanej expanzií do Európy. Automobilka bude musieť riešiť ďalší problém, na čínsky trh sa totiž plánujú vrátiť dominantné automobilky ako Toyota či VW. Tie vystúpili na autosalóne v Šanghaji, kde predstavili svoje výrobky s ktorými chcú v budúcnosti ovládnuť tento trh. Automobilka dodala v poslednom roku zákazníkom 122 486 áut. Práve rok 2022 bol pre čínsky podnik rokom reakcelerácie a ďalšej expanzie.

Nio

Nio je čínsky výrobca elektrických vozidiel, ktorý sa špecializuje na vývoj vysokovýkonných prémiových elektrických vozidiel. Spoločnosť bola založená v roku 2014 so sídlom v Šanghaji v Číne. Okrem svojho zamerania na elektrické vozidlá sa Nio angažuje aj v iných oblastiach ekosystému elektrických vozidiel, ako je technológia výmeny batérií a nabíjacia infraštruktúra.

Organizácia je známa výrobou inovatívnych a technologicky vyspelých elektromobilov, ako sú modely ES8ES6 EC6, ktoré ponúkajú pokročilé funkcie, ako je inteligentné riadenie, asistenti AI v aute a pokročilá technológia batérií. V minulom roku Nio predstavilo tiež model ES7 SUV, čo podnietilo v investoroch dočasný optimizmus.

Akcie Nio


Akcie Nio, za posledných 12 mesiacov klesli o -54,9 % a v súčasnosti sa jedna akcia obchoduje za 8,4 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 1,9 násobok ročných tržieb na akciu (P/S).

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
xtb
ZDROJBloomberg, FinanceYahoo
Predchádzajúci článokČo čaká finančné trhy tento týždeň? Stručný prehľad
Ďalší článokNovartis kúpi Chinook Therapeutics za 3,5 miliardy USD
Patrik pracuje ako analytik a tiež redaktor investičného portálu akcie.sk. Špecializuje sa najmä na makroekonómiu a akciové trhy. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno