Toyota a VW v Šanghaji odhalili nové elektrické vozidlá

Svetoznáme automobilky, vrátane Toyoty a Volkswagenu, vystúpili na autosalóne v Šanghaji s výrobkami vyrobenými špeciálne pre Čínu, aby súťažili o návrat na najväčší svetový trh. Ale po roku, keď sa trendy oproti minulosti výrazne zmenili, manažéri čínskych automobiliek varujú, že tlak na znižovanie cien na čínskom trhu je čoraz intenzívnejší.

Volkswagen na výstave uviedol, že do roku 2026 predstaví 10 ďalších modelov elektrických vozidiel a skráti čas na vývoj nových modelov takmer o 40 %, aby udržal krok s rýchlejšími čínskymi rivalmi. „Našou hlavnou snahou je vývoj pre Čínu na plné obrátky,“ povedal Thomas Schafer, generálny riaditeľ VW.

Toyota, využila šanghajskú výstavu na odhalenie 2 nových elektrických vozidiel, čím zdvojnásobi svoj počet ponúkaných elektrických vozidiel v Číne pod svojou mainstreamovou značkou. Predstavila tiež minivan značky Lexus, „Luxury Mover“, hybrid navrhnutý na šoférovanie, ktorý uprednostňujú mnohí čínski kupci luxusných áut.

Značky ako Toyota a VW stratili v Číne za posledný rok svoj podiel, pretože trh sa presunul na elektromobily a plug-in hybridy, kde značky vyrobené v Číne na čele s BYD boli efektívnejšie vo svojej výrobe. V utorok spoločnosť BYD uviedla na trh elektrických vozidiel nový hatchback, Seagull, ktorý sa zameriava na trh malých áut, na ktorom Toyota dlho dominuje. Cena automobilu bude začínať na ekvivalente niečo vyše 11 000 dolárov. Pre porovnanie, najpopulárnejší elektromobil Toyoty v ponuke, bZ4X, začína na viac ako 29 000 dolároch.

BMW a Čína

BMW, ktoré plánuje uviesť na trh 11 modelov elektrických vozidiel v Číne do konca roka, uviedlo, že pridalo funkcie v reakcii na čínsky trh. „Čo dnes hýbe čínskymi zákazníkmi, zajtra hýbe svetom,“ povedal Olivier Zipse, generálny riaditeľ BMW. Ďalší čínski predstavitelia automobiliek zdôraznili tempo a tlak na znižovanie nákladov na trhu, kde autá s elektrickým pohonom v súčasnosti tvoria takmer tretinu nových predajov.

Zhu Jiangmin, generálny riaditeľ súkromnej spoločnosti Leapmotor, ponúkol odvážnu predpoveď o tom, ako nízko môžu ceny klesnúť, čo je sľubná predstava pre spotrebiteľov, ale hrozba pre výrobcov automobilov. Do desiatich rokov očakáva, že Čína bude schopná predávať elektrické vozidlá v štýle SUV s dojazdom batérie 400 km za približne 7 500 dolárov.

Odhaduje sa, že model Y od spoločnosti Tesla, celosvetovo najpredávanejší výrobca elektromobilov má v Číne dojazd 545 km. V krajine sa začína predaj na takmer 40 000 USD. Tesla, ktorá čelila určitému odporu zo strany čínskych spotrebiteľov a niektorých svojich prvých fanúšikov za to, že nepredstavovali nové modely a funkcie rýchlejšie, znižovala ceny svojich aut, čo spočiatku fungovalo.

Avšak Spoločnosť dnes oznámila výsledky za prvý štvrťrok a Tesla smeruje opäť nadol, nižšie ceny vozidiel si vyžiadali daň, pričom kľúčovým zameraním bolo to, do akej miery jej zľavy v Číne a na iných trhoch znížili maržu firmy. „Skutočná situácia je taká, že Model 3 bol konkurencieschopný v roku 2018, ale dnes už taký konkurencieschopný nie je a je normálne, že znižujú ceny,“ povedal novinárom zakladateľ Nio William Li.

„V Číne môžete získať lepšie autá za rovnakú cenu.“ Li odhadol, že Nio a ďalší výrobcovia automobilov, ktorí vyrábajú predovšetkým v Číne, majú až 20 % nákladovú výhodu oproti Tesle kvôli dominancii Číny nad dodávateľským reťazcom a surovinami pre elektromobily na batérie. Generálny riaditeľ tiež dodal, že Nio plánuje zintenzívniť expanziu do Európy.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
ZDROJBloomberg, FinanceYahoo
Predchádzajúci článokEuro sa odtrhlo od parity s USD a je na ročnom maxime
Ďalší článokSAP ukázal silu cloudového podnikania a potvrdil optimistické ciele
Patrik pracuje ako vedúci projektu akcie.sk a tiež redaktor tohto investičného portálu. Špecializuje sa najmä na oblasť komodít a makroekonómiu, čiastočne akciového trhu. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno