Kvartálne výsledky
Kvartálna sezóna je tu opäť. Väčšina spoločností bude reportovať svoje výsledky za druhý štvrťrok končiaci 30. septembra. Najsledovanejšími firmami tohto týždňa sú bezpochyby najcennejšia automobilka sveta Tesla a streamovací gigant Netflix. V tomto článku sa pozrieme práve na to ako sa darilo počas 3 mesiacov Netflixu. Akciám firmy sa v prvom roku darilo veľmi dobre, ale od začiatku septembra odpísali viac ako 20 %.
Netflix v 3. štvrťroku vykázal vysoký nárast používateľov, najrýchlejší za posledné roky. Ide pravdepodobne o dôsledok toho, že podnik pred niekoľkými mesiacmi začal rušiť možnosť zdieľania účtu mimo domácnosti, ale aj spustenia lacnejšej reklamnej verzie predplatného. Netlix zároveň dosiahol historicky najvyššie tržby a čistý zisk vo svojej histórií, čím prekonal odhady analytikov. Optimistický je aj výhľad manažmentu na posledný kvartál tohto roka. Výsledkom je, že akcie Netflix v dnešnom rozšírenom obchodovaní rastú o +12,83 % na 390,61 USD.
Najdôležitejšie čísla
Počet predplatiteľov: Počet predplatiteľov sa v 3. štvrťroku 2023 zvýšil medziročne o +10,8 % z 223,09 MIL. na 247,15 MIL. Za posledný kvartál počet používateľov stúpol o 8,76 MIL., pričom sa očakával prírastok 6,2 MIL.
Výnosy: Tržby Netflixu boli vo výške $8,54 MLD., čo predstavuje medziročný nárast o +7,8 %. Konsenzus analytikov bol mierne nižšie.
Prevádzkový zisk: Prevádzkový zisk oproti rovnakému obdobiu z predchádzajúceho roka stúpol o +25,0 % z $1,53 MLD. na $1,92 MLD. Prevádzková zisková marža sa zvýšila z 19,3 % na 22,4 %.
Čistý zisk: Čistý zisk sa medziročne zvýšil o +20,0 % z $1,40 MLD. na $1,68 MLD., resp. z $3,10 na $3,73 na akciu. Na Wall Street sa prognózoval zisk $3,49 na akciu.
Cash Flow: Voľný cash flow vzrástol štvornásobne z $472 MIL. na $1,89 MLD., resp. z $0,74 na $4,20 na akciu.
Najdôležitejšie novinky
Investorov teší zrýchľujúci rast spoločnosti Netflix, ktorý sa opiera o najvyšší rast počtu používateľov v posledných rokoch, ale aj vyššie ziskové marže a cash flow. Podnik je na dobrej ceste pridať tento rok viac ako 20 miliónov zákazníkov, čo je veľký skok z menej ako 9 miliónov v roku 2022.
Po úspešnom obmedzení zdieľania účtu a spustení reklamnej verzie je teraz Netflix rozhodnutý zvýšiť ceny v USA, Veľkej Británii a Francúzsku, teda na svojich najväčších trhoch. Netflix uviedol, že jeho základné a prémiové plány budú teraz v USA stáť 11,99 USD a 22,99 USD. To je nárast oproti predchádzajúcim 9,99 USD a 19,99 USD. Reklamná verzia za 6,99 USD a štandardný plán za 15,49 USD zostanú na rovnakej cene.
Tento krok potvrdzuje dôveru manažmentu v to, že ani zvýšenie ceny nepovedie k tomu, aby zákazníci rušili predplatné streamovacej služby. Znížili sa tým obavy investorov, ktorí sa obávali, že obmedzenie zdieľania účtov povedie k úbytku platiacich používateľov. Zhruba 30 % nových zákazníkov na týchto trhoch sa v minulom štvrťroku rozhodlo pre reklamnú verziu, uviedla spoločnosť. Tá je zatiaľ dostupná na 12 trhoch.
„Sme neuveriteľne spokojní s tým, ako to ide,“ povedal spoluvýkonný riaditeľ Greg Peters vo videonahrávke zverejnenom po zverejnení výsledkov.
Netflix výbornými číslami zároveň ukázal ako popredu je v odvetví streamovania oproti konkurencii. Spoločnosť Walt Disney a jej streamovacie platformy Disney+, Hulu a ESPN+ sú vysoko stratové, čo podnik priviedlo až na rázcestie a k lepším zajtrajškom ho chce doviesť aktivistický investor Nelson Peltz. Ďalšie spoločnosti pôsobiace v odvetví, ako Warner Bros Discovery alebo Paramount Global taktiež súperia so stratami, v dôsledku čoho znižujú svoje výdavky a prepúšťajú zamestnancov. Netflix medzitým vykázal najvyšší zisk v histórií.
Tým to ale nekončí, predstavitelia Netflixu veria, že ziskové marže by mohli stúpať naďalej. „Nemyslíme si, že sme niekde blízko stropu ziskovej marže. Máme za sebou dlhú dráhu rastu marží,“ povedal finančný riaditeľ Netflixu Spencer Neumann. Netflix tento komentár potvrdil aj vo svojich očakávaniach na ďalší štvrťrok. V poslednom štvrťroku tržby stúpnu medziročne o 10,7 %, čo by bol najrýchlejší rast za posledné kvartály. Prevádzkový zisk by sa mal zdvojnásobiť a čistý zisk by sa mal zvýšiť podľa prognóz z 55 na 956 miliónov USD.
Netflix zverejnil vo svojom liste akcionárov aj graf výskumnej organizácie Nielsen, ktorý ukazuje, že streamovacie služby v USA so svojim 37,5 % podielom na trhu prekonali káblové televízie a satelitné vysielanie. Medzi streamovacícmi platformami pritom vedie YouTube od Google s 9 % a nasleduje Netflix so 7,8 %. Prime Video od Amazonu má 3,6 % rovnako Hulu od Disney a Disney+ nasleduje s 1,9 %.
Manažment oznámil, že v budúcnosti bude naďalej uplatňovať „disciplinovaný prístup“, pokiaľ ide o investície do budúceho rastu. Vysvetlil, že existuje veľa oblastí, do ktorých môže Netflix naďalej investovať, ako sú existujúce kategórie obsahu doma aj v zahraničí, okrem budovania svojich reklamných možností, živého vysielania a nových kategórií obsahu, ako sú hry, do ktorých sa Netflix tlačí už nejaký čas.
Akcie Netflix
Akcie Netflix si od začiatku roku pripísali +17,4 % a v dnešnom rozšírenom obchodovaní rastú o +12,83 % na 390,61 USD.. Pri tejto cene sa akcie spoločnosti obchodujú za 60,8 násobok zisku na akciu (P/E); 21,9 násobok voľného cash flowu na akciu (P/FCF) a 19,9 násobok EV/EBITDA.
Ďalšie výsledky z kvartálnej sezóny
JP Morgan a Wells Fargo zvýšili zisk, banky ťažia z vyšších úrokov
Zisk Samsungu za 3. štvrťrok prekonal očakávania
Európske luxusné akcie strácajú svoj lesk, zaznamenali najväčší prepad od roku 2020
Ďalšie kvartálne správy v našich krátkych správach a na sociálnych sieťach FB a IG
Upozorňujeme:
– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové