Boeing poskytuje podporu pre Spirit AeroSystems

Predstavitelia spoločnosti Spirit AeroSystems, ktorá je najväčším dodávateľom leteckých konštrukcií na svete, uviedli, že jeho kľúčový zákazník Boeing, súhlasil s veľkou dohodou. Táto dohoda sa zahŕňa finančnú pomoc od Boeingu. Pre spoločnosť Spirit AeroSystems, ktorá dodáva časti trupu pre mnohé lietadlá Boeing je to veľká vec. Boeing totiž predstavoval v roku 2022 približne 65 % príjmov Spirit Aero.

Akcie spoločnosti Spirit AeroSystems zareagovali na túto správu a pripísali si 22 %. „Naše kolektívne tímy sa zamerajú na ďalšie vytváranie výkonu a odolnosti dodávateľského reťazca,“ uviedol generálny riaditeľ Spirit Aero Patrick M. Shanahan. „Toto jednotné úsilie o synchronizáciu našich výrobných systémov umožní väčšiu odozvu trhu a istotu dodávok.“

Dohoda zahŕňa aj veľkú finančnú pomoc. Podľa prihlášky Komisii pre cenné papiere a burzy dochádza k „opakovanému zvýšeniu cien“ pre lietadlá s označením 787. Od roku 2026 dôjde k zníženiu cien pre letecké konštrukcie práve pre tento typ lietadla.

Zníženie ceny sa však môže týkať aj pre letecké konštrukcie pre iné typy lietadiel. Boeing očakáva, že vyrobí viac lietadiel 737 MAX. Ak by sa zníženie cien týkalo aj tohto typu lietadiel, pre Boeing by to znamenalo vyšší predaj. Spirit Aero odhaduje v roku 2023 vyššie príjmy o 60 miliónov USD, v rokoch 2024 až 2025 celkovo o 395 miliónov USD.

Celkovo ide o nárast tržieb o 190 miliónov USD v nasledujúcom desaťročí, ale výhody prichádzajú už teraz. Spolu so zmenami cien dohoda zahŕňa peniaze od Boeingu na nástroje, zmeny v nárokoch na zodpovednosť a reštrukturalizované finančné platby.

Pre Spirit Aero to bolo neuveriteľne ťažké obdobie. Najprv prišli problémy Boeingu s prúdovým lietadlom 737 MAX, ktoré sa zrútilo dvakrát v priebehu piatich mesiacov, čím sa lietadlo začalo celosvetovo menej predávať medzi marcom 2019 a novembrom 2020. Potom prišiel Covid-19, ktorý spustil reťazové problémy. Potom sa vyskytli problémy s kvalitou niektorých produktov 737 MAX kvôli chybám spôsobeným Spirit Aero.

Spirit AeroSystems

Spirit AeroSystems je americký letecký výrobca a dodávateľ, ktorý sa špecializuje na návrh a výrobu komponentov a systémov lietadiel. Spoločnosť má hlavné sídlo vo Wichite v Kansase a je jedným z najväčších svetových výrobcov aeroštruktúr, čo sú konštrukčné komponenty a zostavy, ktoré tvoria trup lietadla, krídla a ďalšie hlavné časti.

Spoločnosť Spirit AeroSystems bola pôvodne založená v roku 2005, keď sa odčlenila od spoločnosti The Boeing Company. Má dlhú históriu výroby leteckých komponentov a podieľa sa na výrobe rôznych komerčných a vojenských lietadiel, vrátane lietadiel Boeing 737, 747, 767 a 777, ako aj lietadiel rodiny Airbus A320.

Medzi hlavné produkty a služby spoločnosti patria trupy, komponenty krídel, gondoly (kryty leteckých motorov), stožiare a ďalšie konštrukčné komponenty pre širokú škálu komerčných a obranných lietadiel. Spirit AeroSystems zohráva kľúčovú úlohu v dodávateľskom reťazci leteckého priemyslu, pričom úzko spolupracuje s hlavnými výrobcami lietadiel na výrobe kritických komponentov pre rôzne letecké programy.

Akcie Spirit AeroSystems


Akcie Spirit AeroSystems od začiatku tohto roka klesli o -30,9 %. V súčasnosti sa pri cene 21,16 USD obchodujú za 80,6 násobok očakávaného zisku na akciu (Forward P/E).

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločností môžete kúpiť TU.

____________________________________

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich 
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

etoro
ZDROJFinanceYahoo, FocusGuru
Predchádzajúci článok4 dôvody, prečo by akcie v októbri nemuseli klesať
Ďalší článokNetflix po rekordnom kvartáli a veľkom raste používateľov posilňuje o 12 %
Patrik pracuje ako analytik a tiež redaktor investičného portálu akcie.sk. Špecializuje sa najmä na makroekonómiu a akciové trhy. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno