Netflix donútení vytvoriť reklamnú verziu
Netflix pri zverejnení prvého štvrťroka 2022 šokujúco prvýkrát v histórií vykázal pokles počtu predplatiteľov a oznámil, že v ďalšom štvťroku očakáva stratu ďalsích 2 miliónov používateľov. Vedenie podniku na to reagovalo bojom s veľkým množstvom zdieľaných účtov, ale aj oznámením, že firma predstaví vlastnú lacnejšiu verziu účtu, ktorá bude obsahovať reklamy. Ide o nečakané rozhodnutie, keďže narozdiel od ďalších streamovacích služieb ako Hulu, HBO Max, Paramount+ či Discovery+, Netflix nechcel ísť formou reklám. Donútili ho však k tomu okolnosti.
Reklamná verzia
Verzia podporujúca reklamy bude debutovať na trhu v novembri tohto roka a vieme, že Netflixu s ňou pomáha Microsoft. Otázkou však naďalej ostáva aký bude mať vplyv nová verzia na používateľov v čase, kedy ľudia hľadajú možnosti ako znížiť svoje výdavky. Analytici sú optimistickí.
Spoločnosť JP Morgan odhaduje, že Netflix v najbližších rokoch vďaka spusteniu reklamnej verzie získa veľké peniaze. Analytik Doug Anmuth v pondelok odhadoval, že Netflix by mohol v roku 2023 prilákať až 7,5 milióna predplatiteľov na svoju verziu podporovanú reklamami v segmente USA/Kanada. Len to pomôže zvýšiť predaj reklamy v roku 2023 v tomto segmente o 600 miliónov dolárov. Anmuth očakáva, že tieto čísla sa do roku 2026 zvýšia, keď sa výkon Netflixu pri predaji reklám zlepší. Do roku 2026 si Anmuth myslí, že segment Netflix v USA/Kanade sa bude pýšiť 22 miliónmi predplatiteľov a prinesie 2,65 miliardy dolárov z predaja reklamy.
Analytik Jason Bazinet zo Citigroup vo svojom skoršom výskume informoval, že pridanie verzie s podporou reklám by mohlo spoločnosti priniesť miliardy dolárov dodatočného voľného cash flowu nielen v USA, ale na celom svete.
Svoj názor pridal aj analytik Evercore ISI Mark Mahaney pri jeho poslednom štvrťročnom prieskume medzi používateľmi streamovacích služieb. Jeho prieskum zistil značný záujem spotrebiteľov o lacnejšie verzie podporované reklamou, keď tretina predplatiteľov v USA bola ochotná tolerovať nejakú reklamu výmenou za nižšiu mesačnú sadzbu predplatného.
Akcie Netflix
Optimizmus na Wall Street týkajúci sa finančného dopadu hroziacej reklamnej vrstvy Netflixu v posledných mesiacoch výrazne podporil akcie. Akcie streamovacieho giganta vzrástli za posledné tri mesiace o +19 %, zatiaľ čo index S&P 500 v rovnakom období klesol o -4 %. Aktuálne sa akcie Netflixu obchodujú na cene $229,98 za 20,5 násobok zisku na akciu (P/E); 635 násobok voľného cash flowu na akciu (P/FCF) a 5,6 násobok EV/EBITDA. Spoločnosti Netflix sme sa venovali aj v našej analýze.