Meta v poklese

Hodnota materskej spoločnosti Facebooku rapídne vzrástla, čo vytvára tlak na udržanie rastu a zníženie nákladov. Mark Zuckerberg si vytvára vlastný metaverse a aby uspokojil svojich investorov, vo februári ohlásil 50 miliardový buyback. Avšak Wall Street pozorne sleduje, ako sa budú vyvíjať príjmy z reklamy, pričom investori dúfajú, že CEO najväčšej sociálnej siete na svete vie, ako zabezpečiť ich rast.

Meta, materská spoločnosť Facebooku a Instagramu, bude v stredu reportovať výsledky za prvý štvrťrok, čím sa stáva prvou zo superkapitalizovaných technologických gigantov, ktorá zverejní výsledky za toto obdobie. Tvrdiť, že očakávania sú vysoké je slabým slovom. Aj napriek ostrému výpredaju v technologickom sektore je cena akcií firmy o 39 % vyššia oproti začiatku roka. To je oveľa viac než u jeho veľkých technologických konkurentov s výnimkou Nvidie a ide tak o piaty najlepší výkon v indexe S&P 500 za prvý kvartál tohto roka.

Trhová kapitalizácia firmy je teraz trochu viac ako 1,2 bilióna USD, čo je o 13 % viac než maximálne hodnoty dosiahnuté koncom roku 2021. Nedávne zisky podporili niekoľko faktorov. Obchod s reklamou sa otriasol po slabšom roku 2022, zatiaľ čo výrazné zníženie nákladov, označené Zuckerbergom ako „rok efektívnosti“, zlepšilo celoročné prevádzkové marže o desiatky percentuálnych bodov. Spoločnosť tiež využila svoj posledný výkaz ziskov na zvýšenie buybackov a zavedenie svojej úplne prvej dividendy. Príjmy z reklamy v prvom štvrťroku vzrástli medziročne o 24 % na 38,7 miliardy USD, pričom priemerný odhad analytikov bol 37,8 miliardy USD.

Meta potrebuje efektívne zabezpečiť oveľa väčší rast reklamy

Čo očakávať?

Meta sa teší rovnakému prospechu v rámci umelej inteligencie, ako väčšina jeho hlavných technologických konkurentov. Spoločnosť vydala najnovšiu verziu svojho veľkého jazykového modelu s názvom Llama 3. Avšak, zatiaľ čo Google klesal pre obavy investorov, že chatboty genAI vytlačia jeho hlavný obchod s internetovým vyhľadávaním, Meta má výhodu možnosti integrovať umelú inteligenciu do svojho reklamného obchodu bez obáv, že jeho základ takmer 3,2 miliardy denných užívateľov, nejakým spôsobom zmizne.

Investori sa na to spoliehajú. Analytici očakávajú, že tržby Meta za prvý štvrťrok medziročne vzrastú o 26 % na takmer 36,2 miliardy USD, čo je aj horná hranica predpokladaného rozsahu spoločnosti. Očakáva sa, že celoročné príjmy z reklamy vzrastú o 17 %, o percentuálny bod viac než 16 % rast, ktorý spoločnosť dosiahla minulý rok. Taktiež sa predpokladá, že prevádzkové marže budú pokračovať v raste, dosiahnuc 39 % tento rok v porovnaní s 35 % v roku 2023.

Všetko je možné, veď Meta za posledných šesť štvrťrokov vždy dosiahla rozsah svojich predpovedí v rámci tržieb a jej ročné celkové náklady a výdavky sa v posledných štyroch rokoch dostali pod odhadovaný rozsah. Služba krátkych videí, známa ako Reels, ktorú Meta používa na súťaženie s TikTokom, obzvlášť ukazuje svoju silu.

Aké sú riziká?

Online reklamný obchod sa môže nepredvídateľne vychýliť, kvôli globálnym udalostiam ako vojny, prírodné katastrofy a dokonca aj úpravy od Apple k jeho platforme iOS. Posledné z menovaných stlačilo rast reklamy pre Meta a jeho konkurentov v sociálnych sieťach v roku 2022, pretože zaťažilo sledovanie mobilných používateľov pre reklamné subjekty.

Geopolitické napätia a nedávny pokles na trhu by tiež mohli ovplyvniť výdavky čínskych reklamných subjektov, ktoré minulý rok tvorili 10 % z tržieb spoločnosti. Nedávno analytik Mark Shmulik upozornil, že digitálne reklamné výdavky Temu v Spojených štátoch významne klesli počas februára a marca, keďže spoločnosť „začala sústrediť úsilie na iné oblasti v súvislosti s regulačnou neistotou“.

Spoločnosť v posledných rokoch pracuje na vyvážení obrovských výdavkov na technológie, ako je umelá inteligencia a virtuálna realita, pričom sa snaží zabezpečiť, aby jej tržby z digitálnej reklamy stále rástli. Po tom, čo v roku 2022 zaznamenala prvý pokles tržieb z reklamy, Zuckerberg podnikol kroky na obrat smerovania spoločnosti, označil rok 2023 za „rok efektívnosti“ a znížil počet zamestnancov o tisíce.

Meta tiež musí dosiahnuť správnu rovnováhu medzi svojimi veľkými investíciami do umelej inteligencie a udržiavaním svojich nedávno obnovených marží. Manažment už ohlásil, že kapitálové výdavky by mali byť v rozsahu od 30 miliárd do 37 miliárd USD na tento rok. To predstavuje najvyššie výdavky tohto typu z pomedzi všetkých hlavných technologických spoločností.

Čo sa týka budúcnosti do roku 2024, firma predpokladá celkové náklady v rozmedzí od 94 miliárd do 99 miliárd USD. Spoločnosť očakáva nárast nákladov na mzdy, keďže zamestnáva viac zamestnancov na vyšších technických pozíciách, čo odráža jej záväzok v oblasti rozvoja funkcií umelej inteligencie. V roku 2023 boli “reštrukturalizačné“ náklady, vrátane odstupného a konsolidácie zariadení, 3,45 miliardy USD. Počet zamestnancov spoločnosti k 31. decembru 2023 klesol o 22 % oproti predchádzajúcemu roku a dosiahol 67 317.

Akcie Meta


Akcie firmy META za posledných 12 mesiacov vzrástli o +126,1 % a v súčasnosti sa obchodujú na hodnote 481,1 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 32,4 násobok zisku na akciu (P/E), 20,7 očakávaného zisku na akciu (Forward P/E) a 19,5 násobok EV/EBITDA. Trhová kapitalizácia spoločnosti je 1,2 bilióna USD.


Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
ZDROJFinanceYahoo, Gurufocus
Predchádzajúci článokTencent oznámil skorší dátum pre Dungeon & Fighter, akcie si pripisujú 5,5 %
Ďalší článokČo čaká finančné trhy tento týždeň? Stručný prehľad
Patrik pracuje ako vedúci projektu akcie.sk a tiež redaktor tohto investičného portálu. Špecializuje sa najmä na oblasť komodít a makroekonómiu, čiastočne akciového trhu. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno