Kde bude dno?

Nakupovanie luxusu sa spomaľuje a vyzerá to tak, že doby rozmachu po pandémii COVID sa pravdepodobne skončili. Známky spomalenia v luxusnom priemysle sa začali zmierňovaním predajov hlásených LVMH, materskou spoločnosťou Louis Vuitton a Christian Dior. Ďalšou v poradí bola francúzska spoločnosť Kering, ktorej výsledky len potvrdzujú, že luxusné značky strácajú na sile. Luxusný index STOXX Europe Luxury 10 od konca marca vymazal približne 175 miliárd USD a zaznamenal najväčší prepad od roku 2020.

Tržby spoločnosti Kering klesli v treťom štvrťroku o 9 % na 4,5 miliardy EUR. Pokles súvisel s poklesom predaja dvoch najväčších značiek francúzskej módnej spoločnosti, Gucci a Yves Saint Laurent, ktoré klesli o 7 % respektíve 12 %. „Okrem náročných makroekonomických podmienok a zmierňujúceho sa dopytu v luxusnom priemysle odráža zmena výkonnosti našich výnosov v treťom štvrťroku vplyv našich rozhodnutí ďalej pozdvihnúť naše značky a ich distribúciu,“ uviedol generálny riaditeľ François-Henri Pinault.

Slabé zisky Keringu prichádzajú pre spoločnosť v chúlostivej dobe, pretože čelila silnej konkurencii iných luxusných značiek a taktiež si firma prechádza zmenami v manažmente v Gucci, ktorý tvorí viac ako polovicu ročného obratu Keringu. Konglomerát sa stále spamätáva z dopadu kontroverznej reklamnej kampane pre Balenciaga, ktorá poškodila jeho predaj v USA a Európe. Kering tiež pracuje na zefektívnení svojich veľkoobchodných distribučných sietí s cieľom kontrolovať ceny, pričom prechod má byť dokončený v roku 2024, čo v tomto roku ešte viac stiahlo výnosy nadol.

Kering uzatvára dohody na posilnenie svojej pozícií na trhu, vrátane značky parfumov Creed v hodnote 3,8 miliardy USD v júli a za zmienku stojí aj 30 % podiel v spoločnosti Valentino v hodnote 1,7 miliardy ISD. Vrcholoví manažéri, z ktorých mnohí boli vymenovaní v posledných mesiacoch, majú poverenie znovu obnoviť starú slávu spoločnosti.

Gucci, najlukratívnejšia značka Keringu

Talianska značka Gucci, známa svojim ikonickým logom, sa v priebehu rokov osvedčila ako korunovačný klenot pre firmu Kering. Neustále však strácal podiel na trhu v porovnaní so svojimi súpermi a nedokázal využiť výhod obrovských výdavkov na luxus vyvolaných pandémiou COVID-19.

V snahe oživiť značku bol v januári vymenovaný nový kreatívny riaditeľ Sabato De Sarno. V septembri uviedol na trh svoju debutovú kolekciu, ktorá sa má začať predávať budúci rok. Prírastok De Sarna ku Gucciho odkazu by mohol byť kľúčovým determinantom toho, ako sa bude formovať Keringova budúcnosť.

Čo ďalej

Keringove výzvy budú spájané so sprísňovaním spotrebiteľských výdavkov, pretože sa firma pohybuje na komplikovanom trhu s luxusným maloobchodom. LVMH Bernarda Arnaulta zaznamenala v treťom štvrťroku pomalšie tempo rastu predaja v porovnaní s predchádzajúcim štvrťrokom, čo poukazuje na možný koniec rozkvetu luxusných nákupov.

Pre firmy v tomto odvetví nie je všetko stratené, minulý týždeň, výrobca tašiek Birkin, Hermès, zaznamenal predaj v treťom štvrťroku, ktorý prekonal očakávania analytikov. To vzbudilo nádej, že výdavky na luxus sa budú oživovať. „Niektorí ľudia v tomto odvetví si myslia, že by mohlo dôjsť k spomaleniu, najmä pri cenovo dostupnejších položkách. V tejto chvíli však tento trend nevidíme,“ povedal finančný riaditeľ Hermès Éric du Halgouët.

Kering

Francúzsky Kering je jednou z najhodnotnejších módnych spoločností na svete. Pod túto skupinu patria tieto luxusné značky v oblasti módy a módnych doplnkov: Gucci, Saint LaurentBottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen, Brioni, Boucheron, Pomellato, Dodo, Qeelin, Ulysse Nardin či Girard-Perregaux. Podnik je tiež majoritným vlastníkom výrobcu športovej módy Puma.

Akcie Kering


Akcie firmy Kering, od začiatku roka klesli o -20,6 % a v súčasnosti sa jedna akcia obchoduje za 383,55 EUR. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 13,8 násobok ročného zisku na akciu (P/E); 25,2 násobok ročného voľného cash flowu na akciu (P/FCF) a 8 násobok EV/EBITDADividendový výnos spoločnosti predstavuje 3,65 %.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
xtb
ZDROJFinanceYahoo, FocusGuru
Predchádzajúci článokZisk ropných gigantov Exxon Mobil a Chevron po oznámení mega-akvizícií stúpol
Ďalší článokEnphase Energy čelí problémom so solárnou energiou, slabá prognóza tržieb poslala akcie dole o 15 %
Patrik pracuje ako analytik a tiež redaktor investičného portálu akcie.sk. Špecializuje sa najmä na makroekonómiu a akciové trhy. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno