Smelé plány Yves Saint Laurent
Spoločnosť Kering, ktorej sme sa bližšie venovali aj v našom článku 3 francúzke akcie, ktorými môžeš zarábať na vzostupe luxusu, predstavila svoje ciele. Chce dosiahnuť, aby jej 2. najväčšia značka Yves Saint Laurent dosiahla tržby 5 miliárd eur a aby v strednodobom horizonte zvýšila svoju ziskovosť rastom na nedostatočne penetrovaných spotrebiteľských trhoch a zameraním sa na maloobchod.
Smelá ambícia predstavuje takmer zdvojnásobenie tržieb značky v porovnaní s rokom 2021, kedy dosiahla príjmy na úrovni 2,52 miliardy eur. Na celkových príjmoch, ktoré dosiahli 17,66 miliardy dolárov sa tak Yves Saint Laurent (YSL) podielaľ 14,7 %. Hlavná značka podniku – Gucci sa pritom podieľa na tržbách a zisku viac ako polovicou.
Kering sa tiež snaží, aby YSL v strednodobom horizonte dosiahol a udržal prevádzkovú ziskovú maržu vo výške 33 %. V minulom roku značka zaznamenala maržu 28,2 %, čo je rekordná úroveň, ale stále nižšia ako marža luxusného Gucci 38,2 %.
Na dosiahnutie týchto cieľov sa chce módna firma zamerať na mladších spotrebiteľov v generácii milénialov a generácie Gen-Z. Rozšíri tiež svoje podnikanie s miestnymi spotrebiteľmi, ktorí majú oveľa väčší podiel na predaji ako turisti, uviedla skupina. YSL skonsoliduje svoju vedúcu produktovú kategóriu, ktorou je kožený tovar, pričom sa bude snažiť rásť aj v oblasti topánok a konfekcie a prilákať viac mužských spotrebiteľov, ktorí v roku 2021 tvorili len približne štvrtinu zákazníkov značky.
Značka sa tiež bude zároveň snažiť ďalej racionalizovať svoj veľkoobchodný predaj v prospech maloobchodu. Bude sa tak snažiť nasledovať stratégiu Gucci. V minulom roku začal YSL zefektívňovať veľkoobchod, ktorý oproti predpandemickému obdobiu vzrástol len o 6 % v porovnaní s 35 % nárastom tržieb z priamo prevádzkovaných maloobchodov. Súčasťou stratégie bude aj online predaj. Ročné kapitálové výdavky by mali tvoriť 4 % až 5 % príjmov a budú zahŕňať rozšírenie siete obchodov na celkovo 300 až 350, vrátane výrazného rozšírenia siete obchodov v USA v ďalšom roku.
Kering už skôr zdôraznil potenciál YSL, ktorý bola minulý rok pravdepodobne najrýchlejšie rastúcou luxusnou značkou na svete, uviedol generálny riaditeľ Francois-Henri Pinault po výsledkoch za rok 2021 zo začiatku tohto roka. Analytici v tom čase poznamenali, že značka bola v priebehu roka hviezdou spoločnosti Kering a má veľký potenciál v Číne, ako aj v cenovej sile a vo vývoji svojej špičkovej ponuky.
Oživenie Gucci
Kering načrtol tiež plány ohľadom svojej najväčšej značky Gucci. Zdrojom jej nového rastu by sa mala stať Čína, ktorá by sa mala do roku 2025 stať najväčším trhom pre luxusný tovar. Na miesto riadenia čínskych operácií podnik zamestnal bývalého výkonného riaditeľa americkej značky Tiffany Laureanta Cathalu. Ten by mal posilniť miestný tím a poskytnúť im kontrolu nad marketingovými a reklamnými aktivitami, čo je nezvyčajný krok v odvetví, kde stratégiu bežne diktujú európski manažéri v Paríži alebo Miláne.
Pod vedením generálneho riaditeľa Marca Bizzarriho a kreatívneho riaditeľa Alessandra Micheleho sa zisky Gucci zvýšili takmer štvornásobne a príjmy sa v rokoch 2015-19 takmer strojnásobili. Počas pandémie však bolo Gucci viac zasiahnuté ako konkurencia. Finančný riaditeľ Keringu Jean-Marc Duplaix uviedol, že nedostatočná výkonnosť Gucci bola čiastočne spôsobená tým, že je značka viac vystavená čínskemu trhu ako niektorí konkurenti. Barclays odhaduje, že Gucci generuje približne 35 % ročného predaja v Číne, zatiaľ čo v prípade módnej divízie LVMH je to iba 27 % a 26 % v prípade spoločnosti Hermés.
Kering
Francúzsky Kering je jednou z najhodnotnejších módnych spoločností na svete. Pod túto skupinu patria tieto luxusné značky v oblasti módy a módnych doplnkov: Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen, Brioni, Boucheron, Pomellato, Dodo, Qeelin, Ulysse Nardin či Girard-Perregaux. Podnik je tiež majoritným vlastníkom výrobcu športovej módy Puma.
Akcie Kering
Akcie Kering od začiatku roka klesli o -26,2 % na €522,00. Na tejto cene sa obchodujú za 20,4 násobok zisku na akciu (P/E), 16,5 násobok voľného cash flowu na akciu (P/FCF) a 11,2 násobok EV/EBITDA. Dividendový výnos akcií je 2,29 %.