Amazon chce konkurovať Shopify, preto kúpil spoločnosť Selz

Čo znamená akvizícia pre spoločnosť Amazon a prečo práve Selz?

0
70

Štvrtá najhodnotnejšia spoločnosť sveta, Amazon, ktorej sme sa venovali pred 2 týždňami v našom článku zameranému na jej kvartálne výsledky a oznámenie, že najbohatší človek sveta Jeff Bezos odstúpi z čela spoločnosti, dokončila akvizíciu austrálskej firmy Selz. Táto firma vyvíja nástroje na pomoc podnikom pri zakladaní ich vlastných e-shopov, čím konkuruje lídrovi na trhu Shopify.

Amazon kúpil Selz potichu 15. januára, avšak túto transakciu nezverejnil, ľudia sa o nej dozvedeli až teraz prostredníctvom firemného blogu získanej spoločnosti. „Podpísali sme dohodu o kúpe našej firmy Amazonom a tešíme sa na spoluprácu s nimi, pretože budeme pokračovať v budovaní ľahko použiteľných nástrojov pre podnikateľov“, uviedol v blogu Martin Rushe, generálny riaditeľ Selz.

Amazon kúpil Selz
Zdroj obrázku: SeattleTimes

Hovorkyňa spoločnosti Amazon kúpu potvrdila, avšak odmietla zverejniť podmienky dohody. Bezzos sa v posledných mesiacoch zameral na Shopify, platformu, kde si môžu jednotlivci alebo firmy sami vytvoriť vlastný e-shop a rovno aj poskytovať služby alebo produkty na danej platforme. Kanadská spoločnosť zažila počas pandémie prudký nárast záujmu o jej služby, čo sa aj naplno premietlo do rastu výnosov či ceny akcie Shopify.

Taktiež sa stala významnou hrozbou pre technologického obra, keďže počas “Big Friday” sa na jej platforme predali produkty v hodnote 5,1 mld. dolárov čo prekonáva predaj tzv. tretích strán na Amazone, ktoré boli vo výške 4,8 mld. dolárov. Shopify včera zverejnil svoje štvrťročné výsledky a čísla ukázali, že tržby firmy vzrástli oproti minulému roku o 94% na 977,7 mil. dolárov a zisk na akciu dokonca o 267% na $1,58.


Úžasný rast firmy sa plne odrážajú i v akciách Shopify, ktoré vzrástli od začiatku roka 2020 o viac ako 250% a jej aktuálna trhová hodnota je 173 mld. dolárov.

Je teda pravdepodobné, že Amazon sa viac zameria na túto oblasť trhu, veď už v minulosti skúšal prevádzkovať podobnú službu s názvom Amazon Webstore, ktorá umožňovala podnikom prevádzkovať svoj e-shop na svojej vlastnej technológii, ale v roku 2015 bolo poskytovanie tejto služby ukončené.

Odpovedať

Prosím vyplňte váš komentár
Prosím zadajte vaše meno