Spotify

Švédska hudobná streamovacia spoločnosť Spotify, ktorá nedávno oznámila rekordný rast počtu užívateľov v roku 2023, spúšťa plnohodnotné hudobné videá v obmedzenom beta testovaní pre prémiových predplatiteľov. Týmto krokom tak vstupuje do arény, ktorej americký YouTube dominuje takmer dve desaťročia.

Hudobné videá budú k dispozícii prémiovým používateľom vo Veľkej Británii, Nemecku, Taliansku, Holandsku, Poľsku, Švédsku, Brazílii, Kolumbii, na Filipínach, v Indonézii a v Keni, v beta verzii, uviedli predstavitelia organizácie. Možno odvážny krok, ale s veľkým potenciálom ako ešte viac zintenzívniť rast svojej užívateľskej základne.

Spotify v súčasnosti podobne ako TikTok alebo YouTube Shorts pracuje na tom, aby používatelia získavali relevantné návrhy ohľadom odporúčaných umelcov, podcastov a audiokníh. Firma v minulom roku presiahla 500 miliónov užívateľov a podrobne uviedla kľúčové zmeny vo svojom používateľskom rozhraní. Najväčšia streamingová služba v oblasti hudby a podcastov si taktiež dávnejšie našla miesto medzi našimi 3 európskymi spoločnosťami, ktoré sa oplatí sledovať.

Zatiaľ čo si Spotify dal v júni minulého roka za cieľ dosiahnuť miliardu používateľov do roku 2030, nový plán čelí konkurencii od Apple Music, YouTube od spoločnosti Alphabet, ktorý umožňuje používateľom sledovať hudobné videá zadarmo. Spustenie videoklipov zahrnie „obmedzený katalóg hudobných videí, vrátane hitov od svetových umelcov, alebo miestnych obľúbených umelcov,“ uviedli predstavitelia firmy.

V marci minulého roka predstavil Spotify „klipy“, krátke videá vo vertikálnom formáte do tridsať sekúnd, ktoré sú nahrané priamo na ich platforme. Líder na trhu s hudbou tiež rozšíril svoje ponuky o podcasty a audioknihy v snahe prilákať viac používateľov. V februári predpovedal, že počet prémiových predplatiteľov dosiahne v tomto štvrťroku 239 miliónov USD, čo bolo mierne nad odhadmi 238,3 milióna USD.

V poslednom štvrťročnom reportovaní, počet prémiových odberateľov zaznamenal pozoruhodný rast, ktorý narástol o 15 % ročne na 236 miliónov. Štvrtý štvrťrok pridal gigant 10 miliónov odberateľov. Tým sa prispelo k rekordnému pridaniu 31 miliónov odberateľov za celý rok. Tieto impozantné výsledky dokazujú schopnosť firmy angažovať užívateľov po celom svete a rozširovať svoju základňu odberateľov, čím sa stáva významným hráčom v odvetví hudobného streamovania.

Akcie Spotify


Akcie firmy za posledných 12 mesiacov vzrástli o +104,6 % a v súčasnosti sa obchodujú na hodnote 257,1 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 85,4 očakávaného zisku na akciu (Forward P/E). Trhová kapitalizácia spoločnosti je 51 miliardy USD.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
xtb
ZDROJBloomberg, GuruFocus
Predchádzajúci článokEurópske zbrojárske akcie si v čase ozbrojených konfliktov užívajú zlaté časy
Ďalší článokMeta je opäť v pohybe! Kam až môže vyrásť?
Patrik pracuje ako analytik a tiež redaktor investičného portálu akcie.sk. Špecializuje sa najmä na makroekonómiu a akciové trhy. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno