Spotify s polmiliardou používateľov

Analytici sú ohľadom akcií Spotify optimistickejší po tom, čo spoločnosť tento týždeň odhalila, že prekročila hranicu 500 miliónov aktívnych používateľov a podrobne uviedla kľúčové zmeny vo svojom používateľskom rozhraní. Medzikvartálne švédsky podnik pridal 11 miliónov používateľov. Najväčšia streamingová služba v oblasti hudby a podcastov si taktiež dávnejšie našla miesto medzi našimi 3 európskymi spoločnosťami, ktoré sa oplatí sledovať.

Spotify v súčasnosti podobne ako TikTok alebo YouTube Shorts pracuje na tom, aby používatelia získavali relevantné návrhy ohľadom odporúčaných umelcov, podcastov a audiokníh. Generálny riaditeľ Spotify Daniel Ek však zdôraznil, že cieľom zmien nie je napodobňovať iné platformy, ale skôr vylepšovať ich vlastnú. „Nechcem, aby si ľudia mysleli, že to robíme ako TikTok,“ vyjadril sa v rozhovore pre CBS Ek. „Chceme oveľa interaktívnejšie Spotify.“

Tlak na podcastový trh a ziskovosť

Táto správa prichádza v čase, keď sa spoločnosť snaží využiť svoje veľké investície do podcastov, ktoré výrazne brzdili marže a ziskovosť. Spotify k dnešnému dňu minulo 1 miliardu USD na presadzovanie trhu podcastov, pričom podpísalo zmluvy s celebritami akými sú Obamovci, princ Harry a „Kardashianky“. Firma zároveň zaplatila 230 miliónov USD za získanie podcastového štúdia Gimlet v roku 2019. Ďalších 200 miliónov USD Spotify zaplatilo, aby priviedlo Joea Rogana výhradne na svoju platformu, a 200 miliónov USD za The Ringer v roku 2020.

Finančný riaditeľ Spotify Paul Vogel oznámil, že počas dňa investorov, sa platforma bude snažiť zlepšiť svoju ziskové marže počnúc rokom 2023 na základe hrubej marže a prevádzkového príjmu. Rok 2022 pritom kategorizoval ako „vrcholový investičný rok“. V rámci šetrenia spoločnosť v minulom roku ohlásila reorganizáciu zameranú na „efektívnosť“ a prepustila 6 % svojej pracovnej sily.

Ide o zmenu rétoriky, pretože ešte v minulom roku manažment predstavil ambiciózne ciele, v rámci ktorých chcela európska spoločnosť vyrásť desaťnásobne. Wall Street ale týmto smelým plánom veľmi neverila.

Optimizmus analytikov

Teraz sa ale zdá, že analytikov novinky ohľadom pokračujúceho rastu zákazníckej základne a zamerania podniku na zikovosť povzbudili. Analytik Matthew Thornton, ktorý hodnotí akcie Spotify „nákupom“ má na ne stanovenú cieľovú cenu 132 USD. Vo svojej poznámke o spoločnosti vyzdvihol, že pokračujúci rast používateľov je pre investorov dobrou správou.

Analytik JP Morgan Doug Anmuth pre svojich klientov napísal: „Stále veríme, že Spotify je už za vrcholom investícií do podcastov, obsahových a tvorivých platforiem alebo nástrojov, a mal by čoraz viac využívať výhody týchto platforiem. Analytik, ktorý si udržal svoj najlepší rating a cieľovú cenu 135 USD, povedal, že je „býčí“ ohľadom stratégie platformy, čím vysvetlil, že jeho pozitívny názor je poháňaný 3 hlavnými katalyzátormi.

Za prvé, Spotify by v roku 2025 mohlo mať 635 miliónov používateľov vrátane 277 miliónov prémiových predplatiteľov. Po druhé firma má v mierke diferencovaný freemium model a zvyšuje prémiové predplatné a za tretie investície do podcastov a obojstranného trhu majú potenciál dlhodobo podporovať pákový efekt podnikania.

Anmuth očakáva, že Spotify onedlho pristúpi k zvýšeniu cien, pretože nedávno kak spravila konkurencia v podobe Apple Music a YouTube Premium. „V nadchádzajúcich mesiacoch je pravdepodobný nárast cien individuálneho plánu v USA, ktorý by podľa našich odhadov mohol priniesť 200 miliónov eur v ročných príjmoch.“ Spotify nazval prepracovanie svojho domáceho informačného kanála a vyhľadávania „našou doteraz najväčšou evolúciou“ a poznamenal, že zavádzanie bude prebiehať postupne v priebehu nasledujúcich týždňov a mesiacov.

Nové vylepšenia

Spotify neustále pracuje na zlepšujúcich návrhoch pre poslucháčov, ale aj na ďalších iniciatívach. „Zistili sme, že ďalšia generácia poslucháčov túži po lepších spôsoboch, ako ochutnať zvuk“ uviedli predstavitelia spoločnosti. „Pripravte sa teda na aktívnejší zážitok s pokročilými odporúčaniami, zameraním na vizuálne plátna a úplne nový a interaktívny dizajn, ktorý uľahčí objavovanie nového zvuku a pomôže používateľom predstaviť ich ďalšieho obľúbeného interpreta, podcast alebo knihu.“

Okrem toho spoločnosť poskytla ďalšie podrobnosti o svojej umelej inteligencii, ktorá pripravuje odporúčania skladieb pre prémiových používateľov, ako aj funkciu Smart Shuffle, ktorá poskytuje prispôsobené návrhy zoznamov skladieb vytvorených používateľmi. „Musíte žiť v budúcnosti a pre mňa sú budúcnosťou vždy mladí ľudia, Povedal Ek. „Každých pár rokov v tomto odvetví niekto prinesie niečo z hľadiska dizajnu, čo je oveľa, oveľa lepší spôsob, ako ľudia môžu interagovať s hudbou.“

Prepracovaná aplikácia zahŕňa prispôsobené podkanály pre hudbu, podcasty, relácie a audioknihy. Používatelia si potom môžu ukladať, sťahovať alebo zdieľať odporúčania, prehrávať od začiatku alebo skúmať ešte súvisiaci zvuk. Anmuth z JP Morgane uviedol, že zmeny zlepšujú pozíciu Spotify na globálnom audio trhu a „mali by v konečnom dôsledku posilniť akvizíciu, zapojenie a udržanie používateľov“.

Analytik Raymond James Andrew Marok vo štvrtok vo svojej poznámke uviedol, že oznámenia „ukazujú, ako firma využíva svoje údaje o poslucháčoch a schopnosti umelej inteligencie, aby tvorcom poskytla čo najširšie publikum v rámci zvukových modalít Spotify“. „Aj keď to pravdepodobne nebude okamžite priaznivo pôsobiť na financie, myslíme si, že tieto oznámenia urobia z platformy ešte atraktívnejšie miesto pre tvorcov a potenciálne by mohli poskytnúť spoločnosti viac munície pri rokovaniach so značkami, pokiaľ ide o pridanú hodnotu.“

Akcie Spotify


Akcie spoločnosti Spotify, za posledných 12 mesiacov klesli o -14,5 % a v súčasnosti sa jedna akcia obchoduje za 128,3 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 2,1 násobok tržieb na akciu (P/S). Spoločnosť dosiaľ nie je zisková.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
ZDROJFinanceYahoo, FocusGuru
Predchádzajúci článokČo čaká finančné trhy tento týždeň? Stručný prehľad
Ďalší článokČo odznelo na XTB Online trading konferencii 2023?
Patrik pracuje ako vedúci projektu akcie.sk a tiež redaktor tohto investičného portálu. Špecializuje sa najmä na oblasť komodít a makroekonómiu, čiastočne akciového trhu. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno