Dopyt po online vzdelávaní rastie

Akcie jazykového vzdelávacieho portálu Duolingo včera vzrástli o viac ako 22 %, potom, čo spoločnosť predpovedala vyšší než očakávaný príjem pre rok 2024 v súvislosti s posunom k online vzdelávaniu a integráciou umelej inteligencie na ich platforme. Trhová hodnota firmy by mohla podľa najnovších údajov vzrásť až o 1,68 miliardy USD, v prípade, ak sa tieto zisky udržia.

Manažment predpovedá tržby pre rok 2024 v rozmedzí od 717,5 milióna USD až 729,5 milióna USD, čím prekonala priemerný odhad analytikov vo výške 699,3 milióna USD. Trh so vzdelávaním jazykov sa čoraz viac posúva k online formám a Duolingo sa stal jasným lídrom so svojím modelom „freemium“.

Organizácia tiež úspešne využila generatívnu umelú inteligenciu (GenAI) vo svojich ponukách, čo potvrdujú aj analytici. V marci minulého roku bola zavedená nová predplatná úroveň, Duolingo Max, ktorá zahŕňa funkcie GenAI. „Na telekonferencii po zverejnení výsledkov sme zaznamenali veľký dopyt po našej ponuke Max za vyššie ceny,“ povedal CFO Matt Skaruppa. Firma začleňuje do svojich produktov nové nástroje AI, ako je GPT-4, ktoré používateľom umožňujú precvičovať si spôsoby založené na scenároch, napríklad ísť nakupovať nábytok, požiadať priateľa, aby išiel na túru alebo si objednať kávu v kaviarni v Paríži.

Duolingo, ktorá sa nedávno dostala do zoznamu 100 najvplyvnejších spoločností, je prístupné bezplatne a ponúka aj prémiové predplatné a nákupy v aplikácii. Predstavitelia hlásila rekordný počet objednávok vo výške 191 miliónov USD za tri mesiace do 31. decembra, čo predstavuje nárast o 51 %. Počet platiacich predplatiteľov vzrástol o takmer 60 % na rekordných 6,6 milióna v štvrtom štvrťroku. Denní aktívni používatelia spoločnosti vzrástli o 65 % v štvrtom štvrťroku a mesační aktívni používatelia vzrástli o 46 %.

Jednou z kľúčových prvkov úspechu podniku je zábava, alebo, podľa kritikov, gamifikácia procesu učenia sa jazykov. Od pandémie, kedy počet požívateľov na platforme akceleroval, zbiera jeden úspech za druhým. V minulom roku časopis Time zverejnil svoj najnovší zoznam 100 najvplyvnejších spoločností. V rebríčku sa objavuje niekoľko známych mien ako Apple, Chipotle, Disney. Jednou z najvplyvnejších spoločností sa ale celkom nečakane stala aj organizácia Duolingo. So stovkami miliónov stiahnutí bola aplikácia na učenie jazykov uvedená v tomto prestížnom rebríčku.

Rast zrýchľuje

Duolingo, hoci zhromaždil užívateľskú základňu, ktorá prevyšuje populáciu mnohých krajín, ktorých jazyky vyučuje, pretvoriť takto veľký počet používateľov na udržateľný obchod bol náročný, najmä vzhľadom na počiatočnú misiu zakladateľov zameranú na prívetivé rozpočty. Od pandémie však rast Duolinga zrýchlil a tržby v treťom štvrťroku 2023 dosiahli 137,6 milióna USD, pričom viac ako 75 % tejto sumy pochádzalo z predplatného na platformu Super Duolingo.

Organizácia eviduje 5,8 milióna platiacich používateľov, čo pomáha aplikácii stať sa najziskovejšou v oblasti vzdelávania v obchodoch Google Play a Apple, keďže užívatelia sa zdajú byť ochotnejší ako kedykoľvek predtým aktualizovať a preskúmať dodatočné funkcie, ako sú bezreklamné kurzy, predĺžený herný čas v zabudovaných hrách a kvízoch, a v prípade Duolingo Max aj vylepšený obsah AI.

duolnigoa

Akcie Duolingo


Akcie spoločnosti Duolingo, za posledných 12 mesiacov stúpli o +115,4 % a v súčasnosti sa jedna akcia obchoduje za 239 USD. Pri tejto cene sa jej akcie obchodujú za 99,4 násobku očakávaného zisku na akciu (Forward P/E). Trhová hodnota firmy je v súčasnosti 10,1 miliardy USD.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnos

xtb
xtb
ZDROJBloomberg, FinanceYahoo
Predchádzajúci článokSalesforce potešil silnou ziskovosťou a po vzore Mety oznamuje historickú dividendu
Ďalší článokPrečo sú BP a Shell lacnejšie ako ich americký konkurenti?
Patrik pracuje ako analytik a tiež redaktor investičného portálu akcie.sk. Špecializuje sa najmä na makroekonómiu a akciové trhy. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno