Ako to všetko začalo?

Duolingo – výučba jazykov pomocou rýchlo dostupnej aplikácie, ktorá Vás bude neustále upozorňovať, aby ste si dorobili ďalšiu lekciu, pozná asi každý z nás. Už menej ľudí vie, že za tým všetkých stojí guatemalský podnikateľ Luis von Ahn. Ten po tom, čo predal svoj nápad na softvér na overovanie totožnosti online s názvom reCAPTCHA spoločnosti Google za „niekde medzi 10 a 100 miliónmi USD“ v roku 2009, sa spojil so svojím doktorandom a pustil sa do sveta online vzdelávania.

Rozhodli sa, že chcú urobiť výučbu jazykov široko dostupnou, a tak v roku 2011 založili Duolingo. Z počiatku získali 3,3 milióna USD finančných prostriedkov od investorov, medzi nimi bol aj americký podnikateľ Tim Ferriss či hollywoodská hviezda Ashton Kutcher. Platforma sa verejnosti predstavila až v júni 2012, a odvtedy sa aplikácia stala neuveriteľne populárna. Vďaka krátkym lekciám sa milióny používateľov nechajú uniesť myšlienkou, naučiť sa hovoriť, písať a možno dokonca aj rozmýšľať v inom jazyku.

Po svojom uvedení na trh získala firma rýchlo na popularite a postupne sa približovala k vrcholu v extrémne konkurenčnom prostredí vzdelávacích aplikácií. V roku 2014 uzavrela spoločnosť kolo financovania série C v hodnote 20 miliónov USD, a počet registrovaných používateľov sa zvýšil na 25 miliónov. O desať rokov neskôr vyzerali tieto míľniky takmer skromne, keďže počet registrovaných používateľov sa do konca roku 2020 zvýšil na viac ako 500 miliónov.

Počet používateľov Duolingo rastie
Zdroj: Chart

Ešte impozantnejší je však podiel „Duolingo fanúšikov“, ktorí aplikáciu používajú pravidelne. Podľa najnovších údajov spoločnosti sa 83 miliónov ľudí aktívne používajú aplikáciu aspoň raz mesačne, pričom viac ako 24 miliónov rovnaké aktivity vykonáva každý deň. Tieto čísla predstavujú pozoruhodný nárast oproti roku 2022, keď počet aktívnych mesačných užívateľov vzrástol o 47 % a počet denných užívateľov dokonca o 67 %. Netreba ani zabudnúť na počet platiacich užívateľov, ktorých počet sa medziročne zvýšil o 60 % na 5,8 milióna.

Jednou z kľúčových prvkov úspechu podniku je zábava, alebo, podľa kritikov, gamifikácia procesu učenia sa jazykov. Od pandémie, kedy počet požívateľov na platforme akceleroval, zbiera jeden úspech za druhým. V minulom roku časopis Time zverejnil svoj najnovší zoznam 100 najvplyvnejších spoločností. V rebríčku sa objavuje niekoľko známych mien ako Apple, Chipotle, Disney. Jednou z najvplyvnejších spoločností sa ale celkom nečakane stala aj organizácia Duolingo. So stovkami miliónov stiahnutí bola aplikácia na učenie jazykov uvedená v tomto prestížnom rebríčku.

Duolingo expanduje aj mimo online vyučovanie. Americké online noviny zamerané na high-tech spoločnosti TechCrunch zistili, že Duolingo pracuje na koncepte hudobnej aplikácii. Technologická spoločnosť so sídlom v Pittsburghu má v súčasnosti malý tím, ktorý pracuje na hudobnom produkte a najíma učiaceho vedca, ktorý kombinuje teoretické znalosti relevantného vedeckého výskumu a praktické skúsenosti s vyučovaním,“ uvádzajú predstavitelia Duolingo.

Duolingo a TikTok

Prevádzkovateľ vzdelávacej platformy sa ponoril do niečoho, čo kritici opisujú ako „zbláznený“ marketing na TikToku. Na rozdiel od mnohých značiek, ktoré zverejňujú upravený marketingový materiál na čínskej platforme, Duolingo na TikToku je plný meme obrázkov a videí a často veľmi zvláštnych.

Vo videách sa objavuje aj celebritné obsadenie, v tých najnovších vystupovala dokonca Dua Lipa. Na TikToku má americká firma takmer 10 miliónov followerov, ktorí sledujú obsah, ktorý pravdepodobne ani sami neveria, že pochádza z oficiálneho kanála značky. Tento rok sa špekuluje o tom, že Duolingo umiestni 5-sekundovú reklamu na Super Bowle, o ktorej výkonní pracovníci spoločnosti hovoria, že bude „ohromujúca“. V treťom štvrťroku 2023 sa náklady na predaj a marketing medziročne zvýšili o viac ako 26 % na 22,3 miliónov USD.

Duolingo  ich výtlak na Tiktoku.
Zdroj: Chart

Rast zrýchľuje

Duolingo, hoci zhromaždil užívateľskú základňu, ktorá prevyšuje populáciu mnohých krajín, ktorých jazyky vyučuje, pretvoriť takto veľký počet používateľov na udržateľný obchod bol náročný, najmä vzhľadom na počiatočnú misiu zakladateľov zameranú na prívetivé rozpočty. Od pandémie však rast Duolinga zrýchlil a tržby v treťom štvrťroku 2023 dosiahli 137,6 milióna USD, pričom viac ako 75 % tejto sumy pochádzalo z predplatného na platformu Super Duolingo.

Organizácia eviduje 5,8 milióna platiacich používateľov, čo pomáha aplikácii stať sa najziskovejšou v oblasti vzdelávania v obchodoch Google Play a Apple, keďže užívatelia sa zdajú byť ochotnejší ako kedykoľvek predtým aktualizovať a preskúmať dodatočné funkcie, ako sú bezreklamné kurzy, predĺžený herný čas v zabudovaných hrách a kvízoch, a v prípade Duolingo Max aj vylepšený obsah AI.

duolnigoa

Akcie Duolingo


Akcie spoločnosti Duolingo, za posledných 12 mesiacov stúpli o +102,8 % a v súčasnosti sa jedna akcia obchoduje za 189,3 USD. Pri tejto cene sa jej akcie obchodujú za 94,3 násobku očakávaného zisku na akciu (Forward P/E). Trhová hodnota firmy je v súčasnosti 7,9 miliardy USD.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

etoro
ZDROJFinanceYahoo, Gurufocus
Predchádzajúci článokDiamondback Energy a Endeavor Energy blízko ropnej fúzie v hodnote 50 miliárd USD
Ďalší článokČo čaká finančné trhy tento týždeň? Stručný prehľad
Patrik pracuje ako analytik a tiež redaktor investičného portálu akcie.sk. Špecializuje sa najmä na makroekonómiu a akciové trhy. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno