Čínsky gigant JD pokračuje v rýchlom raste, počet používateľov sa blíži k 500 mil.

Spoločnosť JD potvrdila najrýchlejší rast za posledné 4 roky a ohlásila vstup JD Logistics na burzu v Hong Kongu.

0
100

Kvartálne výsledky

Tento týždeň už nie je taký rušný z dôvodu zverejňovania štvrťročných čísel ako tomu bolo v predošlých týždňoch, ale jednou z významných spoločností, ktorá ukázala investorom svoj progres v tomto týždni je JD.com. Ohlásenie prišlo zhruba týždeň pred tým ako má dcérska firma JD Logistics vstúpiť na burzu v Hong Kongu.

Čínsky technologický obor a hlavný rival Alibaby, ktorého sme zaradili tiež medzi 3 technologické akcie, ktoré menia svet, prekonal očakávania trhu z hľadiska výnosov i zisku, pričom počet aktívnych používateľov sa priblížil k pol miliarde. Pomohli k tomu tiež známe značky Starbucks a Unilever, ktoré boli pridané na platformu. Akcie JD včera po oznámení stúpli o +1,20%, zatiaľ čo hlavné akciové indexy boli v červených číslach.

JD.com vývoj tržieb

Najdôležitejšie čísla a novinky

Výnosy: V prvom štvrťroku 2021 spoločnosť zaznamenala čisté tržby 203 mld. yuanov ($31 mld.), čo je o +39% viac ako v predchádzajúcom roku. Tento výsledok prekonal analytické očakávania, ktorí predpokladali príjmy na úrovni $29,9 mld.

Operatívny zisk: Operatívny zisk sa medziročne znížil o -26%, z 2,3 mld. yuanov na 1,7 mld. yuanov ($0,3 mld.).

Čistý zisk: Čistá zisk JD v porovnaní s rovnakým obdobím za minulý rok stúpol z -1,1 mld. yuanov na 3,6 mld. yuanov ($0,6 mld.), resp. z $0,10 na $0,34 na akciu, čo predstavuje medziročný nárast o +240%. Analytici odhadovali zisk vo výške $0,33 na akciu.

Cashflow: Operatívny cashflow bol v prvom štvrťroku 2021 mínusový a dosiahol hodnotu -7,51 mld. yuanov (-$1,15 mld.) Voľný cashflow bol na úrovni -9,74 mld. yuanov (-$1,48 mld.). V predošlom bol operatívny cashflow vo výške -1,54 mld. yuanov a voľný cashflow -$2,97 mld.

Aktívny počet zákazníkov: Počet aktívnych ročných účtov zákazníkov vzrástol o +29%, z 387,4 mil. na 499,8 mil. za dvanásť mesiacov končiacich sa 31. marca 2021.

„Pri príležitosti 18. výročia JD.com sme radi, že môžeme dodať ďalšiu silný štvrťrok rastu, ktorý odštartuje rok 2021,“ uviedol Richard Liu, predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ spoločnosti JD.com. „Od nášho založenia nás naše zameranie na zákazníkov oddeľovalo a dnes sme hrdí na to, že 500 miliónov aktívnych používateľov sa spolieha na široký výber kvalitných výrobkov a špičkových zákazníckych služieb spoločnosti JD na podporu všetkých aspektov ich života. Spoločnosť JD je tiež čoraz viac preferovaným partnerom pre milióny firiem, ktoré využívajú našu pokrokovú infraštruktúru dodávateľského reťazca na zníženie nákladov a zvýšenie prevádzkovej efektívnosti.

„Keďže naše silné momentum rastu z minulého roka pokračovalo aj v prvom štvrťroku 2021, sme povzbudení aj diverzifikáciou našich tokov výnosov so zvyšujúcim sa podielom z výnosov zo služieb.“ uviedla Sandy Xu, finančná riaditeľka JD.com. „Prevádzková marža spoločnosti JD Retail sa v priebehu štvrťroka naďalej zvyšovala, pričom využívame výhody prostredníctvom technológií a inovácií.“

Akcie JD.com


Akcie JD.com sa od svojho vstupu na akciovú burzu v roku 2014 zvýšili o +251,14%, avšak v tomto roku napriek pozitívnemu rastu zatiaľ zaostávajú za širším trhom, keď poklesli o -19,7% a od svojej maximálnej hodnoty o -35%. Kopírujú tak korekciu aj v ďalších čínskych technologických spoločnostiach.

JD Logistics vstup na burzu

JD Logistics, dcérska spoločnosť JD.com, sa chystá vstúpiť na akciový trh v Hong Kongu predaním 609 miliónov akcií za cenu medzi $5,07 až $5,58 na akciu, pričom akcie by sa mohli začať obchodovať 28. mája. JD by mohlo prostredníctvom verejnej ponuky akcií získať až 3,4 miliardy dolárov a JD Logistics by mohlo získať trhovú hodnotu vo výške 34 miliárd dolárov. Ide tak o ďalší debut “dcéry” JD.com, keď minulý rok debutovali na burze aj akcie JD Health.

Gigant JD.com urobil z logistickej jednotky samostatný podnik v roku 2017 a následne začal prijímať externých zákazníkov. Dnes JD Logistics operuje viac ako 1 000 skladov po celej Číne, má viac ako 190 000 doručovateľov a viac ako 190 000 firemných zákazníkov. Medzi klientov patrí napr. aj výrobca obuvi Skechers.

Celkové príjmy JD Logistics v minulom roku vyskočili o +47% na 73,4 miliárd yuanov, čo je v prepočte 11,4 miliardy dolárov. JD.com vlastní cca 79% logistickej jednotky. V roku 2018 predala akcie v hodnote 2,5 miliárd dolárov externým investorom vrátane spoločnosti Tencent.

Ďalšie kvartálne výsledky, ktoré sme pre Vás spracovali:

Odpovedať

Prosím vyplňte váš komentár
Prosím zadajte vaše meno