Spomalenie rastu

Zatiaľ čo pandémia rozdelila spoločnosti z hľadiska dopadu na víťazov a porazených. Jedným z víťazov boli streamovacie platformy, pri ktorých trávili používatelia stále viac a viac času a získavali si nových predplatiteľov a naopak odvetvia, ktoré generujú príjmy z fyzickej interakcie boli zasiahnutí veľmi tvrdo a zostali na trhu ako porazení. Spoločnosť Walt Disney bola v chaotickom strede, keďže prevádzkuje najrýchlejšie rastúcu streamovaciu platformu na svete Disney+, ale zároveň veľkú časť jej príjmov tvoria zábavné parky pod značkou Disneyland či filmové štúdia (Marvel, Lucas Films, Pixar,…).

Práve streamovacia platforma Disney+ spôsobila, že akcie Disney sa dostali do úplného stredu záujmu Wall Street, avšak niekoľko týždňov po tom čo Netflix oznámil, že registrácie nových predplatiteľov sa uprostred znovu otvárajúcej ekonomiky začínajú spomaľovať. Včera po uzavretí akciového trhu prišla s kvartálnymi číslami aj Disney, keď po mesiacoch prudkého rastu zaznamenala firma rovnako spomaľujúci trend ako Netflix .

Disney+ pridal vo druhom hospodárskom kvartáli 8,7 milióna nových predplatiteľov, čím sa jeho celkový stav na konci štvrťroka zvýšil na 103,6 milióna predplatiteľov, pričom analytici očakávali, že ich počet sa vyšplhá až na 109,3 milióna predplatiteľov. Akcie Disney v závislosti na tieto čísla klesajú v dnešnom pre-market obchodovaní o -3,5%.

Najdôležitejšie čísla

Výnosy: V druhom štvrťroku hospodárskeho roku 2021 spoločnosť zaznamenala výnosy vo výške $15,61 mld., čo predstavuje medziročný pokles o -13%. Toto číslo sklamala analytikov, ktorí očakávali príjmy na úrovni $15,86 mld.

Operatívny zisk: Operatívny zisk Disney sa stúpol medziročne o +17%, z $1,05 mld. na $1,23 mld.

Čistý zisk / strata: Čistý zisk dosiahol v výšku $901 mil., resp. $0,49 na akciu, čo je o +96% v porovnaní s predchádzajúcim rokom: $460 mil. a $0,25 na akciu. V rámci ziskovosti firma jednoznačne prevýšila očakávania analytikov, keďže tí predpokladali zisk na akciu vo výške $0,26 na akciu.

Cashflow: Voľný cashflow oproti minulému roku poklesol z $1,91 mld. na $0,62 mld. (-67%).

Na poklese tržieb sa najväčšou mierou podieľal segment zábavných parkov, zážitkov a produktov, ktorý zaznamenal medziročný prepad o 2,5 miliardy dolárov, resp. o -44%. Naopak najväčšmi rástol segment streamovacích platforiem, ktorých príjem sa zvýšil o +59% na úroveň 4 miliárd dolárov. V rámci cieľu zvýšiť výnosy podniku, manažment sa rozhodol taktiež zvýšiť cenu predplatného o $1 na $7,99 mesačne.

V tabuľke nižšie je možné vidieť medziročný nárast používateľov streamovacích služieb prevádzkovaných spoločnosťou Disney. Ich celkový počet stúpol už na 159 miliónov, čím zaostáva za Netflixom už iba o zhruba 50 miliónov predplatiteľov.

PlatformaQ2 2021Q 2020Zmena
Disney+ (mil.)103,633,5+209%
ESPN+ (mil.)13,87,9+75%
Hulu (mil.)41,632,1+30%
zdrojové údaje: The Walt Disney Q2

Tento segment sa za jeden rok zmenil z vedľajšej iniciatívy na hlavný cieľ podniku čomu vedenie spoločnosti prispôsobilo aj investície, ktoré budú v ďalších rokoch masívne smerovať do produkcie obsahu najmä zo sveta Marvel a Starwars. Tento obsah by mal prilákať ďalší rast používateľov služby Disney+. Tejto téme sme sa tiež venovali v našom článku pred pár mesiacmi: Disney v rokoch 2021 a 2022 otestuje koľko obsahu zvládnu fanúšikovia ich tvorby.

Slovo manažmentu

„Sme radi, že v našich segmentoch vidíme ďalšie povzbudivé signály oživenia a naďalej sa zameriavame na rozširovanie našich prevádzok a zároveň podporujeme dlhodobý rast spoločnosti,“ uviedol Bob Chapek, výkonný riaditeľ spoločnosti Walt Disney Company. „To sa zreteľne odráža v opätovnom otvorení našich tematických parkov a letovísk, zvýšenej produkcii v našich štúdiách, pokračujúcom úspechu našich streamovacích služieb a rozšírení nášho bezkonkurenčného portfólia viacročných zmlúv o právach na šport pre stanice ESPN a ESPN +.“

Akcie Disney


Akcie Disney reagujú na kvartálne výsledky miernym poklesom a v prípade, že po otvorení trhu sa cena dostane na úrovne z dnešného pre-market obchodovania, budú sa nachádzať už -20% od svojej maximálnej úrovne zo začiatku marca. Za obdobie jedného roka sú však stále v pluse o viac ako +70%.

Akciám Walt Disney sme sa taktiež venovali v našej analýze Analýza akcie Disney pre rok 2021 – čo všetko patrí pod ikonickú značku?

Ďalšie kvartálne výsledky, ktoré sme pre Vás spracovali:

xtb
Predchádzajúci článokZdruženie Facebook Diem sa presúva do USA
Ďalší článokAirbnb sa spmätáva z otrasu pandémie, rezervácie prekonali $10 mld.
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno