Umelá inteligencia na vzostupe
V posledných rokoch sa slovné spojenie umelá inteligencia skloňuje čoraz viac. Stroje, prístroje a náradia pomáhajú ľudom vo fyzických činnostiach už dlhé dekády, čím zvyšujú ich efektivitu práce. Prirodzene tak ľudí priťahuje aj myšlienka, že by zas nás mohli robiť pokroky aj na úrovni inteligencie, vývoja a výskumu. Veľké prostriedky do vývoja umelej inteligencie investujú giganti z Číny a USA.
Vôbec najviac patentov mal k roku 2021 čínsky technologický koncern Tencent a tzv. čínsky „Google“ Baidu. Pozoruhodný je najmä nárast počtu patentov oproti roku 2017. V rebríčku nájdeme aj ďalšie známe mená ako IBM, Samsung, Microsoft či Alphabet.
V poslednom čase sa ale často skloňuje najmä ChatGPT – umelá inteligencia z fondu OpenAI, do ktorého už investoval Microsoft. ChatGPT je chatovací bot s umelou inteligenciou, ktorý dokáže hľadať odpovede na rôzne otázky. Pri rôznych pokusoch sa mu už podarilo zložiť skúšky na viaceré prestížne univerzity a známkou jeho úspechu je, že milión zákazníkov získal za 5 dní. Na obrázku nižšie je vidno, aký to je úspech.
Či bude ale umelá inteligencia skutočne tou správnou cestou zatiaľ nevedno. V súvislosti s touto témou odporúčame prečítať si názory Tomáša Vranku.
BuzzFeed bude využívať umelú inteligenciu
Spoločnosť BuzzFeed podľa internej správy plánuje využiť ChatGPT na generovanie a prispôsobenie časti obsahu a vylepšenie svojich kvízov. Reakcia trhu? Akcie BuzzFeed vzrástli počas obchodného dňa až o 150 % a ukončili ho vyššie o 120 %.
„Aby sme splnili prísľub našej misie, musíme vybudovať silnejšiu obchodnú základňu realizáciou stratégie zameranej na budúcnosť,“ napísal zamestnancom spoločnosti BuzzFeed CEO Jonah Peretti. „Musíme sa pozerať dopredu a posunúť naše podnikanie smerom k dlhodobejším trendom, aby sme sa chopili príležitostí, ktoré prídu v rámci prípadného oživenia,“ pokračoval Peretti a uviedol „tvorcov“, ako sú celebrity, športovci a influenceri, spolu s umelou inteligenciou, pretože tí budú tvoriť budúcnosť digitálnych médií v priebehu nasledujúcich 3 rokov.
„Ak bolo posledných 15 rokov internetu definovaných pomocou algoritmických kanálov, ktoré upravujú a odporúčajú obsah, ďalších 15 rokov bude definovaných AI a dátami, ktoré pomôžu vytvárať, personalizovať a animovať samotný obsah,“ povedal Peretti.
Spoločnosť BuzzFeed stratila zhruba 75 % trhovej hodnoty od svojho vstupu na buzu prostredníctvom SPAC v roku 2021. BuzzFeed je digitálna mediálna spoločnosť, ktorá poskytuje správy, reportáže, zábavny obsah a videá na sociálnych sieťach. Je populárna predovšetkým u mladých generácií Z a mileniálov. Patrí jej napr. aj známa aplikácia s krátkymi videonávodmi na prípravu jedál Tasty, ktorá má desiatky miliónov používateľov.
Akcie BuzzFeed
Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.
Upozorňujeme:
– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové