Google oznamuje revolučné zmeny

Google, ktorý nedávno prišiel s historicky prvou dividendou, oznámil niektoré z najvýznamnejších zmien vo svojom vyhľadávacom produkte za posledné roky, pričom implementuje funkcie generatívnej umelej inteligencie, ktoré ponúkajú kompletnejšie a priame odpovede na otázky používateľov. Spoločnosť spustí svoje aktualizácie generatívnej AI pre používateľov v USA od dnešného dňa a do konca roka ich rozšíri na viac ako miliardu ľudí po celom svete.

Oznámenie, ktoré bolo súčasťou developerskej konferencie Google I/O, prináša nový vzhľad vyhľadávania prostredníctvom funkcie AI Overview. Táto funkcia poskytuje stručnú, AI-generovanú odpoveď na vyhľadávania, spolu so sériou odkazov na zdroje citované v odpovedi.

Google s revolučnými zmenami: Nové funkcie s generatívnou AI vo vyhľadávaní
Zdroj: Google

Google tiež pracuje na odpovediach na zložitejšie otázky prostredníctvom aktualizácie vo funkcii Search Labs, ktorá používateľom umožňuje testovať pripravované funkcie. Spoločnosť uvádza, že budeme môcť hľadať napríklad rôzne jogové štúdia v našom meste, ktoré ponúkajú zľavy pre nových členov a zistiť, ako ďaleko sú od miesta kde sa práve nachádzame, pričom vyhľadávanie poskytne odpoveď bez potreby vykonávať viaceré vyhľadávania. Tiež umožní vyhľadať napríklad jedálničky pre skupinu alebo zostaviť plán dovolenky.

Taktiež prichádza nová možnosť vyhľadávania videí vo funkcii Search Labs, ktorá umožňuje používateľom použiť video ako vyhľadávací príkaz. Vo svojej ukážke spoločnosť uviedla, že používateľ, ktorý rieši problém s ramenom gramofónu, by mohol natočiť video o probléme, a vyhľadávanie by bolo schopné poskytnúť vysvetlenie AI Overview o závade a ako ju riešiť. Tieto video vyhľadávania však nebudú k dispozícii hneď. Google uviedol, že sa čoskoro dostanú do svojich Search Labs a budú k dispozícii len pre anglické dotazy v USA.

Najnovší člen “dvoj-biliónového klubu“ je svetovým lídrom v oblasti vyhľadávania, pričom podľa údajov od firmy Statcounter kontroluje 91 % trhu v porovnaní s približne 4 % podielom konkurenta Microsoft Bing. Vyhľadávanie Google je zodpovedné za obrovskú časť príjmov spoločnosti z reklamy, a akékoľvek zmeny by mohli ovplyvniť výdavky inzerentov. V roku 2023 generovalo vyhľadávanie a ďalšie obchodné segmenty spoločnosti príjmy vo výške 175 miliárd USD z celkových 307 miliárd USD príjmov. O tejto téme sme písali článok, ktorý si môžete prečítať nižšie:

Spoločnosť čelí zvýšenej konkurencii od Amazonu, ktorý v roku 2023 zaznamenal nárast reklamných príjmov o 24 % na 47 miliárd USD z 38 miliárd USD v roku 2022. Objavujú sa aj šumy, že vývojár ChatGPT, spoločnosť OpenAI, pracuje na vlastnej vyhľadávacej ponuke. V pondelok OpenAI získala pozornosť po predvedení svojich najnovších funkcií z GPT-4o, vrátane nových schopností prekladu.

Nie je úplne jasné, či by vyhľadávací nástroj OpenAI mohol odťahovať používateľov od Google. Napríklad Bing napriek pridaniu vlastných funkcií generatívnej AI nebol schopný výrazne ovplyvniť trhový podiel spoločnosti. Avšak ChatGPT je populárny nástroj a značka najviac spojená s AI. Ak OpenAI dokáže pridať správnu kombináciu funkcionality a použiteľnosti do tohto produktu, mohlo by to Google priniesť chvíle plné potu.

Akcie Google


Akcie firmy Google za posledných 12 mesiacov vzrástli o +46,9 % a v súčasnosti sa obchodujú na hodnote 156,3 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 27 násobok zisku na akciu (P/E), 20 očakávaného zisku na akciu (Forward P/E) čo je nižšie ako 33 násobok Microsoftu, a približne rovnako ako index S&P 500 a 18,6 násobok EV/EBITDA. Trhová kapitalizácia spoločnosti je 1,9 bilióna USD.


Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
ZDROJFinanceYahoo, Gurufocus
Predchádzajúci článokAlibaba má za sebou búrlivý rok, výsledky hovoria za všetko
Ďalší článokObnoviteľná energia: Ako by “zelené firmy“ mohli ťažiť z nástupu umelej inteligencie?
Patrik pracuje ako vedúci projektu akcie.sk a tiež redaktor tohto investičného portálu. Špecializuje sa najmä na oblasť komodít a makroekonómiu, čiastočne akciového trhu. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno