Puig so slabým IPO

Kozmetická skupina Puig, majiteľka značiek ako Carolina Herrera, Rabanne a Charlotte Tilbury, nedávno oznámila plány na získanie viac ako 2,5 miliardy EUR v IPO. Hovorilo sa o najväčšom IPO v Španielsku po takmer desiatich rokoch. Akcie Puig uzavreli svoj debut na trhu bez výraznej zmeny, čo naznačuje nevýrazný počin očakávaného IPO. Akcie stúpli na začiatku obchodovania, ale rýchlo stratili zisky a následne sa vrátili na svoju výstupnú cenu 24,5 EUR.

Analytici odhadujú, že pokles ceny akcií spoločnosti Estee Lauder a skutočnosť mal vplyv na počiatočný výkon obchodovania s akciami spoločnosti Puig. Avšak očakávanie, že Puig sa môže pridať ku akciovým indexom vrátane španielskeho IBEX 35, by mohlo viesť k ďalšiemu dopytu po jej akciách, povedal Xavier Brun, portfólio manažér spoločnosti Trea Asset Management, ktorý sa zúčastnil IPO.

„Je oň veľký záujem,“ povedal, pričom dodal, že maloobchodní investori, ktorí boli vylúčení z IPO, si teraz môžu kúpiť akcie. IPO rodinnej firmy je najnovším v rade európskych verejných ponúk tohto roku, v súvislosti s rastúcimi cenami akcií a zlepšujúcim sa sentimentom na trhu. Výkonnosť nových akcií však bola zmiešaná. Švajčiarska skupina v oblasti starostlivosti o pokožku Galderma a súkromná spoločnosť CVC Capital Partners vzlietli pri svojom debute na trhu, zatiaľ čo nemecký predajca parfumov Douglas sa obchodoval pod svojou výstupnou cenou.

Puig a jeho rodina, ktorá má kontrolu nad spoločnosťou, môžu prostredníctvom IPO získať až 3 miliardy USD, pričom ponúkli akcie triedy B externým investorom, ktoré prinášajú menšie hlasovacie práva. „Našim zámerom je, aby rodina zostala za týmto projektom, pretože rodinná firma hľadí na krátkodobé výsledky, ale tiež sa snaží veci robiť správne s ohľadom na dlhodobú budúcnosť,“ povedal riaditeľ a predseda predstavenstva Marc Puig.

Spoločnosť so sídlom v Barcelone, ktorá v poslednom desaťročí realizovala rad akvizícií, zaznamenala v prvom štvrťroku roku 2024 nárast čistých príjmov o 10,1 % oproti predchádzajúcemu roku, čím prekročila celkový rast širšieho trhu s prémiovými kozmetickými výrobkami. Zatiaľ čo trhy EMEA (Európa, Stredný východ a Afrika) predstavovali 54 % čistých predajov v roku 2023, spoločnosť plánuje rozšíriť svoje pôsobenie v Ázii.

Rodina Puigovcou si zachovala väčšinový podiel a väčšinu hlasovacích práv vo firme. Spoločnosť z oblasti módy a parfumov ovláda 11 % celosvetového trhu s luxusnými parfumami. Jej exkluzívne značky starajúce sa o pleť a make-up minulý rok predali produkty v hodnote 4,3 miliardy EUR, čo je o 19 % viac ako v roku 2022. Manažment organizácie uviedol, že prostriedky z IPO použije na refinancovanie nedávnych akvizícií ďalších podielov na značkách Byredo a Charlotte Tilbury. Taktiež by v budúcnosti mali pomôcť financovať budúce strategické investície.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
ZDROJFinanceYahoo, Gurufocus
Predchádzajúci článokServiceNow odkazuje investorom: Buďte trpezliví
Ďalší článokBudú AI-smartfóny hnacou silou pre Qualcomm?
Patrik pracuje ako vedúci projektu akcie.sk a tiež redaktor tohto investičného portálu. Špecializuje sa najmä na oblasť komodít a makroekonómiu, čiastočne akciového trhu. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno