Salesforce
Spoločnosť Salesforce, ktorú sme tiež zaradili do zoznamu technologické akcie, ktoré menia svet poskytuje firemný cloudový softvér v oblasti manažmentu vzťahov so zákazníkmi, marketingové kampane, zákaznícku podporu, správu e-shopu, analytické riešenia a ďalšie. Podnik je lídrom na svojom trhu a vďaka svojim inovatívnym riešeniam rýchlo zbiera nielen nových zákazníkov, ale i ocenenia.
Medzi tie najcennejšie môžeme zaradiť: titul najinovatívnejšia firma na svete tri roky po sebe (2011-2014) od Forbes, najviac udržateľná spoločnosť od Barron´s, najlepšie miesto pre prácu od Great Place to Work. Aktuálne jej služby využíva viac ako 150 tisíc podnikov z celého sveta a medzi nimi napr. aj Amazon, Spotify, Toyota, T-Mobile, American Express, Canon, L´Oreal, Unilever a ďalšie známe spoločnosti.
Kvartálne výsledky
Inovatívna firma bola jednou z mnohých, ktoré včera oznámila svoje štvrťročné čísla verejnosti. Týmto štvrťrokom zároveň ukončila svoj hospodársky rok 2021, ktorý nemôžeme označiť inak ako ďalší úspech. Najväčší poskytovateľ CRM softvéru na svete zaznamenal v 4. kvartáli výnosy na úrovni 5,82 mld. dolárov, čo je o 20% viac ako v predchádzajúcom roku, operatívny chashflow vo výške 2,17 mld. (+33% medziročne) a čistý zisk 267 mil. dolárov, resp. $0,28 na akciu.
Z celoročného hľadiska Salesforce zaznamenal tržby 21,3 mld. dolárov, čo predstavuje 24%-ný medziročný nárast, operatívny cashflow 4,8 mld. (+11%) a zisk 4,07 mld. dolárov v porovnaní so 126 miliónmi v minulom roku. Zisk na akciu vzrástol z $0,15 na $4,38.
Manažment spoločnosti sa taktiež podelil s výhľadom pre hospodársky rok 2022:
Tržby | 1. kvartál 2022 | Celý rok 2022 |
Medziročný nárast tržieb (mld. $) | 5,875 – 5,885 | 25,65 – 25,75 |
GAAP operatívna marža | – | 0,2% |
Zisk na akciu | $0,56 – $0,57 | -$0,44 až -$0,42 |
Rast operatívneho cashflowu | – | 10% – 11% |
Napriek výbornému rastu sú analytici sklamaní a to najmä z výhľadu vedenia spoločnosti na rok 2022. Tí očakávali vyššiu operatívnu maržu a v konečnom dôsledku i samotnú ziskovosť spoločnosti. Kritika na manažment sa zniesla aj v dôsledku drahej akvizície spoločnosti Slack Technologies, ktorú plánuje Salesforce zakomponovať do svojej platformy. Tá stála firmu až 27,7 mld. dolárov, čo sa zdá prehnane veľa za podnik, ktorý v minulom roku vyprodukoval tržby vo výške 630 mil. dolárov.
Akcie Salesforce
Práve táto predražená akvizícia poslala akcie Salesforce nižšie o cca 20%. Odvtedy sa stále úplne nespamätali, navyše včera po zverejnení výsledkov a výhľadu na ďalší rok sa obchodovali v after-market obchodovaní o 3% nižšie.