Strategické partnerstvo: Beyond Meat a McDonald ´s budú spoločne vyvíjať “rastlinné mäso”.

0
70

Partnerstvo Beyond Meat a McDonald ´s

Spoločnosť Beyond Meat sídliaca je výrobcom “rastlinných mäsových výrobkov” a zároveň je pionierom a lídrom na tomto trhu. Beyond Meat rastie extrémne rýchlym tempom a neoslovuje iba vegetariánov čo dokazujú výborné výsledky – v roku 2017 sa výnosy spoločnosti vyšplhali na úroveň 32,5 mil. dolárov, avšak už v roku 2019 vystrelili na hodnotu 298 mil. dolárov, čo predstavuje nárast o 817% za 2 roky. Tento vzostup poháňajú najmä nové partnerstvá s jednotlivými sieťami rýchleho občerstvenia, väčšia dostupnosť v obchodných reťazcoch a tiež expanzia na nové trhy.

Včera manažment firmy pri zverejnení štvrťročných výsledkov oznámili nové a možno zatiaľ najdôležitejšie partnerstvo – dohodu s McDonald´s, o ktorej sa špekulovalo už viac ako rok. Na základe nej bude Beyond Meat preferovaný dodávateľ mäsa rastlinného pôvodu pre nový burger McPlant, ktorý aktuálne McDonald´s globálne testuje. Okrem toho firmy budú spoločne testovať a vyvíjať nové rastlinné alternatívy čo sa týka kuracieho mäsa, bravčového mäsa či vajec.

„Naša nová platforma McPlant sa zameriava na to, aby sme zákazníkom pri návšteve McDonald´s ponúkali viac možností. Sme nadšení, že môžeme v spolupráci s Beyond Meat podnecovať inovácie v tomto priestore a uzavretie tejto strategickej dohody je dôležitým krokom na našej ceste, aby sme zákazníkom priniesli chutné a kvalitné rastlinné jedlá“, uviedla Francesca DeBiase, výkonná viceprezidentka a riaditeľka dodávateľského reťazca McDonald´s.

McPlant
McPlant od McDonald´s, zdroj obrázku: Green Queen

„Sme hrdí na to, že môžeme uzavrieť túto strategickú globálnu dohodu so spoločnosťou McDonald´s, ktorá je vzrušujúcim míľnikom spoločnosti Beyond Meat a tešíme sa na služby spoločnosti McDonald´s, pretože po tom čo prinesú rozšírenie menu globálne, poznamenal ohľadom spolupráce Ethan Brown, zakladateľ a CEO Beyond Meat. Beyond Meat a McDonald

Táto kolaborácia ešte viac upevní dobré vzťahy medzi spoločnosťami, ktoré spolupracujú už od roku 2019, kedy sa začali testy s rastlinným mäsom od Beyond Meat v Kanade. Producent s inovatívnymi produktami si teda do portfólia pripisuje ďalšie významné partnerstvo, nedávno firma uzavrela dohodu i so sieťami KFC či Taco Bell. O tej druhej sme tiež informovali v samostatnom článku. Pre McDonald´s je tento krok rovnako dôležitým ako jeho vstup na trh s kuracími sendvičmi, kde chce konkurovať veľkým reťazcom a zachytiť úspech Popeyes.

Kvartálne výsledky Beyond Meat

Beyond Meat tržby
Kvartálne výsledky Beyond Meat, zdroj obrázku

Na obrázku je zobrazený medziročný vývoj firmy Beyond Meat v oblasti tržieb z kvartálneho i celoročného hľadiska. V uplynulom štvrťroku zaznamenala spoločnosť výnosy na úrovni 102 mil. dolárov, čo je o 3,5% viac ako v predchádzajúcom roku. Expanziu značne tlmí pandémia, ktorá necháva mnohé reštaurácie, ktorým Beyond dodáva svoje produkty, zavreté. Na číslach sa to prejavilo veľmi významne, v poslednom štvrťroku poklesli tieto výnosy až o 42,6% v USA a medzinárodne až o 62,9%.

Napriek tomu sa medziročne tržby zvýšili, keďže retailový predaj sa zvýšil v USA o 76,3% a na medzinárodných trhoch o 139,2%. To potvrdzuje obrovský dopyt po výrobkoch spoločnosti a keď sa reštaurácie opäť otvoria, rast by mohol významne akcelerovať. Z hľadiska celého roka sa tržby zvýšili o 36,6% na 406 mil. dolárov.

Čo sa týka rentability nenastala takmer žiadna zmena – firma zostáva naďalej zatiaľ stratová. Za sledované 3 mesiace vykázala čistú stratu vo výške 25 mil. dolárov, resp. $0,40 na akciu a za celý rok 52 mil. dolárov ($0,85 na akciu). Beyond Meat a McDonald

Akcie Beyond Meat a McDonald´s

Akciám Beyond Meat sme sa taktiež venovali v samostatnej analýze. V poslednom čase pripomínajú sinusoidu, ktorá strieda rasty a poklesy. Od začiatku aktuálneho roka sú v pluse o cca 10%, avšak boli aj omnoho vyššie, avšak z hranice $186, na ktorú sa dostali koncom januára poklesli o cca 20%. Nepomáha im ani momentálna korekcia na trhu, avšak oznámené partnerstvo s McDoland´s poslalo cenu akcií vyššie o 5% v after-market obchodovaní, čiže dnes by sa mohli akcie z poklesu relatívne spamätať.


Akcie McDonald´s zažívajú dlhodobý úspech a vedenie spoločnosti dlhodobo ukazuje schopnosť pružne reagovať na aktuálne trendy ako aj zmeny v zákazníckom správaní. Kategória kuracích sendvičov môže byť pre americkú firmu výzvou, avšak tá má všetky dostupné zdroje na to, aby to zvládla. Ďalšou výzvou je nástup “rastlinného mäsa”, ktorú volí čoraz viac ľudí. Ak sa McDonald´s dokáže naďalej rýchlo prispôsobovať podmienkam hry, nepochybne majú akcionári ďalšie dobré roky pred sebou. Beyond Meat a McDonald


Odpovedať

Prosím vyplňte váš komentár
Prosím zadajte vaše meno