Vstup na burzu

Česká spoločnosť Footshop, ktorá je popredným online predajcom prémiovej streetwearovej obuvi a oblečenia v strednej a východnej Európe vstúpi na akciový trh. Nepôjde však o klasickú primárnu ponuku akcií (IPO), ale o špeciálnu akvizičnú spoločnosť WOOD SPAC One. Táto alternatívna forma vstupovania na trh sa v posledných rokoch rozmohla predovšetkým v USA a WOOD SPAC One je historicky prvým podnikom tohto typu v rámci regiónu strednej a východnej Európy.

WOOD SPAC One odkúpi 49 % podielu vo Footshope a ak bude transakcia schválená, dôjde k fúzii oboch spoločností, čím sa akcie Footshopu stanú verejne obchodované na burze. Úpis do spoločnosti WOOD SPAC One prebehol v minulom roku. Za toto obdobie vložilo do prázdnej schránky SPACu vyše 400 investorov čiastku 23 miliónov eur. Po májovom uvedení spoločnosti na pražskú burzu sa začala akvizičná fáza, na ktorú mala firma 2 roky.

„Som rád, že sa nám podarilo nájsť zaujímavý subjekt v kratšej lehote a už po roku môžeme investorom predstaviť Footshop, ktorý má veľmi dobrý rozvojový a investičný potenciál. Navrhovaná transakcia spĺňa všetky investičné kritériá stanovené v prospekte SPACu, ďalší krok je teraz na investoroch,“ hovorí Oliver Polyák, manažér oddelenia investičného bankovníctva WOOD & Company. „Verím, že sme naplnili očakávania a nevesta, ktorú sme vybrali, získa ÁNO od investorov na realizáciu dohodnutej transakcie,“ dodáva CEO WOOD & Company Vladimír Jaroš.

„Našim zákazníkom už roky prinášame tie najlepšie a zároveň často ťažko dostupné kolekcie tenisiek a oblečenia. Teraz sa budeme snažiť prinášať hodnotu aj našim investorom, obzvlášť ak sa nimi budú môcť vďaka burze stať práve aj naši fanúšikovia. Pre Footshop je táto udalosť skvelou príležitosťou, ako ďalej upevňovať svoju pozíciu v regióne a napĺňať svoje vízie,“ hovorí Peter Hajduček, CEO spoločnosti Footshop.

Footshop

Footshop je európsky maloobchodný predajca prémiovej streetwearovej obuvi a oblečenia, ktorý bol založený v roku 2012 v Prahe Peterom Hajdučkom. Spoločnosť predáva produkty online predovšetkým v Európe, jej e-shop je ale dostupný celosvetovo. Tržby za rok 2022 presiahli miliardu českých korún, pričom 70 % z nich tvoria tržby mimo Českej republiky. Footshop zároveň prevádzkuje tri prémiové kamenné obchody v európskych hlavných mestách ako je Praha, Budapešť a Bukurešť. Prevádzka v Bratislave bola pred časom zatvorená.

Vďaka svojmu zameraniu na mladú streetwearovú komunitu sa spoločnosť stala partnerom svetových značiek ako Adidas, Nike, Converse či Vans na distribúciu ich prémiových radov obuvi i oblečenia. Niektoré rady produktov predáva ako jediná v regióne. Na niekoľkých trhoch vrátane Českej republiky je v segmente prémiovej streetwearovej obuvi a oblečenia hráčom číslo jedna. V roku 2021 Footshop kúpil svojho hlavného konkurenta v Českej republike, spoločnosť Queens, pod ktorej značkou naďalej prevádzkuje e-shop.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
ZDROJBloomberg, FinanceYahoo
Predchádzajúci článokASML ako najcennejšia európska technologická firma naďalej prudko rastie
Ďalší článokNio plánuje zintenzívniť expanziu do Európy
Patrik pracuje ako vedúci projektu akcie.sk a tiež redaktor tohto investičného portálu. Špecializuje sa najmä na oblasť komodít a makroekonómiu, čiastočne akciového trhu. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno