Zameranie sa na veľké podniky

Predstavitelia spoločnosti Zoom Video v pondelok oznamovali svoje kvartálne výsledky za tento štvrťrok a zvýšili svoje ročné prognózy. To je znakom pokroku v snahe predávať viac produktov veľkým podnikom. Akcie firmy po oznámení výsledkov v rozšírenom obchodovaní získali približne 4 %.

Tržby za rok, ktorý sa skončí v januári 2024, budú podľa predstaviteľov spoločnosti až 4,5 miliardy USD. V máji Zoom predpokladala ročné tržby vo výške približne 4,48 miliardy USD. Ročný zisk, s výnimkou niektorých položiek, bude 4,63 až 4,67 USD na akciu v porovnaní s predchádzajúcou prognózou 4,25 až 4,31 USD.

Investori boli znepokojení stagnáciou kedysi explozívnych predajov firmy Zoom, keďže centrálny videokonferenčný softvér spoločnosti je atakovaný veľkými rivalmi, ako je napríklad Microsoft. Plán spoločnosti Zoom na oživenie rastu závisí najmä od rozšírenia nástrojov pre veľké podniky. Rozširovanie sa má týkať nástrojov pre telefónne platformy, zákaznícke platformy, servisné systémy, kalendárové aplikácie a četovacie funkcie, poháňané pokrokmi v oblasti umelej inteligencie. Firma tiež investovala do startupu AI Anthropic a oznámila, že získa nástroj na komunikáciu na pracovisku Workvivo.

Fiškálne podnikové tržby v druhom štvrťroku vzrástli o 10 % na 659,5 milióna USD, čím prekonali odhady analytikov. Tento lepší výkon je dobrým znamením pre plán firmy ponúkať viac služieb veľkým spoločnostiam, povedal John Butler z Bloomberg Intelligence. Online predaj spotrebiteľom a malým podnikom klesol o 4,3 % na 479,2 milióna USD. „Naše usmernenia o zvýšených celkových príjmoch odrážajú konzistentný pohľad na náš biznis s miernymi očakávaniami pre online trh na zvyšok roka,“ povedal finančný riaditeľ Kelly Steckelberg.

Predstavitelia spoločnosti uviedli, že v období končiacom sa 31. júla mala firma 218 100 podnikových zákazníkov, čo predstavuje nárast o 6,9 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Z týchto zákazníkov 3 672 prispelo viac ako 100 000 USD na posledných 12-mesačných príjmoch, čo predstavuje nárast o takmer 18 % oproti predchádzajúcemu roku.

Zatiaľ čo niektorí zákazníci znížili počet svojich zamestnancov, čo ovplyvnilo výsledky Zoom, firma bola úspešná v krížovom predaji nových produktov, aby „nahradila tieto príjmy“, povedal Steckelberg. Napríklad Zoom Phone dosiahol približne 500 miliónov USD v ročných výnosoch. Vo fiškálnom druhom štvrťroku firma Zoom vykázala zvýšenie celkových príjmov o 3,6 % na 1,14 miliardy USD. Zisk bez niektorých položiek bol 1,34 USD na akciu. Tržby aj zisk prekonali priemerné odhady analytikov. Akcie v rozšírenom obchodovaní vyskočili na maximum 74,50 USD.

Akcie Zoom


Akcie Zoom za posledných od začiatku klesli o -1,2 % a za posledných 12 mesiacov klesli o -21,3 %. V súčasnosti sa akcie firmy obchodujú za 65,8 USD, resp. za 16,1 násobok prevádzkového cash flowu na akciu (P/OCF) a 88,3 násobok EV/EBITDA

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
ZDROJFinanceYahoo, Gurufocus
Predchádzajúci článokPrichádza jedno z najväčších IPO na americkú burzu – Arm Holdings
Ďalší článokStanley Druckenmiller verí v Nvidiu, vlastní už takmer 1 milión akcií
Patrik pracuje ako vedúci projektu akcie.sk a tiež redaktor tohto investičného portálu. Špecializuje sa najmä na oblasť komodít a makroekonómiu, čiastočne akciového trhu. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno