Dôraz na zaujímavý obsah

Materská spoločnosť Facebooku Meta spúšťa predplatiteľskú službu s názvom Meta Verified, ktorá bude obsahovať niekoľko ďalších výhod a funkcií vrátane odznakov na overenie účtu pre tých, ktorí si to zaplatia. Nové predplatné bude stáť 11,99 dolárov mesačne, respektíve 14,99 dolárov za mesiac v prípade zakúpenia služby prostredníctvom aplikácie iOS. Okrem overovacieho odznaku zahŕňa predplatné „proaktívnu ochranu účtu, prístup k podpore účtu a zvýšenú viditeľnosť a dosah,“ uviedol hovorca organizácie.

Generálny riaditeľ Mark Zuckerberg oznámil nový produkt prostredníctvom svojho instagramového účtu. Táto možnosť bude k dispozícii na Facebooku aj Instagrame, ale pôjde o samostatné predplatné. Ponuky predplatného sa v posledných rokoch stali populárnymi pre spoločnosti pôsobiace v oblasti sociálnych sietí ako spôsob, ako diverzifikovať svoje podnikanie, ktoré je vo veľkej miere závislé od reklamy. Firma Snap má napr. ponuku s názvom Snapchat Plus a Twitter práve teraz presadzuje ponuku predplatného, pričom hlavným predajným artiklom je overenie účtu.

Meta generuje takmer všetky príjmy z reklamy, ale toto podnikanie môže byť nekonzistentné a vážne ovplyvnené globálnou ekonomikou. Podnikanie Mety bolo preto tvrdo zasiahnuté napríklad na začiatku pandémie a opäť minulý rok počas vojny v Európe a nárastu inflácie. Meta, ktorá sa dnes potýka s viacerými problémami vrátane vzostupu TikToku či obmedzeniami cielenia reklám, tak vidí predplatné ako zdroj konzistentnejších a diverzifikovanejších príjmov. Predplatné môže byť zároveň jeden z hmatateľných výsledkov zmeny stratégie spoločnosti, podľa ktorej sa má Meta zamerať na bezprostredné problémy. Zuckerberg totiž informoval, že Metu čaká rok efektivity.

Nie je však jasné, či používatelia chcú platiť za služby, ktoré boli vždy bezplatné. Ponuka predplatného Twitteru sa rozbiehala veľmi pomaly. Snáď najcennejším aspektom balíka predplatného Meta Veified bude „zvýšená viditeľnosť a dosah“. Presadiť sa na Facebooku alebo Instagrame je v dnešnej dobe ťažšie, dokonca aj medzi samotnými sledovateľmi rôznych účtov. Firma začala tlačiť používateľov k väčšiemu obsahu, ktorý by ich mohol zaujímať a nie nevyhnutne obsahu od ľudí, ktorých sledujú.

Zvýšená viditeľnosť bude znamenať „klásť väčší význam v niektorých oblastiach platformy, ako je vyhľadávanie, komentáre a odporúčania,“ uviedol hovorca organizácie. Na rozdiel od Twitteru, ktorý neoveruje identitu používateľa prostredníctvom predplatného, bude Meta vyžadovať, aby používatelia potvrdili svoju identitu vládnym ID nato, aby dostali overovací odznak. Meta testuje predplatiteľský produkt najskôr v Austrálii a na Novom Zélande.

Akcie Meta


Akcie META, za posledných 12 mesiacov klesli o -14,5 % a v súčasnosti sa jedna akcia obchoduje za 172,88 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 20,2 násobok ročného zisku na akciu (P/E); 24,5 násobok ročného voľného cash flowu na akciu (P/FCF) a 11,5 násobok EV/EBITDA.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
ZDROJBloomberg, FinanceYahoo
Predchádzajúci článokAkcie Airbnb vzrástli v tomto roku už o 57 %, firma ťaží zo silného dopytu po cestovaní
Ďalší článokVzostup metaverza, v ktorých oblastiach má šancu na úspech a aké akcie v ňom majú budúcnosť?
Patrik pracuje ako vedúci projektu akcie.sk a tiež redaktor tohto investičného portálu. Špecializuje sa najmä na oblasť komodít a makroekonómiu, čiastočne akciového trhu. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno