Nová stratégia McDonald’s

Predstavitelia spoločnosti McDonald’s sa podelili o svoje budúce plány, ktoré zahŕňajú rozšírenie prevádzok na 50 000 reštaurácií do roku 2027, čo by predstavovalo najrýchlejšie tempo rastu v jej 68-ročnej histórii. Stalo sa tak, keď spoločnosť v minulom štvrťroku zaznamenala vysoký rast predaja na svojich medzinárodných trhoch. Koncom novembra McDonald’s oznámil, že súhlasí s odkúpením menšinového vlastníckeho podielu Carlyle v jej čínskom biznise za údajne 1,8 miliardy USD. Tým sa zvýši podiel McDonald’s v tejto divízii z 20 % na 48 %.

Firma tiež pred pár mesiacmi potvrdila, že zvyšuje licenčné poplatky zo 4 % na 5 % od 1. januára 2023. Je to prvýkrát za takmer tri desaťročia, čo McDonald’s zvyšuje svoje licenčné poplatky. Zmena sa nedotkne existujúcich franšízantov, ktorí vlastnia svoju franšízu alebo si kúpia už existujúcu franšízu od niekoho iného.

„Máme jasnú trajektóriu budúceho rastu, keďže naďalej staviame na sile značky, globálnej stope a digitálnom ekosystéme, ktoré vyústili do bezkonkurenčných konkurenčných výhod a upevnili McDonald’s ako jednu z popredných svetových značiek orientovaných na spotrebiteľov,“ povedal CEO a prezident McDonald’s Chris Kempczinski.

Firma plánuje do roku 2026 priniesť na všetky trhy Best Burger, aktualizáciu svojej ponuky burgerov, ktorá ovplyvní Big Mac, McDouble burger, cheeseburger, dvojitý cheeseburger a hamburger. Veľkosť jeho obchodu s kuracím mäsom je teraz podľa McDonald’s na rovnakej úrovni ako hovädzie mäso. Takže do konca roku 2025 prináša svoj kurací sendvič McCrispy na všetky trhy.

V minulom štvrťroku ťažili tržby v USA z vyšších cien menu, nových marketingových kampaní, ako je kampaň Grimace a rastúcich digitálnych objednávok a objednávok donášky. Táto reinvestícia do svojich hamburgerov a kuracieho mäsa prichádza takmer tri roky po tom, čo vstúpila do vojen s kuracími sendvičmi.

Predikcia čísel

V 3. štvrťroku celosystémový digitálny predaj spoločnosti McDonald’s, ktorý zahŕňa predaj uskutočnený prostredníctvom aplikácie, dosiahol na jej šiestich najväčších trhoch celkovo 9 miliárd USD, čo predstavuje 40 % celkových tržieb. To je viac ako v 2. štvrťroku, ktorý predstavoval 8 miliárd USD v digitálnych tržbách.

https://datawrapper.dwcdn.net/B94hs/1/

Spoločnosť plánuje ďalej investovať do digitálnych technológií, doručovania a prejazdov, a to aj prostredníctvom rozšírenia svojho vernostného programu. Do roku 2027 má McDonald’s za cieľ zvýšiť svoju aktívnu vernostnú užívateľskú základňu zo 150 miliónov na 250 miliónov 90-dňových aktívnych užívateľov a dosiahnuť ročné celosystémové tržby vo výške 45 miliárd USD.

V roku 2024 bude spolupracovať so službou Google Cloud s cieľom zlepšiť prevádzku. To zahŕňa používanie generatívnej AI v reštauráciách na rýchlejšie zavádzanie inovácií, menšiu zložitosť a zabezpečenie presných objednávok. Generálny riaditeľ spoločnosti Google Sundar Pichai povedal, že zatiaľ čo reštauračný priemysel už používa svoju technológiu, je dychtivý vidieť, ako môže spoločnosť McDonald’s využiť „naše generatívne AI, cloudové a okrajové počítačové nástroje na zlepšenie svojho kultového kulinárskeho zážitku pre svojich zamestnancov a ich zákazníkov po celom svete.“

McDonald’s stále kraľuje rýchlemu občerstveniu v USA

Najznámejšia americká sieť rýchleho občerstvenia McDonald’s však vlastní približne 13 500 prevádzok v USA. Pričom každá v priemere zarobí 3,6 milióna USD ročne. Známe zlaté oblúky žiaria už približne 80 rokov po otvorení prvej reštaurácie a v tomto štvrťroku opäť potvrdila vynikajúce výsledky. Spoločnosť QSR skutočne minulý rok vyčíslila celosystémové tržby burgerového giganta v na ohromujúcich 48,7 miliardy USD.

Nedávne štatistiky spoločnosti Circana poukazujú na fakt, že ľudia stravujúci sa v prevádzke, tvoria už iba 10 % návštevníkov väčšiny franšíz McDonald’s v roku 2023 v porovnaní s 22 % v roku 2015. Drvivá väčšina ľudí, ktorí si dnes rýchle občerstvenie kupujú, si ho chce zjesť niekde inde.

McDonald's plánuje zaznamenať expanziu reštaurácie, zvýšenie vernostného programu
Zdroj: Chartr

Ako hlavné príčiny tohto trendu firma Circana uvádza vplyv Covidu na stravovanie ľudí a vzostup aplikácií ako Uber Eats, DoorDash a Postmates, ktoré urobili z pohodlia ešte väčšiu prioritu. Na to už reagovali viacerí hráči, ktorí investovali nemalé financie do svojich donáškových aplikácií. Chick-fil-A experimentuje so zavedením aplikácie, ktorá doručí jedlo priamo k vám. Starbucks sa spojil s Targetom, aby zaviedol vyzdvihnutie jedla a nápojov po celých USA.

McDonald’s dominuje aj digitálnemu prostrediu a objednávanie jedla pomocou aplikácie sa stalo neodmysliteľnou súčasťou firmy. Reťazec rozšíril svoje už aj tak obrovské prvenstvo na trhu s aplikáciami rýchleho občerstvenia so 127 miliónmi celosvetových stiahnutí v roku 2022. To je dvakrát viac ako Uber Eats, druhá najsťahovanejšia aplikácia na jedlo a pitie.

Akcie McDonald’s


Akcie McDonald’s v tomto roku vzrástli +8,5 %. Aktuálne sa akcie firmy obchodujú za na 286,8 USD, čo predstavuje 25 násobok zisku na akciu (P/E); 39,6 násobok voľného cash flowu na akciu (P/FCF); 18,6 násobok EV/EBITDADividendový výnos akcií je 2,33 %.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
xtb
ZDROJBloomberg, FinanceYahoo
Predchádzajúci článokAko makro ovplyvňuje súčasný rast ceny Bitcoinu?
Ďalší článokPraskla na akciovom trhu elektromobilová bublina?
Patrik pracuje ako analytik a tiež redaktor investičného portálu akcie.sk. Špecializuje sa najmä na makroekonómiu a akciové trhy. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno