Grimace hitom súčasnosti

Známa americká sieť rýchleho občerstvenia McDonald’s koncom minulého týždňa zverejnila kvartálne výsledky, v ktorých vo všeobecnosti prekonala odhady analytikov. Gigant rýchleho občerstvenia vykázal v 2. štvrťroku čistý príjem 2,3 miliardy USD, čo je o 94 % viac ako minulý rok.

K výborným výsledkom firmy pomohla známa značka vo svete ale aj marketingové kampane. V poslednej dobe organizácia propaguje Grimace, ktorá sa stala absurdným hitom na platforme TikTok. Pre McDonald’s sa zdá, že úspech v online sfére sa stáva rovnakou súčasťou biznisu ako prevracanie hamburgerov a podávanie hranolčekov.

Digitálne tržby v rámci celého systému McDonald’s (vrátane franšízových obchodov) presiahli v poslednom štvrťroku 8 miliárd USD, čo predstavuje nárast o 33 % v porovnaní s rokom 2022. Je to v nemalej miere spôsobené obrovským úspechom aplikácie McDonald’s, ktorá bola minulý rok celosvetovo stiahnutá ohromujúcich 127 miliónov krát. To je viac ako dvojnásobok stiahnutí, ktoré zaznamenala Uber Eats, druhá najsťahovanejšia aplikácia na jedlo a pitie.

Aplikácia, v ktorej môžu používatelia získavať exkluzívne ponuky a získavať vernostné body, zväčšuje svoj náskok pred konkurenciou. Podľa údajov organizácie Apptopia mala aplikácia McDonald’s v druhom štvrťroku o 18 % viac aktívnych používateľov mesačne ako minulý rok. To je pôsobivé číslo pre aplikáciu, ktorá bola spustená pred 8 rokmi. Pričom trend u konkurentov rýchleho občerstvenia, ako sú aplikácie Burger King a Wendy’s, je opačný, pretože v poslednom roku zaznamenali pokles počtu používateľov a stiahnutí.

MCdonald clanok
Zdroj: Charts.com

Kvartálne výsledky

Firma oznámila silné výsledky najmä na americkom trhu, na ktorom sa v júni rozbehol virálny Grimace Shake. Grimace je postava, ktorá bola vytvorená ako súčasť marketingu McDonald’s a je zahrnutá do univerza McDonald’s, tiež známeho ako „McDonaldland“. Mladí spotrebitelia, najmä generácia Z, sa hrnula na sociálne médiá, aby ukázali, že pijú fialovú limitovanú edíciu mliečneho kokteilu a doslova zaplavili TikTok. Tržby v USA ovplyvnili najmä zvýšenia cien menu a veľký počet hostí.

Globálne tržby McDonald’s vzrástli o 11,7 %, analytici na Wall Street predpovedali nárast 9,4 %. Tržby na najväčšom trhu v USA vzrástli o 10,3 %. Tržby v tomto štvrťroku dosiahli 6,5 miliardy USD, čím prekonali odhady 6,3 miliardy USD. Upravený zisk na akciu dosiahol 3,15 USD. Analytici očakávali zisk na úrovni 2,78 USD na akciu.

Spoločnosť oznámila celosystémový digitálny predaj, ktorý zahŕňa predaj v reštauráciách vlastnených spoločnosťou a franšízových reštauráciách, v celkovej výške 8 miliárd USD na jej šiestich najväčších trhoch. Generálny riaditeľ McDonald’s Chris Kempczinski uviedol, „hoci makroekonomické výzvy pretrvávajú, naďalej investujeme do našich stimulov rastu a našej značky, aby sme uspokojili potreby zákazníkov.“ Začiatkom tohto roka spoločnosť McDonald’s zdieľala plány na otvorenie 1 900 nových miest v tomto roku, čo je najväčší iniciatívny krok od roku 2014.

Gigant rýchleho občerstvenia McDonald's vyhráva technologickú vojnu

Významný podiel na trhu v odvetví je hlavnou príčinou, prečo sa firme darí aj v rámci digitálneho predaja. McDonald’s je najväčšou spoločnosťou podľa trhovej kapitalizácie vo svojom odvetví. Je takmer 4-krát väčšia ako jeho najväčší konkurent Chipotle a 5,5-krát väčšia ako korporácia Yum! Brands, ktorá zahrňuje značky ako Taco Bell, KFC, Pizza Hut a WingStreet. Súčasná trhová kapitalizácia spoločnosti McDonald’s je 214 miliárd USD čo tvorí až 42,5 % podiel trhovej kapitalizácie celého odvetvia reštauračných reťazcov. Trhová kapitalizácia celého odvetvia k dnešnému dňu činí 503,1 miliárd USD. V poslednom období sa výrazne prepadli akcie jedného z najväčších konkurentov firmy McDonald’s, Domino’s Pizza. Prepad bol poznačený zvýšením cien produktov, čo si vyžiadalo úbytok objednávok.

Akcie McDonald’s


Akcie McDonald’s v tomto roku vzrástli o +11,2 % a za posledných 12 mesiacov vzrástli o +11,3 %. Aktuálne sa akcie firmy obchodujú za na 294,01 USD, čo predstavuje 27,1 násobok zisku na akciu (P/E); 38,2 násobok voľného cash flowu na akciu (P/FCF); 20,5 násobok EV/EBITDADividendový výnos akcií je 2,07 %.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
xtb
ZDROJFinanceYahoo, Gurufocus
Predchádzajúci článokPárty sa skončila. Zisk najväčších ropných spoločností sa prepadol o polovicu
Ďalší článokWalmart kupuje podiel v spoločnosti Flipkart za 1,4 miliardy USD
Patrik pracuje ako vedúci projektu akcie.sk a tiež redaktor tohto investičného portálu. Špecializuje sa najmä na makroekonómiu a čiastočne akciového trhu. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno