More

    Francúzska automobilka Renault plánuje spätne predať 5 % podiel v japonskej automobilky Nissan, čím zaúčtuje stratu 1,5 miliardy EUR. Tento predaj je prvou tranšou, v ktorej Renault zníži svoj podiel v Nissane na 15 % z pôvodných 43 %.

    Francúzska automobilka Renault plánuje spätne predať 5 % podiel v japonskej automobilky Nissan, čím zaúčtuje stratu 1,5 miliardy EUR. Tento predaj je prvou tranšou, v ktorej Renault zníži svoj podiel v Nissane na 15 % z pôvodných 43 %.

    Renault predaj podielu

    Francúzska automobilka Renault predá 5 % podiel v Nissane späť japonskej skupine v prvej fáze plánovaného zníženia svojho podielu, keď sa tieto dve automobilky vyrovnajú. Tento krok, ktorý podľa Renaultu odzrkadlí stratu z jeho počiatočnej investície až do výšky 1,5 miliardy EUR, bude prvou tranšou zo série predajov akcií Renaultom, ktorá zníži svoj podiel v Nissane na 15 % z približne 43 %.

    Renault a Nissan dokončili na konci júla podmienky reštrukturalizácie svojej aliancie po mesiacoch rokovaní s cieľom dosiahnuť zmenšené, ale pragmatickejšie a agilnejšie partnerstvo. Cieľom oboch spoločností je mať v rámci dohody o aliancii 15-percentný krížový podiel akcií.

    Predaj akcií v odhadovanej hodnote 765 miliónov eur sa uskutoční v stredu, uviedol Renault. Kapitálová strata vo výške 1,5 miliardy eur zasiahne čistý výsledok firmy za rok, ale neovplyvní jej prevádzkový zisk. Ku koncu roka 2022 Renault ocenil 43,4 % podiel Nissanu vo svojich účtovných knihách na 17,5 miliardy eur, zatiaľ čo Nissan ako celok má súčasnú trhovú hodnotu niečo vyše 15 miliárd eur.

    Predaj podielu v Nissane, o ktorom Renault dúfa, že mu pomôže získať rating investičného stupňa, je súčasťou širšej revízie vo francúzskej spoločnosti, ktorá zahŕňa aj plánované uvedenie jej jednotky na elektrický pohon Ampere na budúci rok. Analytici Bernstein uviedli, že predaj 28% podielu Nissanu by mohol zlepšiť hotovostnú bilanciu Renaultu až o 4,2 miliardy eur pri súčasných trhových cenách a mal by zvýšiť dôveru investorov, že spoločnosť má dostatok hotovosti na realizáciu svojej stratégie.

    Japonská automobilka uviedla, že akvizičné náklady budú predstavovať odhadom 119,95 miliardy jenov (824,85 milióna USD). Dodala, že transakciu bude financovať pomocou svojej čistej hotovostnej pozície. Francúzska automobilka plánuje zníženie výrobných nákladov na autá. Do roku 2027 sa zameria na zníženie výrobných nákladov o 30 % v prípade vozidiel so spaľovacím motorom a o 50 % v prípade elektrických vozidiel.

    Francúzska automobilka Renault plánuje predať 5 % v japonskej automobilky Nissan naspäť Nissanu, čím zaúčtuje stratu 1,5 miliardy EUR. Tento predaj je prvou tranšou, v ktorej Renault zníži svoj podiel v Nissane na 15 % z pôvodných 43 %.

    Tranša

    Tranša je finančný termín, ktorý označuje určitú časť dlhu alebo pôžičky, ktorá bola vydaná alebo získaná s určitými podmienkami alebo termínmi. Tieto podmienky môžu zahŕňať úrokové sadzby, dobu splatnosti, spôsob splatenia dlhu a iné dohodnuté parametre.

    Tranša môže byť súčasťou väčšej finančnej transakcie, ako je emitovanie dlhopisov alebo poskytnutie úveru. Zvyčajne sa rozdeľuje na viacero tranší s rôznymi podmienkami, aby sa lepšie prispôsobila potrebám emitenta alebo dlžníka. Každá tranša môže mať iné úrokové sadzby, doby splatnosti a iné charakteristiky. Tranša je často používaný termín v oblasti investovania a financií, kde sa používa na popis rôznych častí alebo kategórií aktív alebo dlhu v portfóliu. Investori môžu investovať do jednotlivých tranší na základe ich rizikovosti a výnosnosti.

    Ako je na tom firma?

    Francúzska automobilka sa v posledných rokoch skôr trápi. Príjmy v posledných rokoch stagnujú až skôr mierne klesajú a v jej účtovníctve sa pomerne často červené čísla naznačujúce straty. Zdá sa ale, že firme po ceslovetových problémoch v dodávateľských reťazcoch môže svitať na lepšie časy. V prvom polroku 2023 spoločnosť Renault Group vygenerovala tržby na úrovni 26,9 miliardy eur, čo predstavuje medziročný nárast o 27,3 %. Prevádzkový zisk sa viac ako zdvojnásobil z 923 miliónov na 2,04 miliardy eur.

    Renault čoraz viac obracia svoju pozornosť smerom k elektromobilite a novým technológiám. V rámci partnerstva s Google vyvíja softvér, ktorý by umožnil aktualizáciu automobilového softvéru podobne, ako funguje aktualizácia v smartfónoch.

    Francúzska automobilka sa v súčasnosti zameriava na svoju elektromobilovú divíziu. V 3. štvrťroku Renault vykázal rast tržieb medziročne o 8 % na 10,5 miliardy eur. Ťažil zo zvýšenia cien a zamerania pozornosti na luxusnejšie modely. Rast predaja sa ale spomalil na 6 % z 13 % v prvom polroku. Akcie automobilky si od začiatku roka pripísali +11,3 %.

    Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
    Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.