More

    Renault zvýšil kvartálne tržby medziročne o 8% na 10,5 miliardy eur. Ťažil zo zvýšenia cien a zamerania pozornosti na luxusnejšie modely. Rast predaja sa v 3. štvrťroku spomalil na 6% z 13% v prvom polroku.

    0
    Renault zvýšil kvartálne tržby medziročne o 8% na 10,5 miliardy eur. Ťažil zo zvýšenia cien a zamerania pozornosti na luxusnejšie modely. Rast predaja sa v 3. štvrťroku spomalil na 6% z 13% v prvom polroku.

    Celosvetový predaj skupiny vzrástol v 3. štvrťroku o 6,1 % na 511.000 vozidiel, pričom v Európe stúpol predaj o 15,3 %. V uplynulých štyroch rokoch Renault čelil poklesu predaja. Za prvé tri štvrťroky ho zvýšil medziročne o 11 % na 1,6 milióna vozidiel. Francúzska automobilka prechádza veľkou reštrukturalizáciou, ktorá zahŕňa oddelenie divízie na výrobu elektrických áut Ampere. Tá by mala na budúci rok vstúpiť ako samostatný podnik na akciovú burzu. Divízia Ampere na trhu s elektromobilmi podobne ako ďalšie európske automobilky čelí ostrej konkurencii zo strany Tesly a lacných čínskych značiek, ako Nio, Xpeng alebo BYD. Renault sa preto snaží inovovať aj digitalizáciou, v rámci čoho sa spojila s Google.

    Newsletter
    1x do mesiaca

    Chceš byť informovaný 1x za mesiac o naších najdôležitejších článkoch z diania na burze?

    Ďakujeme

    Something went wrong.