Po dlhom čase dobrý rok pre Shopify

Ak hovoríme o akciách, ktorým sa v roku 2023 darí, každému napadne logicky ako prvá Nvidia. Zďaleka sa nedarí iba jej, ale v podstate celému akciovému trhu na čele s technologickým sektorom. Akcie Shopify patria tento rok medzi víťazov taktiež. Od začiatku roka vzrástli už o +87 % na 66,71 dolárov. Napriek tomu od svojho maxima majú akcie Shopify poriadne ďaleko. Koncom roka 2021 sa totiž obchodovali až na úrovni 169 USD za akciu, avšak potom prišiel prudký pokles až o -85 %. Odvtedy sa akcie Shopify postupne spamätávajú.


Prudký pokles akcií bol vyvolaný viacerými faktormi. Investori mali prehnané očakávania, čo súviselo s raketovým rastom firmy počas pandémie Covidu-19, kedy si zákazníci zvykli nakupovať online. To spôsobilo, že akcie Shopify boli nadhodnotené a zároveň rastové vyhliadky investorov nereálne. Po otvorení ekonomiky sa spotrebitelia vrátili do fyzických obchodov a miera rastu prudko klesla. Zároveň prišla vysoká inflácia a rast úrokových sadzieb, čo spôsobilo nižšie výdavky ľudí.

Spoločnosť Shopify navyše negenerovala zisky ani voľný cash flow, čo jej predražilo financovanie. Investori sa tak jednému zo svojich miláčikov obrátili chrbtom. Tento rok sa však zraky Wall Street opäť upriamujú aj na Shopify.

Dôležitá dohoda pre Shopify

Dopomôcť k tomu pomohla aj minulotýždňová dohoda s konkurenčným Amazonom. Obchodníci, ktorí predávajú svoje tovary prostredníctvom Shopify budú môcť po novom využívať logistické služby Amazonu. Funkcia „Buy with Prime“ bude čoskoro dostupná pre predávajúcich v USA. Akcie Shopify na túto správu reagovali rastom o viac ako +8 %.

Vďaka Buy with Prime budú môcť predajcovia využívať prepravnú a doručovaciu sieť Amazonu na rýchlejšie a jednoduchšie zásielky a vrátenia tovaru.

Amazon spustil nákup cez Prim v apríli minulého roka a týmto krokom sa snaží oslabiť momentum spoločnosti Shopify. Kanadská firma sa v posledných rokoch rýchlo rozrástla vďaka budovaniu nástrojov elektronického obchodu, ktoré sľubovali, že pomôžu obchodníkom predávať tovar z ich vlastných webových stránok, a nie na platformách, ako Amazon alebo eBay. Nové partnerstvo ale má však pomôcť poskytnúť integráciu dodávateľov a širšiu dostupnosť.

Shopify


Shopify je kanadská e-commerce spoločnosť založená v roku 2006. Odvtedy sa stala jednou z popredných e-commerce platforiem na svete, poskytujúc firmám nástroje a služby potrebné na vytvorenie a správu ich online obchodov, pričom jej tržby dosiahli v roku 2022 už 5,6 miliardy dolárov.

Spoločnosť Shopify je jedinečná niekoľkými spôsobmi:

  1. Všetko-v-jednom e-commerce riešenie: Shopify ponúka komplexný súbor nástrojov a služieb pre firmy na vytvorenie, prispôsobenie a správu ich online obchodov. To zahŕňa návrh webových stránok, správu produktov, spracovanie platby, vybavovanie objednávok a ďalšie, všetko v jednej platforme.
  2. Jednoduché používanie: Jedným z hlavných prvkov sily Shopify je jeho užívateľsky priateľné rozhranie. Na vytvorenie a prevádzku online obchodu na Shopify nepotrebujete byť odborníkom na techniku. Poskytuje jednoducho použiteľné šablóny a nástroj na presunutie a vloženie, ktorý pomáha používateľom navrhnúť svoje webové stránky bez rozsiahlych znalostí programovania.
  3. Škálovateľnosť: Shopify je vhodná pre firmy všetkých veľkostí, od malých startupov po veľké podniky. Ponúka rad plánov a funkcií, ktoré môžu rásť s potrebami podniku, čím je prístupná širokej škále e-commerce podnikateľov.
  4. Ekosystém aplikácií: Shopify disponuje rozsiahlym ekosystémom tretích strán a integrácií, ktoré umožňujú používateľom rozšíriť funkčnosť platformy. To znamená, že môžete pridať rôzne funkcie a integrácie do svojho online obchodu, aby ste vyhoveli konkrétnym potrebám vášho podniku.
  5. Marketingové a SEO nástroje: Shopify ponúka rad marketingových a SEO nástrojov, ktoré pomáhajú firmám propagovať svoje produkty a zlepšiť svoju online viditeľnosť.
  6. Prispôsobenie a brandovanie: Používatelia môžu prispôsobiť svoje online obchody, aby odrážali ich jedinečný branding a štýl. To umožňuje firmám vytvoriť si osobitnú online prítomnosť.

Ďalšie novinky zo sveta investovania

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
xtb
Predchádzajúci článokVisa a Mastercard zvýšia poplatky na kreditných kartách, čo im ešte viac nakopne zisk
Ďalší článokČo čaká finančné trhy tento týždeň? Stručný prehľad
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno