Celonárodný debut Beyond Fried Chicken

Jedna z najväčších reštauračných sietí na svete, KFC včera oznámilo celonárodný debut Beyond Fried Chicken po dvojročnom testovacom období. Očakávanú položku bude možné zakúpiť v pobočkách v USA od 10. januára. Beyond Fried Chicken vytvorilo KFC v spolupráci s Beyond Meat ako rastlinnú a zdravšiu alternatívu. Produkt bude podávaný v 6 alebo 12-kusových objednávkach.

KFC prvýkrát otestovalo svoje kura na rastlinnej báze od Beyond Meat v auguste 2019 v Atlante. Produkt sa vypredal za menej ako päť hodín. Rozšírenie testovania prišlo o rok neskôr, keď KFC ponúklo produkt v Nashville, Charlotte a južnej Kalifornii.

Vysoký záujem potvrdil, že „mladší ľudia sú tí, ktorí chcú jesť viac jedla s rastlinným pôvodom,“ povedal Hochman, výkonný riaditeľ KFC pre Bloomberg. „Predpokladáme, že tento trend bude naďalej rásť. Sme v tom dosť optimistickí. Nemyslíme si, že rastlinná výroba je módna záležitosť, myslíme si, že je to niečo, čo bude časom rásť,“ dodal Hochman.

Akcie Beyond Meat reagovali na túto správu rastom v dnešnom pre-market obchodovaní o +9,02 % na $67,2.

Spustenie celoštátneho predaja Beyond Fried Chicken má pre americký startup veľký význam, keďže by mohol priniesť desiatky a potenciálne i stovky miliónov dolárov v tržbách. Zároveň by mohlo pomôcť dostať hospodárenie podniku do zelených čísel.

Kopiace sa problémy

Investori budú dúfať, že táto pozitívna správa sa konečne odrazí aj vo výkonností akcií Beyond Meat. Tie krátko po vstupe na burzu vystrelili o viac ako +200 % až na maximálnu hodnotu $221, živené extrémne rýchlym rastom, optimizmom ohľadom budúcnosti odvetvia a tiež mnohými spoluprácami. Spoločnosť postupne informovala o kolaborácií s firmami McDonald´s, Dunkins, PepsiCo, Pizza Hut, Taco Bell, KFC, Panda Express či Del Taco.

V dobe, keď celý svet zasiahla pandémia však pre akcionárov začali postupne pribúdať aj negatívne správy. Rast príjmov začal výrazne spomaľovať a testovanie spoločných produktov pre reštauračné siete sa naťahujú dlhšie ako by akcionári vítali. Niektoré siete vrátane Dunkin´s dokonca odstránili sendviče Beyond Meat zo svojho raňajkového menu.

Problémy vyvrcholili v doposiaľ poslednom kvartáli, v ktorom Beyond Meat zaznamenal v rámci USA medziročný pokles tržieb a zaznamenal najvyššiu štvrťročnú stratu v histórií. Tú spôsobil znížený dopyt zákazníkov, rastúce logistické náklady, ale aj problémy s dodávkou vody v továrni v Pensylvánii.

Poslednými ranami pre zúbožených akcionárov, ktorí rátajú straty bolo oznámenie, že Taco Bell posúva testovanie svojho spoločného produktu s Beyond Meat kvôli nespokojnosti a posun spustenia predaja náhrady kuracieho mäsa, po ktorom sa očakával značný dopyt od spotrebiteľov.

Akcie Beyond Meat


Tieto skutočnosti vyvrcholili v to, že akcie Beyond Meat klesli na svoje minimum a aktuálne oscilujú okolo úrovne $61,5. To predstavuje prepad od maxima o zhruba -72 %. Aktuálne sa akcie firmy obchodujú za 8,7 násobok výnosov na akciu (P/S).

Svetlejšie zajtrajšky?

Odštartovanie predaja Beyond Fried Chicken reťazcom KFC by však mohol byť dôvodom na svetlejšie zajtrajšky. Okrem toho sa v decembri šuškalo o tom, že celonárodné spustenie chystá aj McDonald´s so svojim rastlinným burgrom McPlant, ktorý vyvíjal taktiež v spolupráci s Beyond Meat. Informovali o tom nezávisle od seba 2 analytici, pričom Michael Lavery z Piper Sandler predpokladá, že spustenie predaja McPlant by mohlo priniesť Beyond Meat približne 200 miliónov dolárov tržieb ročne.

Zlepšeniu situácie by mohlo dopomôcť tiež nedávne angažovanie B. Adcocka a D. Ramseyho do výkonných funkcií. Obaja majú viac ako 30 ročné skúsenosti s dôležitými funkciami v potravinárskom gigante Tyson Foods a v Beyond Meat budú mať na starosti podnikové operácie a dodávateľský reťazec.

Ďalšie novinky zo sveta investovania

xtb
Predchádzajúci článokGoogle kupuje izraelský kyberbezpečnostný startup Siemplify za $500 mil.
Ďalší článokPayPal coin je na ceste, firma zvažuje svoj stable coin
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno