Spotify plánuje konkurovať trendovému Clubhouse a zvyšuje ceny

Švédska spoločnosť nechce riskovať, že príde o možno zásadný posun v priemysle a vyvíja svoju vlastnú audio aplikáciu na spôsob Clubhouse. Manažment zároveň oznámil svojim predplatiteľom zvýšenie ceny.

0
59

Spotify bude konkurovať Clubhouse

Podniku Spotify ako aj jeho novým iniciatívam sme sa minulý týždeň venovali v nášom článku 3 európske akcie, ktoré by nemali unikať tvojej pozornosti. Teraz dostane švédska firma na našom webe ďalší priestor, keďže manažment sa rozhodol konkurovať horúcemu trendu medzi mladými – sociálnej audio sieti Clubhouse, kde sa môžete dostať iba s pozvánkou od existujúcich používateľov. Firma sa tak pokúsi presadiť na rastúcom trhu, ktorý považuje, že by mohol byť pre ňu významný.

Tento trh aktuálne popularizujú predovšetkým aplikácie Discord a Clubhouse, ktoré umožňujú používateľom zúčastňovať sa živých zvukových rozhovorov a diskusií, avšak na svojich verziách pracujú aj Twitter, Facebook a LinkedIn.

Iba minulý mesiac Spotify oznámil, že kupuje Betty Labs, majiteľa aplikácie Locker Room, pomocou ktorej športoví novinári a fanúšikovia diskutujú o hlavných udalostiach. Podľa agentúry Bloomberg, Spotify taktiež spolupracuje s tvorcami svojich interných podcastov o vývoji nápadov pre novú verziu vlastnej aplikácie.

Expandujúci líder na trhu

Spotify už prevádzkuje najväčšiu hudobnú službu na svete, keď jej momentálny počet mesačných používateľov je 345 miliónov, z toho 155 miliónov si platí prémium účet. Poslucháči zo 178 krajín majú vďaka obľúbenej platforme prístup k svojej obľúbenej hudbe, kedykoľvek a odkiaľkoľvek. Teraz sa však spoločnosť snaží ovládnuť aj ďalšie aspekty online zvuku, keď minula viac ako 1 miliardu dolárov na nákup podcastingových firiem a pridanie viac ako 2 miliónov podcastov na svoju platformu v nádeji, že tieto šou prinesú nových zákazníkov. Spotify pridal do svojej služby takisto audioknihy.

Spotify

Na rozdiel od podcastov sú však služby ako Locker Room alebo Clubhouse participatívne a živé. Hostitelia môžu pozvať poslucháčov na virtuálne pódium, aby položili otázku alebo prediskutovali nový nápad. Aj keď stále nie je veľmi jasné, aký veľký potenciál má táto oblasť, manažment nechce riskovať, že príde o možno zásadný posun v priemysle.

Zvýšenie ceny

Spotify sa taktiež rozhodlo zvýšiť ceny svojich prémiových služieb a to nasledovne:

  • študentský účet: zo 4,99€/mes. na 5,99€/mes.
  • rodinný účet: zo 14,99€/mes. na 17,99€/mes.

Cenové zmeny vstúpia do platnosti 30. apríla, čo znamená, že nová cena začne platiť od májového dátumu fakturácie.

Akcie Spotify


Ďalšie novinky

Odpovedať

Prosím vyplňte váš komentár
Prosím zadajte vaše meno