Kvartálne výsledky

Hoci sme mimo hlavnej výsledkovej sezóny niekoľko zaujímavých spoločností malo naplánované zverejnenie svojich štvrťročných čísel aj v tomto týždni. Jednou z nich je aj spoločnosť Adobe, vyvíjajúca softvér na vytváranie digitálnych médií a obsahu, ktorá včera vykázala svoje výsledky za tretí fiškálny štvrťrok, končiaci 3. septembra 2021. Firma stojaca za ikonickými programami ako je napr. Photoshop či Adobe Reader prekonala odhady Wall Street z hľadiska tržieb aj zisku, avšak jej akcie v dnešnom pre-market obchodovaní klesajú o -3,75% na $621,68.

Najdôležitejšie čísla a novinky

Výnosy: V 3. fiškálnom štvrťroku 2021 Adobe zaznamenal tržby vo výške $3,94 mld., čo je o +22,0% viac ako v predchádzajúcom roku. Tento výsledok tak mierne prevýšil očakávania analytikov, ktoré boli na úrovni $3,89 mld. Až 92,9% týchto príjmov pochádzali z predplatného modelu.

ARR: Hodnota ročných opakujúcich sa príjmov (ARR) z oblasti digitálnych médií sa rozrástla oproti druhému štvrťroku o $455 mil. na $11,67 mld. Hodnota ARR z oblasti Creative dosiahla $9,53 mld. a hodnota ARR z oblasti Document Cloudu dosiahla $1,68 mld.

Operatívny zisk: Operatívny zisk stúpol medziročne o +34,8%, z -$1,07 mld. na $1,44 mld. Operatívna marža stúpla z 33,1% na 36,6%.

Čistý zisk: Čistý zisk spoločnosti sa v porovnaní s predchádzajúcim rokom zvýšil z $0,96 mld. na $1,21 mld. (+26,9%), resp. z $1,99 na $2,54 na akciu (+27,6%). Upravený zisk na akciu (non-GAAP) dosiahol hodnotu $3,11 na akciu. Trhy pritom prognózovali zisk $3,01 na akciu.

Cashflow: V 3. štvrťroku Adobe zaznamenal operatívny cashflow vo výške $1,42 mld., čo je o -1,5% menej ako za rovnaké obdobie pred rokom a voľný cashflow bol na úrovni minulého roka s hodnotou $1,32 mld., resp. $2,34 na akciu.

V poradí 33. najcennejšia firma na akciovom trhu ukončila štvrťrok s hotovosťou a hotovostnými ekvivalentmi vo výške 4,25 miliardy dolárov. Vedenie spoločnosti očakáva v treťom štvrťroku zisk $2,27 na akciu pri tržbách 3,88 miliardy dolárov. Počas štvrťroku Adobe prostredníctvom spätných odkupov získal 2,1 milióna vlastných akcií.

Adobe rast tržieb a ziskov - akcie Adobe
Vývoj tržieb a ziskov za posledných 10 rokov

„Spoločnosť Adobe mala ďalší vynikajúci štvrťrok, pretože Creative Cloud, Document Cloud a Experience Cloud pokračujú v transformácii rozprávania príbehov, učenia a podnikania v digitálnom svete,“ povedal Shantanu Narayen, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Adobe. „Naši talentovaní zamestnanci, inovácie definujúce kategóriu a produktové líderstvo nás jedinečne stavajú k pokračujúcemu skvelému momentu a úspechu.“

Manažment zároveň informoval, že spoločnosť počas štvrťroka odkúpila približne 1,7 milióna akcií. V poslednom kvartáli vedenie podniku očakáva tržby na úrovni 4,07 miliardy dolárov, čo predstavuje zhruba 20% medziročný rast a zvýšenie opakujúcich sa ročných príjmov o 550 miliónov dolárov. Adobe taktiež počíta s čistým ziskom $2,52 na akciu na a $3,18 na báze non-GAAP.

Akcie Adobe


Akcie Adobe patria historicky medzi najlepšie na trhu a svoju výkonnosť potvrdzujú aj v posledných rokoch, keď za posledných 5 rokov ich cena stúpla o +501%. Vo výbornom raste pritom pokračujú aj v doterajšom priebehu roka, keď vzrástli už o +29,15%, zatiaľ čo index S&P 500 o +15,92%. V súčasnosti sa spoločnosť obchoduje za 56 násobok ročného zisku na akciu (P/E) a 47,3 násobok ročného voľného cashflowu na akciu (P/FCF).

Akcie Adobe k včerajšiemu dňu pokrývalo 29 analytikov, ktorí napriek vysokému oceneniu firmy sú optimistickí aj naďalej, keďže až 25 analytikov určilo akciám rating BUY alebo OUTPERFORM. Ich priemerný cenový cieľ dosahuje hodnotu $700 na akciu. Spoločnosti sme sa venovali viac v našej analýze.

Ďalšie novinky zo sveta investovania

etoro
Predchádzajúci článok3 rastové akcie, ktoré nedávno vstúpili na burzu a nemali by uniknúť tvojej pozornosti
Ďalší článokUber by mohol byť konečne ziskový, akcie prudko poskočili
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno