Analýza akcie Adobe

Viete čo všetko patrí pod obľúbenca Wall Street a oplatí sa kupovať akcie Adobe?

0
146

Podnikanie a produkty Adobe

Firma Adobe so sídlom v San Jose v Californii bola založená v roku 1985 Johnom Warnockom a Charlesom Geschkem. Postupne sa vypracovala na nadnárodnú spoločnosť, ktorá poskytuje softvér na tvorbu obsahu, správu dokumentov a služby digitálneho marketingu či kreatívnej reklamy pre profesionálov a obchodníkov pri vytváraní, správe, dodávaní, meraní, optimalizácií a interakcii s viacerými operačnými systémami. Akcie Adobe

Firemné produkty sa rozdeľujú do 3 kategórií: digitálne média, digitálne zážitky a publikovanie a reklama. Medzi tie najpopulárnejšie patria Photoshop, Illustrator, Lightroom, Acrobat Reader či Creative Cloud. Aktuálne je Adobe 39. najcennejšia na svete s trhovou hodnotou 220 mld. dolárov vďaka miliónom aktívnych používateľov.

Produkty Adobe
Produkty od Adobe, zdroj obrázku: Dribble

Skvelý vývoj

Na obrázku nižšie je zobrazený vývoj tržieb a zisku za posledných 10 rokov. Môžeme vidieť, že po rokoch miernej stagnácie sa v roku 2015 spoločnosť odrazila k výbornému rastu, ktorý je na úrovni v priemere viac ako 20% za rok, pričom ziskovosť rastie ešte výraznejšie. Tento trend nasmerovali kroky manažmentu, ktoré transformovali podnikový softvér na predplatný model založený na cloude. V súčasnosti už viac ako 90% tržieb podniku pochádza z predplatného modelu.

Aktuálnym zdrojom rastu výnosov je predovšetkým oblasť digitálnych médií, ktorá medziročne vzrástla o 20% a to najmä vďaka dopytu po službách Creative a Document Coud Services počas pandémie. Segment digitálnych zážitkov zaznamenal pomalšie tempo rastu, konkrétne vo výške 12%. Manažment očakáva v ďalšom roku tržby o 18% vyššie ako tržby, čo môžeme pokladať za relatívne presné číslo, keďže model mesačných predplatných splátok dáva vedeniu spoločnosti do rúk presný nástroj na projekciu financií.

Akcie Adobe
Akcie Adobe, vývoj tržieb a zisku

To plánuje naplno využiť možnosti, ktoré ponúka obrovský trh digitálnych médií a má na to niekoľko možností. Jednou z nich je vývoj nových programov, ktoré rozšíria už tak širokú ponuku produktov a prilákajú ďalších používateľov. Adobe iba za predchádzajúci rok minula na výskum a vývoj takmer 2,2 mld. dolárov, čo predstavuje cca 17% z výnosov a čím jasne deklaruje, že neplánuje “zaspať na vavrínoch”.

Ďalšou príležitosťou, ktorú už manažment viackrát využil a nepochybne využije v budúcnosti sú akvizície. Za uplynulých 30 rokov, Adobe odkúpilo cca 50 spoločností rôznych veľkostí. Medzi tie významné patria najmä akvizície amerických firiem Magneto a Marketo z roku 2019, na ktoré minula spoločnosť viac ako 6 mld. dolárov. Tou zatiaľ poslednou bola kúpa firmy Upfront za 1,5 mld. z novembra minulého roka.

Oplatí sa kúpiť akcie Adobe? Vybrané ukazovatele

Adobe s aktuálne prebiehajúcou digitálnou vlnou spôsobenou pandémiou je ako trhový líder ideálne situovaná k tomu, aby ju naplno využila a pretavila do ešte lepších čísel v budúcnosti. Avšak ani to nemusí stačiť na to, aby sa dalo jasne odpovedať na otázku či sa oplatia kúpiť akcie spoločnosti. V tabuľke nižšie sú zobrazené vybrané údaje, ktoré pomáhajú dotvoriť obraz o akciách Adobe a o tom či sú aktuálne podhodnotené, resp. nadhodnotené.

SpoločnosťAdobeSalesforceAutodesk
Trhová kapitalizácia (mld. $)220,04198,6960,69
P/E42,4056,53143,75
P/S17,339,8416,81
P/FCF41,9955,6344,19
Úrokové krytie36,5310,22
Bežná likvidita1,481,220,83
Operatívna marža32,93%1,11%15,85%
ROE46,26%9,85%
ø rast výnosov za 3r22,10%25,60%17,30%
zdrojové údaje: gurufocus

Vo väčšine ukazovateľoch Adobe vychádza popri 2 konkurentoch Salesforce a Autodesk najlepšie. Z hľadiska finančnej sily je na tom spoločnosť veľmi dobre, hotovosť presahuje výšku celkového dlhu, ukazovateľ úrokového krytia je na vysokých číslach a bežná likvidita je na ideálnej úrovni, kedy je firma finančne efektívna.

Rentabilitu, ktorú v tabuľke zastupujú ukazovatele operatívnej marže a ROE sú priam ukážkové a patria medzi tie najväčšie na trhu vôbec. V praxi tieto dosiahnuté hodnoty znamenajú, že na každé euro tržieb, dokáže firma vyprodukovať 33 centov operatívneho zisku, resp. na každé 1 euro investovaného kapitálu dokáže, firma vyprodukovať 46 centov čistého zisku. Čiže ak bude predaj produktov a služieb Adobe naďalej rásť rýchlym tempom, čistý zisk ako aj hodnota prinášaná akcionárom bude rásť taktiež veľmi rýchlo.

Tieto výborné výsledky samozrejme nenechávajú chladných investorov z Wall Street, ktorí si cenia tak vysoko, že aktuálny pomer ceny akcie a čistého zisku na 1 akciu (P/E) je na úrovni 42,40. Rovnako ukazovatele P/S a P/FCF ukazujú, že sú akcie Adobe momentálne pomerne drahé a vyššie oproti historickým hodnotám, avšak vzhľadom na stabilitu a potenciál, ktoré spoločnosť prináša môže investícia byť vhodná voľba a to najmä z dlhodobého hľadiska.

Akcie Adobe

Akcie Adobe neponúkajú svojim investorom žiaden dividendový výnos, čo však plne nahrádza vysokými kapitálovými výnosmi. Za poslednú dekádu vzrástli o takmer 1 300%, pričom za obdobie 1 roka poskočili o 35%. V súčasnosti sa obchodujú o cca 13% nižšie od svojej najvyššej hodnoty zo septembra minulého roka.


Tieto výborné rasty poháňa schopný manažment, ktorý rozumne alokuje a rozdeľuje nazhromaždený kapitál. Investuje ich do ďalšieho rastu a akvizícií, ktoré akcelerujú ďalší rast spoločnosti. Okrem toho však firma vracia hodnotu akcionárom i prostredníctvom významných spätných odkupov. Iba za posledný kvartál odkúpila späť 16 miliónov svojich akcií a stiahla ich tak z trhu, čím sa zvyšuje zisk na akciu. V spätných odkupoch plánuje firma pokračovať i naďalej.

Ďalšie analýzy

Odpovedať

Prosím vyplňte váš komentár
Prosím zadajte vaše meno