Odlev používateľov

Akcie spoločnosti Roblox klesli o 21 %, čo je najviac za deväť mesiacov. Hlavným dôvodom je fakt, že podľa spoločnosti ľudia trávili menej času hraním jej videohier v druhom štvrťroku. Zákazníci firmy strávili na platforme 14 miliárd hodín za tri mesiace končiace 30. júna, čo je menej ako 14,4 miliardy, ako očakávali analytici. Počet denných aktívnych používateľov na úrovni 65,5 milióna klesol v porovnaní s prvým štvrťrokom približne o 1 %. Toto číslo tiež nesplnilo očakávania analytikov a spochybnilo, či je Roblox schopný dosiahnuť svoj konečný cieľ osloviť miliardu používateľov.

Rezervácie, ktoré spoločnosť definuje ako tržby plus zmena v odložených príjmoch z online nákupov, vzrástli oproti minulému štvrťroku o 1 % na 780,7 milióna USD. Tento ukazovateľ prekonal odhady analytikov, ktorý prognózovali príjmy z nákupov na úrovni 770,6 milióna dolárov. Na druhej strane, Roblox vykázal zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou vo výške 37,9 milióna USD, čo je menej, ako očakávali analytici vo výške 48,5 milióna USD.

Hoci zisky rastú, pretože používatelia míňajú peniaze na položky v hrách a kozmetiku, „táto úroveň ziskovosti sťažuje mnohým investorom odôvodniť jej ocenenie 20 miliárd USD,“ uviedol Michael Pachter, analytik Wedbush Securities. „Príjmy spoločnosti pekne rastú, ale ich zisky zanechávajú mnoho otáznikov.“

Roblox patrí medzi najpopulárnejšie herné platformy. Táto 17-ročná spoločnosť vedie v odvetví metaverze, kde sa konkurenti snažia získať podiel a spoločnosti ako Microsoft, Tencent a Meta obmedzujú svoje úsilie, keď sa nadšenie z odvetvia trochu vytráca.

rblx

Roblox

Roblox Corporation, založená v roku 2004, je spoločnosť so sídlom v USA so sídlom v San Mateo v Kalifornii. Spoločnosť vytvorili David Baszucki a Erik Cassel. Platforma bola oficiálne spustená v roku 2006. Poslaním Robloxu je umožniť ľuďom predstavovať si, vytvárať a hrať sa spolu v používateľmi vytvorených 3D svetoch.

Roblox má svoju virtuálnu ekonomiku poháňanú svojou virtuálnou menou známou ako „Robux“. Robux sa používa na nákup virtuálnych predmetov, príslušenstva, vzhľadov a rôznych iných aktív v hre. Hráči si môžu kúpiť Robux pomocou skutočnej meny a vývojári môžu zarobiť Robux speňažením svojich hier prostredníctvom nákupov v hre.

Roblox kladie dôraz na komunitné a sociálne interakcie. Hráči si môžu vytvárať priateľov, pripájať sa ku skupinám a komunikovať s ostatnými prostredníctvom systémov chatu v hre. K dispozícii sú tiež funkcie, ako sú avatary vytvorené používateľmi, prispôsobiteľné profily a virtuálne párty.

Akcie Roblox


Akcie Roblox v tomto roku vzrástli o +5,8 % ale za posledných 12 mesiacov klesli o -40,6 %. Aktuálne sa akcie firmy obchodujú za na 29,46 USD, čo predstavuje 45,9 násobok voľného cash flowu na akciu (P/FCF).

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
ZDROJFinanceYahoo, GuruFocus
Predchádzajúci článokVýsledky štúdie Novo Nordisk a Eli Lilly o obezite vyvolali šialenstvo investorov
Ďalší článokWeWork v obrovských problémoch, bojuje s likviditou
Patrik pracuje ako vedúci projektu akcie.sk a tiež redaktor tohto investičného portálu. Špecializuje sa najmä na oblasť komodít a makroekonómiu, čiastočne akciového trhu. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno