Netflix včera vo svojich kvartálnych výsledkoch ukázal ako pokračuje jeho zdravý rast. Obľúbená streamingová platforma pridala za 3 mesiace ďalších 8,5 milióna predplatiteľov, čím jednoznačne prekonala očakávania analytikov, ktorí očakávali prírastok okolo 6 miliónov. Vygenerované výnosy boli približne na úrovni očakávaní, $6,64 mld. vs. $6,63 mld. a zisk na 1 akciu (EPS) zaznamenal Netflix na úrovni $1,19 zatiaľ čo Wall Street očakávala EPS vo výške $1,36.

Investori zareagovali na ohlásené výsledky pozitívne a v „post-market“ obchodovaní poslali akcie vyššie o cca 10%. Najväčším podielom sa na výnosoch spoločnosti podieľal americký a kanadský trh s takmer 74 mil. predplatiteľov (+2%-ný medziročný nárast výnosov), nasledovaný trhom EMEA s 66,7 mil. (+5%), Latinskou Amerikou s 37,5 mil. (-13%) a najnižším podielom prispel ázijský trh s 25,5 mil. predplatiteľov (+3%).

Netflix
Zdrojové údaje: Netflix Q4 Results

Pokračovanie rastu

Netflix v roku 2020 získal ďalších 37 miliónov predplatiteľov a vykázal výnosy na úrovni 25 mld. dolárov (+24% medziročne). Vysoký nárast používateľov bol podporený samotnou pandémiou, ktorá pripútala množstvo ľudí k obrazovkám. Avšak v treťom kvartáli roku 2020 spoločnosť pridala iba 2,2 mil. zákazníkov čo je výrazne menej ako sa očakávalo 3,3 mil. a obavy zo spomaleného tempa rastu poslali taktiež nižšie akcie samotnej spoločnosti, ktorých cena sa prepadla z úrovne $550 dostala nižšie o cca 15% a následne sa pohybovala v rozpätí $480 – $520. Teraz dal Netflix zabudnúť na tieto obavy, keďže jednoznačne prevýšil očakávania a to je aj dôvod prečo by sa cena akcií mohla vyšplhať na nové maximá.

Zdrojové údaje: Netflix Q4 Result%s

Firma pridala dobré výsledky taktiež čo sa týka rentability, keď jej čisté zisky naďalej rastú rýchlym tempom. Taktiež dôležitým je ukazovateľ voľného cashflowu, pretože zatiaľ čo zisk kalkuluje aj s položkami, ktoré neovplyvňujú reálny pohyb peňazí (napr. amortizácia), voľný cashflow v podstate ukazuje koľko peňazí podnik skutočne vygeneroval.

Pre Netflix je to prvý plusový cashflow, keďže musí pravidelne investovať obrovské množstvo kapitálu do tvorby nového obsahu, aby konkuroval zintenzívňujúcej sa konkurencii (Disney+, Amazon, HBO Max,…). Avšak manažment spoločnosti ohlásil, že rok 2021 by mal byť bod zlomu, kedy firma už nebude potrebovať získavanie dodatočného kapitálu skrz vydávanie nových akcií či cudzích zdrojov, ale mala by byť schopná „živiť“ svoje aktivity prostredníctvom generovania cashflowu.

Obsah

Čo sa týka obsahu v roku 2020 sa stal najúspešnejším seriál The Crown a jeho 4. séria. V prvých 28 dňoch počet sledujúcich túto sériu presiahol 100 mil. Veľmi úspešným sa stal tiež originálny film od Netflixu – Midnight Sky, v ktorom hrá George Clooney a pritiahol pozornosť viac ako 72 mil. používateľov. Medzi ďalšie najsledovanejšie filmy a seriály patrí miniséria o šachistke Queen´s Gambit, animovaný film Overt the Moon, fantasy film We can be Heroes či vianočné tvorby The Christmas Cronicles II a Just Another Christmas.

Netflix sa plánuje taktiež v ďalších rokoch naďalej zameriavať i na lokálnu tvorbu obsahu. Medzi najsledovanejšie lokálne tvorby v roku 2020 patril nemecký seriál Barbarians Rising, kórejský horor Sweet Home či mexický seriál Selen.


Očakávania manažmentu

Manažment sa s verejnosťou taktiež podelil o svoje očakávania budúceho rastu. Netflix očakáva v prvých troch mesiacoch nasledujúceho roku prírastok ďalších 6 mil. predplatiteľov a v za celý fiškálny rok 2021 operatívnu maržu na úrovni 20% oproti súčasnej hodnote 18% čo by malo vyústiť do vyššej rentability spoločnosti.

Ďalšie očakávanie kvartálne výsledky sme zhrnuli TU

xtb
Predchádzajúci článokKvartálne výsledky Goldman Sachs rozdrtili očakávania analytikov
Ďalší článokInvestícia Microsoftu v hodnote $2 mld. do vozidiel Cruise poslala akcie GM nahor
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno