CEO Boeingu končí
Séria škandálov v Boeingu vyvolala personálne turbulencie. Do konca tohto roka rezignuje generálny riaditeľ David Calhoun, a zmeny vedenia sa očakávajú aj na ďalších úrovniach manažmentu. Toto rozhodnutie je súčasťou rozsiahlych zmien, ktoré spoločnosť Boeing zaviedla po januárovom incidente. Vtedy sa jednému z lietadiel 737 MAX za letu odtrhol panel trupu, ktorý zaslepuje otvor pre ďalší núdzový východ.
Okrem generálneho riaditeľa divízie komerčných lietadiel, Stan Deal, odchádza s okamžitou platnosťou do dôchodku. Na jeho miesto nastupuje Stephanie Popeová, súčasná prevádzková riaditeľka firmy. Larry Kellner, predseda správnej rady, potom plánuje rezignovať a opustiť správnu radu na valnom zhromaždení akcionárov v máji. Jeho miesto zaujme Steve Mollenkopf.
Od incidentu 5. januára, CEO firmy David Calhoun čelí neustálemu tlaku. Spoločnosť čelí prísnej kontrole regulátorov a po incidente výrazne obmedzila výrobu. Nedávny audit výroby lietadiel 737 MAX u Boeingu a jeho dodávateľa Spirit AeroSystems odhalil viacero prípadov nedodržania požiadaviek na kontrolu kvality výroby, uviedol americký Federálny úrad pre letectvo (FAA).
Investori privítali tieto zmeny s nadšením. Calhoun bol do funkcie menovaný na konci roka 2019 a vedenia sa ujal začiatkom roka 2020. Jeho predchodca Dennis Muilenburg bol odvolaný kvôli postupu pri riešení následkov dvoch smrteľných havárií lietadiel 737 MAX. Calhoun mesiace sľuboval investorom, leteckým spoločnostiam a verejnosti, že Boeing dostane problémy s kvalitou pod kontrolu.
V minulom týždni sa riaditelia leteckých spoločností začali dohodovať na stretnutiach s predstaviteľmi Boeingu, aby vyjadrili svoju nespokojnosť s nedostatočnou kontrolou kvality výroby a nižšou produkciou lietadiel 737 MAX. Európsky konkurent Airbus nedávno získal objednávku na 65 lietadiel od dvoch dôležitých ázijských klientov Boeingu, čo niektorí považujú za prejav obáv o kvalitu a rýchlosť výroby v Boeingu.
V súčasnosti má firma trhovú kapitalizáciu 116,8 miliardy USD a jej akcie za posledný rok klesli o -4,5 % a v súčasnosti sa jej akcie obchodujú na úrovni 191,4 USD. Ide tak o 2. najväčšieho výrobcu lietadiel na svete.
Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.