More

    Generálny riaditeľ amerického výrobcu lietadiel Boeing, David Calhoun, oznámil po sérií škandálov odchod z funkcie. Calhoun skončí vo funkcií koncom tohto roka. Očakáva sa, že vo firme nastanú personálne zmeny aj na ďalších úrovniach manažmentu.

    Generálny riaditeľ amerického výrobcu lietadiel Boeing, David Calhoun, oznámil po sérií škandálov odchod z funkcie. Calhoun skončí vo funkcií koncom tohto roka. Očakáva sa, že vo firme nastanú personálne zmeny aj na ďalších úrovniach manažmentu.

    CEO Boeingu končí

    Séria škandálov v Boeingu vyvolala personálne turbulencie. Do konca tohto roka rezignuje generálny riaditeľ David Calhoun, a zmeny vedenia sa očakávajú aj na ďalších úrovniach manažmentu. Toto rozhodnutie je súčasťou rozsiahlych zmien, ktoré spoločnosť Boeing zaviedla po januárovom incidente. Vtedy sa jednému z lietadiel 737 MAX za letu odtrhol panel trupu, ktorý zaslepuje otvor pre ďalší núdzový východ.

    Okrem generálneho riaditeľa divízie komerčných lietadiel, Stan Deal, odchádza s okamžitou platnosťou do dôchodku. Na jeho miesto nastupuje Stephanie Popeová, súčasná prevádzková riaditeľka firmy. Larry Kellner, predseda správnej rady, potom plánuje rezignovať a opustiť správnu radu na valnom zhromaždení akcionárov v máji. Jeho miesto zaujme Steve Mollenkopf.

    Od incidentu 5. januára, CEO firmy David Calhoun čelí neustálemu tlaku. Spoločnosť čelí prísnej kontrole regulátorov a po incidente výrazne obmedzila výrobu. Nedávny audit výroby lietadiel 737 MAX u Boeingu a jeho dodávateľa Spirit AeroSystems odhalil viacero prípadov nedodržania požiadaviek na kontrolu kvality výroby, uviedol americký Federálny úrad pre letectvo (FAA).

    Investori privítali tieto zmeny s nadšením. Calhoun bol do funkcie menovaný na konci roka 2019 a vedenia sa ujal začiatkom roka 2020. Jeho predchodca Dennis Muilenburg bol odvolaný kvôli postupu pri riešení následkov dvoch smrteľných havárií lietadiel 737 MAX. Calhoun mesiace sľuboval investorom, leteckým spoločnostiam a verejnosti, že Boeing dostane problémy s kvalitou pod kontrolu.

    V minulom týždni sa riaditelia leteckých spoločností začali dohodovať na stretnutiach s predstaviteľmi Boeingu, aby vyjadrili svoju nespokojnosť s nedostatočnou kontrolou kvality výroby a nižšou produkciou lietadiel 737 MAX. Európsky konkurent Airbus nedávno získal objednávku na 65 lietadiel od dvoch dôležitých ázijských klientov Boeingu, čo niektorí považujú za prejav obáv o kvalitu a rýchlosť výroby v Boeingu.

    V súčasnosti má firma trhovú kapitalizáciu 116,8 miliardy USD a jej akcie za posledný rok klesli o -4,5 % a v súčasnosti sa jej akcie obchodujú na úrovni 191,4 USD. Ide tak o 2. najväčšieho výrobcu lietadiel na svete.

    Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
    Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

    Newsletter
    1x do mesiaca

    Chceš byť informovaný 1x za mesiac o naších najdôležitejších článkoch z diania na burze?

    Ďakujeme

    Something went wrong.