Módne firmy v rastúcom trende

Akcie Hennes & Mauritz a Asos vzrástli po tom, čo maloobchodníci s odevmi oznámili zlepšenú prognózu predaja na nasledujúce mesiace. H&M si pripísalo až 6,9 % po tom, čo tržby v druhom štvrťroku prekročili predpandemickú úroveň a švédsky odevný reťazec uviedol, že začiatok júna začal dobre. Asos po návrate do zisku vzrástol až o 16 %. Britský maloobchodný predajca elektronického obchodu predpovedá až 76 miliónov USD upraveného prevádzkového príjmu v druhom polroku, pretože znižuje zásoby a posilňuje svoje značky a trhu.

Generálny riaditeľ Jose Antonio Ramos Calamonte sa snaží prepracovať Asos. Špekulácie okolo budúcnosti maloobchodníka, ktorého hodnota sa za posledné tri roky znížila o 90 %, hovoria o rôznych zmenách. Miliardár Mike Ashley, väčšinový vlastník Frasers Group, zvýšil svoj podiel po tom, čo sa Anders Povlsen, ktorý vlastní dánsku módnu skupinu Bestseller, zúčastnil na zvýšení vlastného imania.

Predaje H&M počas prvých troch mesiacov tohto roka stagnovali, keďže nákupy kupujúcich negatívne ovplyvnilo chladné jarné počasie. Tržby 5,4 miliardy USD naznačujú, že ide o prvý štvrťrok, kedy sa obchod úplne zotavil z pandémie. Švédska firma sa snaží vyrovnať rast tržieb reťazca Inditex, ktorý minulý týždeň oznámil zvýšenie čisté zisku medziročne o 54 %. H&M sa snaží získať nových klientov kolekciou módneho domu Mugler, ktorá sa začala predávať minulý mesiac.

Analytici Jeffries James Grzinic a Frederick Wild uviedli, že čísla H&M boli „o niečo menej pochmúrne, ako sa obávali“, ale boli horšie ako konkurenti, čiastočne kvôli studenému máju. Maloobchodníci s oblečením čelia zvýšenej konkurencii v online priestore a to v podobe začínajúcej spoločnosti Shein, ktorá si získava zákazníkov po celom svete ponúkaním odevov za nízke ceny.

Návrat Asosu k ziskovosti je „pozitívnym znamením“, hoci stále zaostávajú za svojimi cieľmi, poznamenala Caroline Gulliver, analytička spoločnosti Stifel. Po rozmachu počas Covidu majú známejšie módne značky problémy s online predajom. Dôvodom je fakt že, sa spotrebitelia vracajú k návšteve kamenných obchodov. Nakupujúci tiež uprednostňujú svoje výdavky na drahé základné veci, ako sú potraviny a účty za domácnosť, a nechávajú málo peňazí na oblečenie. Čo je v ostrom kontraste s luxusnými značkami ako LVMH u ktorého s zdá, že luxus je nedotknuteľný aj počas kríz.

Akcie H&M


Akcie H&M od začiatku tohto roka vzrástli o +30,9 % a za posledný rok vzrástli o +19,3 %. V súčasnosti sa pri cene 2,84 USD obchodujú za 60,4 násobok zisku na akciu (P/E); 13,6 násobok voľného cash flowu na akciu (P/FCF), 9,4 násobok EV/EBITDADividendový výnos akcií je 4,24 %.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich 
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
xtb
ZDROJFinanceYahoo, GuruFocus
Predchádzajúci článokAdobe zvyšuje prognózu predaja vďaka zavedeniu funkcie AI
Ďalší článokEmocionálna inteligencia v tradingu
Patrik pracuje ako vedúci projektu akcie.sk a tiež redaktor tohto investičného portálu. Špecializuje sa najmä na makroekonómiu a čiastočne akciového trhu. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno