Roku a jeho nový produkt „Pro“

Roku sa vracia sa ku svojim koreňom ako inovátor hardvéru po ohlásení radu televízorov „Pro“, čím spoločnosť konkuruje iným výrobcom špičkových televízorov. Nový model Pro by sa mal začať predávať na cene takmer 1 500 USD. Vstup na prémiový trh s vlastnou televíziou je pokračovaním stratégie spoločnosti dostať svoj platformový softvér do čo najväčšieho počtu domácností.

Roku spolupracuje s rôznymi výrobcami televízorov a poskytuje im licenciu na svoju streamovaciu platformu a softvér. Týmto spôsobom je možné nájsť chytré televízory rôznych značiek, ktoré majú integrovanú platformu firmu. Tieto televízory bývajú označované ako „Roku TV.“ Takže aj keď je Roku nepriamo súčasťou niektorých televízorov, samostatne nevyrába fyzické televízory.

Firma bola založená v roku 2002 a je známa tým, že ponúka rôzne produkty a služby pre streamovanie obsahu cez internet. Medzi jej hlavné produkty patria streamovacie prístroje, ktoré umožňujú užívateľom prístup k rôznym streamovacím službám, ako je Netflix, Hulu, Amazon Prime Video a mnohé ďalšie. Nižšie sú znázornené kvartálne tržby spoločnosti za posledných 9 rokov.

image 7

Roku, ktorý začal ako interný projekt v Netflixe, sa v roku 2008 vyvinul do vlastnej spoločnosti, uviedol na trh svoj prvý set-top box a stal sa zásadným aktivátorom revolúcie streamovania, ktorá umožňuje miliónom divákov sledovať, čo chcú a kedykoľvek chcú. Po predaji 10 miliónov zariadení za prvých 6 rokov sa boxy spoločnosti stali odrazovým mostíkom pre oveľa väčšiu, oveľa výnosnejšiu platformu.

Hlavní konkurenti spoločnosti v oblasti streamovania a smart TV sú predovšetkým veľké technologické spoločnosti a ďalší hráči na trhu so streamovaním. Niektorí z hlavných konkurentov Roku zahŕňajú:

  • Amazon: Spoločnosť Amazon má svoju streamovaciu platformu zvanú Amazon Fire TV a vyrába chytré televízory pod značkou Amazon Fire TV Edition. Jej služba Amazon Prime Video je tiež silnou konkurenciou pre streamovací obsah.
  • Google: Google má platformu Google TV a streamovacie zariadenie Chromecast, ktorá umožňuje používateľom prehrávať obsah na svojich televízoroch. YouTube, ktorý je vlastne Googlem, je tiež populárnym miestom pre streamovanie videí.
  • Apple: Apple vyrába streamovacie zariadenia Apple TV a má streamovaciu službu Apple TV+, ktorá ponúka vlastný obsah a tiež integruje ďalšie streamovacie služby.
  • Samsung: Spoločnosť Samsung vyrába chytré televízory s operačným systémom Tizen, ktorý umožňuje prístup k rôznym aplikáciám a streamovacím službám.
  • Sony: Sony vyrába chytré televízory s operačným systémom Android TV a ponúka rôzne zariadenia pre streamovanie obsahu.
  • LG: LG vyrába chytré televízory s vlastným operačným systémom WebOS a tiež integruje rôzne streamovacie aplikácie.

Spoločnosť bola v oblasti streamovania obsahu veľmi úspešná a stala sa jedným z popredných hráčov v tomto odvetví. Jej produkty a služby sú populárne medzi užívateľmi, ktorí chcú mať prístup k rozmanitému obsahu cez internet na svojich televízoroch. Ak Vás táto téma zaujíma nedávno sme vypracovali článok na tému, ako sa bude formovať budúcnosť streamovacieho priemyslu, ktorý si môžete prečítať nižšie:

Okrem toho Roku udeľuje licencie na svoju technológiu iným spoločnostiam, aby mohli integrovať platformu do svojich vlastných zariadení, čím rozširuje svoju prítomnosť na trhu. Firma taktiež prevádzkuje reklamný biznis vo svojej streamovacej sieti, čo jej umožňuje generovať príjmy prostredníctvom reklamných kampaní a cieľového zobrazovania reklám pre svojich užívateľov.

Tento segment platformy, ktorý zahŕňa reklamu a distribúciu obsahu, prešiel pozoruhodným vývojom. V roku 2017 bolo rozdelenie výnosov medzi zariadenia a platformu takmer vyrovnané 50/50. Dnes je výnos z reklamy takmer 85 % z celkových príjmov. V skutočnosti, aj keď je firma úspešná v predaji televízorov, firma na nich pravdepodobne nezarobí toľko peňazí. Spoločnosť predala svoje zariadenia za nižšiu cenu, pričom na svojom zariadení vykazuje zápornú hrubú maržu v 4 z posledných 5 štvrťrokov.

Roku, ktorý začal ako interný projekt v Netflixe, sa v roku 2008 vyvinul do vlastnej spoločnosti, uviedol na trh svoj prvý set-top box a stal sa zásadným aktivátorom revolúcie streamovania
Zdroj: Roku.com

Akcie Roku


Akcie Roku za posledných 12 mesiacov vzrástli o +83,2 %. V súčasnosti sa akcie spoločnosti obchodujú za 89,7 USD. Súčasná trhová kapitalizácia firmy je 12,8 miliardy USD.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
ZDROJBloomberg, FinanceYahoo, Roku
Predchádzajúci článokPredaje Brunello Cucinelli v roku 2023 prekročili významný míľnik 1 miliardy EUR
Ďalší článokChesapeake Energy kúpi Southwestern za 7 miliárd USD
Patrik pracuje ako vedúci projektu akcie.sk a tiež redaktor tohto investičného portálu. Špecializuje sa najmä na oblasť komodít a makroekonómiu, čiastočne akciového trhu. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno