Ako ďalej ?

Spotrebitelia strácajú lásku k čoraz viac preplnenému trhu streamovania. Nie je to tak dávno, čo bolo streamovanie jednoduché a nákladovo efektívne. Amazon Prime prišiel s bonusom za rýchle doručenie, Netflix mal najväčší obsah, ktorý ľudia chceli sledovať, a Disney+ ponúkal výbornú cenu 6,99 USD, čo bolo menej ako popcorn vo väčšine kín. S rastúcimi cenami a zavedením reklamy na oživenie rastu sa streamovacie služby začínajú podobať tradičnému káblovému priemyslu, ktorý kedysi narušili.

Zlatý vek “all-you-can-eat“ zábavy za menej ako 20 USD mesačne zomiera, a to už nejaký čas. A keďže štrajk v USA nevykazuje žiadne známky spomalenia, obsah pravdepodobne nebude v budúcnosti lacnejší, ak spisovatelia, herci a producenti dostanú to, čo považujú za ich spravodlivý podiel. Zásah Netflixu proti zdieľaniu hesiel a jeho zavedenie reklamy sú prvými náznakmi vecí, ktoré prídu.

V súčasnosti existujú spoločnosti, ktoré vyjednávajú dohody so všetkými streamovacími firmami a ponúkajú prístup ku všetkým vašim obľúbeným streamovacím službám za približne 50 – 100 USD mesačne. Chcú dokonca ponúkať živý obsah, ktorý si musíte naladiť v konkrétnom čase, aby ste vytvorili pocit komunity s ostatnými divákmi. V športe sa to už deje, keď Amazon, Apple a ďalší vyberajú ponuky na streamovanie zápasov. V porovnaní s káblovými televíziami, to však vychádza drahšie. Keď za káblovú televíziu, ktorá má zhruba 190 kanálov zaplatíte v priemere 83 USD mesačne.

Streamovací biznis na rázcestí
Zdroj: Chartr

Zábavný priemysel je ako celok na križovatke, a to nielen v televízii a filme. Hudobný priemysel je na tom podobne. Kto má v súčasnosti skutočne hlavné slovo? Kedysi to boli káblové spoločnosti a rozhlasové stanice, to znamená distribútori. Internet všetko zmenil, teraz, keď je problém distribúcie „vyriešený“, zdá sa, že prím sa pomaly posúva smerom k skutočným umelcom, tvorcom a hercom. V skutočnosti však najväčší podiel berú streamovacie firmy.

Veľká konkurencia

Trh začína byť pomaly presýtený, gigant streamovacieho priemyslu Disney v máji ohlásil, že počet jeho predplatiteľov streamovacích služieb prvý krát vo svojej histórií klesol. V podobnej situácií sa tento rok ocitla aj firma Netflix, ktorá pridala menej používateľov ako sa čakalo a tak sa rozhodla o ukončenie zdieľania účtov. HBOmax pod záštitou WarnerBros, sa stala v poslednom období veľmi obľúbenou, vďaka jej populárny sériám ako napríklad „Biely Lotos“ a „House of Dragons„. Aj napriek tomu však firma nedokázala poraziť odhady analytikov v počte predplatiteľov.

Amazon Prime Video si stále drží svoju pôvodnú cenu 14,99 USD a to aj napriek tomu, že vydala najdrahší seriál v histórií – Pán prsteňov: prstene moci. Iba prvá séria stála 715 miliónov USD, pričom iba za práva natočiť tento seriál Amazon zaplatil 250 miliónov USD.  O Paramounte, ktorý v posledných kvartálnych výsledkov vôbec neoslnil, sa dlho hovorilo, že je potenciálnym cieľom akvizícií kvôli jeho malej veľkosti v porovnaní s konkurenciou. V poslednej dobe tiež vychádzajú správy, že Walmart sa snaží svoj program Walmart+ rozšíriť o službu streamovania videa.

Streamovanie vs Káblovka

Pravdepodobne nikdy nebol lepší čas byť fanúšikom sedenia na gauči a pozerania televízie. Za posledných pár rokov vzniklo viac originálnych relácií so scenárom ako kedykoľvek predtým. Ale ak je to pre divákov zlatý vek, pre mnohých, ktorí sa podieľajú na produkcii našich obľúbených relácií a filmov, to nie je žiadnou výhrou.

Kamery Hollywoodu ostávajú momentálne zatvorené, pretože dve hlavné odborové zväzy, SAG-AFTRA, zastupujúce interpretov, a WGA, spolok spisovateľov, štrajkujú a to prvýkrát od 60. rokov minulého storočia. Ich ciele sa nijako zvlášť nelíšia od štrajkujúcich v iných odvetviach, ktorí vyjednávajú o lepších mzdách a pracovných podmienkach, čo sú požiadavky, ktoré boli možno nevyhnutné v modernom zábavnom prostredí.

Streamovanie v minulom roku predbehlo káblovú televíziu ako hlavnú formu spotreby televízie a podľa údajov analytickej firmy Nielsen predstavovalo takmer 40 % celkovej spotreby televízie v Amerike. Zatiaľ čo väčšinový podiel má stále tradičná televízia, kombinácia káblových a vysielacích sietí, trend je jasný. Stúpajúca trajektória streamovania naznačuje, že v nadchádzajúcich rokoch je pripravená predbehnúť tradičné sledovanie televízie.

Streamovací biznis na rázcestí
Zdroj: Chartr

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
ZDROJFinanceYahoo, Chartr
Predchádzajúci článokAMD oznámil solídne čísla, ale tiež prienik do umelej inteligencie
Ďalší článokUber s historicky prvým prevádzkovým ziskom
Patrik pracuje ako vedúci projektu akcie.sk a tiež redaktor tohto investičného portálu. Špecializuje sa najmä na oblasť komodít a makroekonómiu, čiastočne akciového trhu. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno