McDonald´s vstupuje do tvrdého boja

Spoločnosť McDonald´s v stredu oficiálne predstavila svoj dlho očakávaný kurací sendvič a vstúpil tak do tvrdého konkurenčného boja, kde sa bude snažiť presadiť medzi menami ako KFC, Burger King, Taco Bell, Wendy´s, Arby´s, Chick-fil-A či Shake Shack. Vstup do tohto odvetvia je logickým krokom, keďže v posledných rokoch sú alternatívy s kuracím mäsom populárnejšie ako tie s hovädzím mäsom. Sendvič od McDonald´s bude dostupný v 3 verziách: Crispy, Spicy a Crispy Deluxe a podáva sa na zemiakovej rolke. Ceny sa budú líšiť podľa oblasti a regiónu, potvrdil hovorca podniku. Akcie Mcdonald s

V roku 2019 reťazec Popeyes uviedol v USA na trh Chicken Sandiwch, ktorý sa ihneď stal hitom a nastavil poriadne vysoko latku pre to, čo zákazníci očakávajú od kvalitného kuracieho sendviča. Ďalšie reštaurácie sa teraz pokúšajú zachytiť trend aktuálneho boomu uvedením nových kuracích sendvičov alebo vylepšením tých starých.

Akcie McDonald´s
Kuracie sendviče od McDonald´s, zdroj obrázku: Today Show

Konkurencia

Len tento týždeň mexická sieť reštaurácií s rýchlym občerstvením Taco Bell začala s predajom svojej vlastnej alternatívy Cripsy Chicken Sandwich Taco za $2,49 v Nashville a Charlotte. Celonárodný debut v USA sa očakáva koncom roka. Minulý týždeň prišli s vlastnými kuracími sendvičmi Burger King a Wendy´s.

Tradične silným hráčom na trhu rýchleho občerstvenia s kuracím mäsom je KFC. „Považujeme sa za odborníkov na vyprážané kuracie mäso. Chceli sme vyvinúť sendvič, o ktorom sme si mysleli, že bude najlepším sendvičom, čo sa ukázalo ako pravdivé, keďže jeho predaj takmer dvojnásobne predčil naše očakávania počas testovania nového kuracieho sendviča v Orlande počas minulej jari“, poznamenal hovorca KFC.

Napriek tomu sa KFC i ostatní veľkí hráči na poli fastfoodu musia mať na pozore. Obľúbenosť produktov od Popeyes sa šíri podobne rýchlo ako vírus a vďaka tomu firma zaznamenala nárast predaja o 26,2% v prvom kvartáli, o 24,8 v druhom a o 17,4% v treťom štvrťroku.

Kurací sendvič Popeyes
Kurací sendvič od Popeyes, zdroj obrázku: USA Today

Akcie McDonald´s

Akcie McDonald´s zažívajú dlhodobý úspech a vedenie spoločnosti dlhodobo ukazuje schopnosť pružne reagovať na aktuálne trendy ako aj zmeny v zákazníckom správaní. Kategória kuracích sendvičov môže byť pre americkú firmu výzvou, avšak tá má všetky dostupné zdroje na to, aby to zvládla. Ďalšou výzvou je nástup „rastlinného mäsa“, ktorú volí čoraz viac ľudí. Ak sa McDonald´s dokáže naďalej rýchlo prispôsobovať podmienkam hry, nepochybne majú akcionári ďalšie dobré roky pred sebou.


Ďalšie novinky

xtb
Predchádzajúci článokBuffetov spoločník Ch. Munger: „Costco má niečo, čo Amazon nemá“
Ďalší článok3 zelené ETF fondy, ktoré investujú do obnoviteľných zdrojov
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno