More

    Japonská automobilka Nissan plánuje uviesť na trh 30 nových modelov do roku 2027 a zvýšiť celosvetový predaj o 1 milión vozidiel. Plánuje tiež znížiť náklady na výrobu novej generácie elektrických vozidiel o približne 30 %.

    Japonská automobilka Nissan plánuje uviesť na trh 30 nových modelov do roku 2027 a zvýšiť celosvetový predaj o 1 milión vozidiel. Plánuje tiež znížiť náklady na výrobu novej generácie elektrických vozidiel o približne 30 %.

    Nissan predstaví nové modely

    Nissan plánuje uviesť na trh 30 nových modelov do roku 2027 a zvýšiť celosvetový predaj o 1 milión vozidiel s cieľom znížiť náklady a zlepšiť ziskovosť. Japonský automobilový výrobca, tretí najväčší na trhu podľa predaja, oznámil aktualizáciu svojho strednodobého obchodného plánu. Cieľom je dosiahnuť prevádzkovú maržu nad 6 % do konca finančného roka a celkové výnosy pre akcionárov viac ako 30 %.

    Nissan bol pionierom v elektromobiloch s modelom Leaf, avšak toto úsilie v oblasti elektromobilov bolo prerušené konkurentmi ako Tesla a BYD. Manažment automobilky očakáva, že do tej doby (2027) budú elektromobily tvoriť približne pätinu jeho celosvetového predaja. Hybridy pritom budú tvoriť ďalšiu pätinu, zatiaľ čo vozidlá s čisto spaľovacím motorom budú tvoriť zvyšných 60 %. Oproti cieľu 55 %, ktorí predstavitelia firmy zverejnili v februári 2023.

    Vzhľadom na ostrú konkurenciu sa Nissan a domáci rival Honda tento mesiac vyjadrili, že budú zvažovať strategické partnerstvo na spoluprácu v kľúčových komponentoch pre elektromobily a iné oblasti. Z 30 nových modelov bude 16 elektrifikovaných. Nissan plánuje znížiť náklady na ďalšiu generáciu elektromobilov o 30 %, aby sa stali porovnateľnými s modelmi s vnútorným spaľovacím motorom do roku 2030.

    Nissan plánuje uviesť na trh sedem nových modelov a premeniť 78 % svojej línie osobných vozidiel pre značku Nissan v Spojených štátoch a Kanade, pričom zároveň spustí modely e-power a plug-in hybridy. Výrobca automobilov tiež plánuje uviesť na trh osem vozidiel s novými energetickými zdrojmi na čínskom trhu, pričom štyri z nich budú modely značky Nissan, a šesť nových modelov v Európe.

    Zdroje uviedli tento mesiac, že Nissan vedie pokročilé rozhovory o investícii do výrobcu elektromobilov Fisker, aby mohol využiť jeho platformu pre nákladné vozidlá. Cieľom Nissanu je zvýšiť ročný predaj a zvýšiť prevádzkovú maržu, čím položí základy pre neskoršiu fázu svojho plánu zameraného na prechod na elektromobily a dosiahnutie dlhodobo ziskovejší rast, uviedla spoločnosť. V súčasnosti má firma trhovú kapitalizáciu 16,6 miliardy USD a jej akcie za posledný rok vzrástli o +11,6 % a v súčasnosti sa jej akcie obchodujú na úrovni 4,2 USD.

    Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
    Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.