Veľká dohoda s MLS

Streamovacie služby sú dnes už známym pojmom a mnohé veľké spoločnosti sa zapájajú do súťaže o športové práva aby zvýšili svoje ponuky a získali verné publikum fanúšikov. Firma Apple je odhodlaná posilniť svoju športovú ponuku a v súčasnosti sa zdá, že jej dohoda s Major League Soccer (MLS) sa vypláca. Hovorí sa, že firma sa tiež uchádza o práva na Formulu 1 a NBA.

Správny obsah je pre Apple rozhodujúci, pretože čelí tvrdej konkurencii zo strany spoločností ako Netflix, ktorý mal výborné posledné kvartálne výsledky, ale tiež gigantom ako Disney či a Amazon. V súčasnosti streamovanie predstavuje takmer 40 % celkovej spotreby televízie v Amerike, avšak spotrebitelia strácajú lásku k čoraz viac preplnenému trhu streamovania.

Firma Apple, ktorú už neťahá predaj iPhonov neustále opakuje dôležitosť služieb ako je streamovanie pre jej budúcnosť. „Vzhľadom na úspech, ktorý má spoločnosť s Major League Soccer, najmä po prestupe Messiho, si myslím, že šport zostáva pre spoločnosť oblasťou, na ktorú sa budú zameriavať,“ povedal analytik Evercore ISI Amit Daryanani.

Ale zatiaľ čo predstavitelia firmy naznačili, že chcú šport, zdá sa, že sa zamerajú na prémiové športy. Spoločnosť sa zameriava na športy, ktoré môžu poskytovať tri štandardy – exkluzívny, globálny a prémiový. „Je to v súlade s ich stratégiou produkovať kvalitu pred kvantitou. Svoje ponuky na streamovacie práva nezvyšujú na hocijaký šport“ povedal Santosh Rao, vedúci výskumu v Manhattan Venture Partners.

GOAT“ efekt

Dohoda Apple s MLS len potvrdila túto stratégiu. Keď spoločnosť takmer pred rokom oznámila 10-ročnú dohodu s ligou v hodnote 2,5 miliardy USD. Dlhoročný výkonný riaditeľ spoločnosti Apple a hlavný viceprezident služieb Eddy Cue mal veľký vplyv na presadzovanie športového obsahu, vrátane dohody MLS.

Dohoda MLS umožnila firme flexibilitu na tomto trhu. Dala totiž spoločnosti úplnú kontrolu nad všetkými ligovými zápasmi na celom svete. A potom sa stalo niečo neuveriteľné. Argentínska futbalová legenda Lionel Messi podpísal zmluvu MLS s Interom Miami.

Vstup Messiho do ligy viedol k prudkému nárastu predaja vstupeniek, športového oblečenia a, čo je najdôležitejšie, prihlásenia sa do streamovacieho balíka Apple MLS Season Pass. Podľa analytickej platformy Antenna sa do balíka v deň Messiho debutu zaregistrovalo 110 000 používateľov, čo predstavuje 280% nárast v porovnaní s počtom registrácií vygenerovaných v prvý deň sezóny 2023.

„Prémiový produkt“

Podľa Business F1 Magazine, firma Apple pripravuje ponuku na globálne vysielacie práva pre F1. Ohlásená ponuka v odhadovanej hodnote 2 miliardy USD ročne počas siedmich rokov by bola dvojnásobkom toho, čo F1 v súčasnosti zarába z existujúcich mediálnych obchodov na ročnej báze. Pre porovnanie, ESPN v súčasnosti platí za svoje práva v USA 75 až 90 miliónov USD ročne.

„Apple má prémiový produkt. Priťahuje prémiové publikum a toho sa držia. Apple má pocit exkluzivity. F1 im dá len za pravdu.“ Jon Christian, výkonný viceprezident mediálnej poradenskej spoločnosti Qvest, dodal, že tradičné športy majú „trochu problémy so streamovaním“, hlavne kvôli konverzii svojej staršej demografickej skupiny na nové služby. Priemerný vek divákov NBA, NHL a MLB je úctyhodne 42, 49 a 57 rokov.

To robí z mladšieho publika F1 s priemerným vekom 36 rokov perfektnú akvizíciu. „To, čo mi utkvelo v pamäti, je, že F1 je exkluzívna a globálna,“ zdôraznil a vysvetlil, ako tento šport vzrástol v USA na popularite vďaka dokumentom, ako je napríklad „Drive to Survive“ od Netflixu. „Apple hľadá športy, na ktoré by nielen mohli získať vyhradené práva, ale aj šport, v ktorom môžu rásť,“ povedal. „V Spojených štátoch je obrovská základňa, kde to môže rásť.“

Akcie Apple


Akcie firmy si od začiatku roka pripísali +38,3 % a v súčasnosti sa obchodujú za 172,88 USD. Pri tejto cene sa akcie obchodujú za 29,1 násobok zisku na akciu (P/E); 27,3 násobok voľného cash flowu na akciu (P/FCF) a 21,7 násobok EV/EBITDADividendový výnos akcií predstavuje 0,56 %.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
ZDROJFinanceYahoo, Gurufocus
Predchádzajúci článokRopný gigant Chevron kupuje konkurenta Hess za 53 miliárd USD
Ďalší článokAlphabet poráža odhady Wall Street, akcie však kvôli slabému cloudu klesli o 6,7 %
Patrik pracuje ako vedúci projektu akcie.sk a tiež redaktor tohto investičného portálu. Špecializuje sa najmä na oblasť komodít a makroekonómiu, čiastočne akciového trhu. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno