Akcie Affirm vystrelili o 37% po oznámení spolupráce s Amazonom

Pre Affirm ide po integrácií BNPL (Buy now, pay later) riešení pre Shopify o ďalšie kľúčové partnerstvo, ktoré by malo byť zdrojom veľkého rastu v najbližších rokoch.

0
135

Partnerstvo Affirm a Amazonu

Akcie Affirm v dnešnom pre-market obchodovaní vzrástli o +37,2% na $93,20 po tom čo firma oznámila partnerstvo s americkým gigantom Amazon.com. Ten umožní svojim zákazníkom nakupovať prostredníctvom BNPL – kúp teraz, zaplať neskôr v mesačných splátkach, ak presiahnu úroveň $50. Firmy už začali testovať tieto možnosti s vybranými zákazníkmi a v najbližších mesiacoch túto možnosť sprístupnia v širšom meradle.

Investori očakávajú, že po nedávnej dohode Affirmu so Shopify by mohla byť partnerstvo s Amazonom ďalším kľúčovým míľnikom fintech spoločnosti, ktorú založil Max Levchin, jeden zo zakladateľov firmy PayPal. Najväčší online predajný priestor na svete by mohol byť katalyzátorom rastu v čase, kedy dopyt po riešeniach BNPL v USA prudko rastú. Zároveň prichádza táto novinka vo veľmi vhodnom čase, keďže najväčší obchodný partner, spoločnosť Peloton, ktorá sa podieľa na tržbách Affirmu 20% znížil ceny a očakávaný predaj v ďalšom štvrťroku.

Affirm

Affirm Holdings vstúpil januári tohto roka s víziou nahradiť súčasný systém kreditných kariet a prinášať férové finančné služby. Technológia BNPL funguje tak, že zákazník si pri nákupe svojho tovaru a platení nevyberie možnosť platby prostredníctvom debetnej karty, kreditnej karty, Google Pay, PayPal či inej dostupnej možnosti, ale zvolí si platbu cez Affirm. Pri nej si môže zákazník automaticky zvoliť rozloženie platby na splátky na 3,6,9 alebo 12 mesačné obdobie bez platenia úrokov.

xtb
Akcie Affirm Holdings
Affirm sa vyznačuje svojou produktovou inovatívnosťou

V prípade, ak si zákazník zvolí splátky na 24 mesačné obdobie alebo podľa jeho profilu vychádza ako rizikový klient, Affirm navrhne vopred stanovený úrok, čím transparentne predkladá koľko a kedy zákazník zaplatí. V prípade, že zákazník s platbami mešká, Affirm si neúčtuje žiadne dodatočné poplatky a snaží sa tak komunikovať úplnú férovosť zákazníkom. Táto služba si nachádza veľkú popularitu predovšetkým medzi mladými, ktorí nechcú využívať kreditné karty s netransparentnými úrokmi.

Dnes sa môže americký podnik pochváliť už 6,2 miliónmi zákazníkov, pričom jeho služby ponúka viac ako 7 200 obchodných predajcov, medzi nimi taktiež značky ako Shopify, Gucci, Walmart, Expedia, Poshmark či Peloton. Rastúci počet zákazníkov a partnerov sa pretavil taktiež do čísel, keď v roku 2020 Affirm zaznamenal nárast výnosov o +92,7% na 509,5 milióna dolárov a už v tomto roku by mal atakovať hranicu 1 miliardy dolárov.

Akcie Affirm


Akcie Affirm sa po výbornej jazde po vstupe na burzu vyšplhali až na úroveň $146,9, avšak po opadnutí ošiaľu následne poklesli o viac ako -50%. Investori ako aj analytici sa obávajú rastúcej konkurencie v oblasti BNPL. Okrem austrálskej spoločnosti Afterpay, ktorú sa chystá kúpiť Square za 24 miliárd dolárov, švédskeho startupu Klarna či PayPalu sa nahlas šepkalo aj možnosti, že by do odvetvia vstúpil Apple.

Novinka ohľadom partnerstva s Amazonom však na Wall Street zapôsobila a akcie Affirm tak stúpli o +37%. Aktuálne sa spoločnosť obchoduje za 20 násobok ročných výnosov na akciu (P/S) s tým, že zatiaľ nie je zisková. Napriek drahému oceneniu sú však analytici ohľadom firmy pomerne optimistickí, keď k 26. augustu priemerný cenový výhľad 13 analytikov bol vo výške $82.

Dohoda s Amazonom pravdepodobne tieto cenové výhľady navýši. Investori budú taktiež s napätím očakávať kvartálne výsledky spoločnosti, ktoré má Affirm naplánované na 9. septembra.

Ďalšie novinky zo sveta investovania

xtb

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno