Prekvapivý ťah Ferrari

Ferrari je jednou z najexkluzívnejších značiek na svete, čo znamená, že si môže vybrať, ktorý zo zákazníkov dostane kľúče od ich luxusného športového auta. Takže správy z centrály v Maranelle, že taliansky výrobca teraz akceptuje kryptomeny ako platbu za svoje vozidlá, je veľmi prekvapivé. Dokonca ani Tesla od Elona Muska túto možnosť totiž neponúka.

„Pomôže sa nám to spojiť s ľuďmi, ktorí nie sú nevyhnutne našimi klientmi, ale môžu si dovoliť Ferrari,“ povedal šéf predaja spoločnosti Enrico Galliera. Konkrétne budú môcť zákazníci, za nové Ferrari, zaplatiť kryptomenami ako Bitcoin, Ethereum a Circle. Firma presunie riziko na BitPay, hlavného poskytovateľa krypto platobných služieb.

Ferrari sa tak vyhne nutnosti držať tokeny vo svojej vlastnej súvahe a vystavovať svojich investorov rizikám kryptotrhu, ako sú tie, ktoré vychádzajú z minuloročného kolapsu Terraluna, Celsius, 3AC a predovšetkým FTX. „Toto bol jeden z našich hlavných cieľov, vyhnúť sa, ako pre našich dílerov, tak aj pre nás, priamemu narábaniu s kryptomenami a byť chránený pred ich veľkými výkyvmi,“ povedal Galliera tlačovej agentúre.

Vzhľadom na anonymitu poskytovanú digitálnymi peňaženkami, BitPay zabezpečí, že platby nebudú nezákonne získané praním špinavých peňazí na účely organizovaného zločinu alebo daňových únikov. Galliera uviedol, že rozhodnutie, ktoré vyplynulo z požiadaviek predajcov a zákazníkov, bude spočiatku obmedzené na trh v USA, ale plánuje pridať Európu začiatkom budúceho roka.

Spoločnosť, známa svojimi superautami V12 s motorom v strede, ako sú Enzo a La Ferrari, nedávno uviedla na trh prvý štvordverový model v 84-ročnej histórii značky, crossover Purosangue. Tento odklon od prísnej oddanosti kupé, ktorý bol kedysi považovaný za nemysliteľný, mu umožňuje odlákať zákazníkov od modelov Lamborghini Urus, Aston Martin DBX a Bentley Bentayga.

Rýchlo rastúci segment luxusných crossoverov je populárny v Číne, kde dopyt po dvojdverových luxusných športových autách, na ktoré sa Ferrari špecializuje, zaostáva za ostatnými regiónmi, ako sú USA.

Tesla sa pokúšala o niečo podobné, no neúspešne

Tesla sa začiatkom roka 2021 krátko pokúsila zaviesť možnosť platby za svoje autá v BTC, ale toto úsilie trvalo len niekoľko týždňov. Generálny riaditeľ Elon Musk následne ponuku zrušil, pričom uviedol dva faktory. Nenásytné množstvo energie, ktorú bitcoinový blockchain pohltí na napájanie výpočtovo náročného konsenzuálneho mechanizmu známeho ako Proof of Work.

Predstavitelia Ferrari neprezradili, koľko áut očakávajú, že predajú prostredníctvom kryptomien. Každá luxusná značka potrebuje neustále omladzovať svoj imidž. Platí to najmä medzi mladšími spotrebiteľmi rozčarovanými tradičnými financiami, známymi ako „TradFi“. Namiesto toho sa obrátili na decentralizované financie alebo „DeFi“, ako sú kryptomeny a iné tovary založené na blockchaine, ako atraktívnejšej alternatíve.

Akcie Ferrari


Akcie firmy si od začiatku roka pripísali +40,86 % a v súčasnosti sa obchodujú za 303,36 USD. Pri tejto cene sa akcie obchodujú za 48,8 násobok zisku na akciu (P/E); 78,3 násobok voľného cash flowu na akciu (P/FCF) a 25,7násobok EV/EBITDADividendový výnos akcií predstavuje 0,64 %.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
ZDROJBloomberg, FinanceYahoo
Predchádzajúci článokAlphabet poráža odhady Wall Street, akcie však kvôli slabému cloudu klesli o 6,7 %
Ďalší článokMeta so silnými výsledkami vďaka výnosom z reklamy a efektívnemu znižovaniu nákladov
Patrik pracuje ako vedúci projektu akcie.sk a tiež redaktor tohto investičného portálu. Špecializuje sa najmä na oblasť komodít a makroekonómiu, čiastočne akciového trhu. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno