Strategické kroky v Alibaba

Čínsky internetový gigant Alibaba Group zvažuje predaj niekoľkých aktív v odvetví spotrebiteľskej elektroniky, vrátane potravinárskeho obchodu Freshippo a maloobchodného reťazca RT-Mart. Strategický plán prichádza v čase, keď sa Alibaba pod vedením predsedu Joea Tsaiho a nového generálneho riaditeľa Eddieho Wua opäť sústreďuje na svoj jadrový a ziskový model e-obchodu, pričom sa zbavuje jednotiek, ktoré neprinášajú zisk.

Diskusie o týchto aktivitách prebiehajú so strategickými a finančnými investormi. Aktíva zahŕňajú aj prevádzkovateľa nákupných centier Intime. Agentúra Bloomberg informovala, že Alibaba zvažuje predaj InTime a oslovila niekoľko firiem, aby zistila ich záujem o akvizíciu tohto obchodného oddelenia. Hovorca Freshippo poprel informácie, že Alibaba plánuje predaj spoločnosti.

Snahy o zbavovanie sa aktív prichádzajú v čase širšej reštrukturalizácie firmy a v dôsledku prísneho dohľadu Číny nad prvotnými verejnými ponukami na kapitálových trhoch. Čínske dozorné orgány tak robia situáciu pre startupy v krajine náročnou na získanie finančných prostriedkov. Wu, ktorý prevzal funkciu po predchodcovi Danielovi Zhangovi v septembri minulého roka, oznámil budúcu stratégiu spoločnosti dva mesiace neskôr ako bolo naplánované. ,Uviedol, že každý z jej podnikov bude na trh pristupovať samostatne a bude sa vykonávať strategické preskúmanie, aby sa rozlíšilo medzi „ziskovými a „ne-ziskovými“ podnikmi.

„S novým vedením sa Alibaba viac sústreďuje na svoj jadrový obchod, ktorým je evidentne domáci e-obchod, a chce investovať viac do umelej inteligencie, cloudového výpočtu a expanzie v zahraničí,“ povedal Jason Yu. „Offline podniky vyžadujú veľké úsilie a zdroje a ukázalo sa, že ich spojenie s jadrovým obchodom, ktorým je online obchod, je dosť ťažké,“ dodal.

Čínsky gigant v marci oznámil plán rozdeliť sa na šesť jednotiek a preskúmať získavanie finančných prostriedkov alebo verejné ponuky pre väčšinu z nich. Odvtedy predstavitelia firmy podali prihlášku na uvedenie logistického oddelenia Cainiao na burzu v Hongkongu. Freshippo, je potravinový reťazec v Číne, ktorý ponúka aj služby, ako sú stravovanie na mieste a doručenie do 30 minút. Spustený bol v roku 2015 a podľa svojej webovej stránky má viac ako 300 obchodov vo 28 mestách.

V minulom roku plánoval IPO na burze v Hongkongu, ale plán bol odložený, aby sa lepšie vyhodnotili trhové podmienky. V roku 2022 si potravinový reťazec stanovil cieľ získať finančné prostriedky na úrovni približne 6 miliárd USD, čo je oveľa nižšia hodnota, než sa predpokladalo, teda 10 miliárd USD. Freshippo doteraz nepotvrdil ukončenie zbierky finančných prostriedkov.

Firma investovala 3,6 miliardy USD v roku 2020 do získania kontrolného podielu v hypermarkete Sun Art Retail Group, ktorý prevádzkuje RT-Mart, po tom, čo tri roky predtým kúpila 21 % podiel v spoločnosti. Skupina sa rozrastala v odvetví čínskeho kameňového maloobchodu, keďže rast elektronického obchodu spomalil, ale táto stratégia sa neprejavila v ziskoch.

Akcie Alibaba


Akcie firmy Alibaba za posledných 12 mesiacov klesli o -31,5 % a v súčasnosti sa obchodujú na hodnote 71,8 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 10,1 násobok zisku na akciu (P/E), 7,5 očakávaného zisku na akciu (Forward P/E) a 6,8 násobok EV/EBITDA. Trhová kapitalizácia spoločnosti je 180,8 miliardy USD.


Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
ZDROJBloomberg, FinanceYahoo
Predchádzajúci článokČo čaká finančné trhy tento týždeň? Stručný prehľad
Ďalší článokPalantir s historicky prvým ročným ziskom, akcie vystrelili o 17 %
Patrik pracuje ako vedúci projektu akcie.sk a tiež redaktor tohto investičného portálu. Špecializuje sa najmä na oblasť komodít a makroekonómiu, čiastočne akciového trhu. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno