Kvartálne výsledky Unilever
Skupina sa v súčasnosti sústreďuje na svojich 30 hlavných značiek, ktoré predstavujú 75 % obratu, čím zvyšuje investície, aby poháňala rozsah, keďže sa snaží zlepšiť svoju konkurencieschopnosť, a teda obnoviť svoje marže. Unilever minulý týždeň spustil program odkúpenia vlastných akcií v hodnote 1,5 miliardy EUR potom, čo objemy vzrástli po prvýkrát počas 10 štvrťrokov. Jeho podniky v oblasti výživy a zmrzliny boli jedinými, ktoré hlásili pokles predaja objemov za štvrtý štvrťrok.
Po rokoch zaostávania v priemysle sa Unilever pod novým vedením snaží o prebudenie a zvýšenie svojej konkurencieschopnosti. CEO Unileveru, Hein Schumacher, vyjadril, že miliardársky aktivista a člen predstavenstva Nelson Peltz je „plne za“ nedávno vytvorenú stratégiu, aj keď niektorí investori zostávajú skeptickí.
Schumacher sa zaviazal k systematickému marketingovému prístupu pre ich hlavné značky, ako sú Dove, Hellmann’s a Ben & Jerry’s. Okrem toho neodklána od zefektívňovania pracovnej sily, kde momentálne zamestnáva až 127 000 ľudí. Jeho predchodca, Alan Jope, bol kritizovaný za rast portfólia značiek na približne 400, čo viedlo k nedostatočnej pozornosti na ich najlepších výkonov. Investori tiež kritizovali Unilever za nedostatočné obnovenie marží počas pandémie a pre zbytočný dôraz na udržateľnosť.
Akcie za posledný rok klesli o -6,4 % a v súčasnosti sa obchodujú na úrovni 50,6 USD. Trhová kapitalizácia firmy je 127,1 miliardy USD. Ide tak o 5. najhodnotnejšiu britskú firmu, podľa trhovej kapitalizácie.
Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.